Győr és környéke

2017.12.21. 08:41

Átsétáltunk az új győri hídon - sok-sok fotó

A Kisalföld munkatársai végigsétáltak a 395 méter hosszú új Mosoni-Duna hídon szerdán. A keleti elkerülő befejező szakaszán egy 2,5 kilométeres etapot valószínűleg birtokba vehetnek az autósok januárban. A bringások várhatóan karácsony előtt tekerhetnek a külön szintű kerékpáros átvezetéseken Kisbajcs és Bácsa, valamint Vámosszabadi és Bácsa között.

Szeghalmi Balázs

Az utolsó simítások


Mint arról tudósítottunk, október utolsó napjaiban ért át az új műtárgy a túlpartra. Ezután komoly munka várt a szakemberekre: 1 métert kellett süllyeszteni a hidat, hogy végső helyére kerüljön. Ez most sikerült. Az új győri híd próbaterhelése advent harmadik hétvégéjén megtörtént. A szerkezetet 678 tonnányi járművel terhelték meg, 22 teherautó vett részt a teszten. A méréseket elemzik, az eredmények január második felére várhatók.


"A keleti elkerülő befejező szakasza a kiváló szakmunkának és az enyhe időjárásnak köszönhetően jól áll. A beruházás készültsége meghaladja a kilencven százalékot, az utolsó simítások következnek" – mondta Simon Róbert Balázs államtitkár, Győr egyik országgyűlési képviselője. "Többek között föld- és kerékpárutak kialakítása, területrendezés van hátra" – közölte Kiss Boglárka, a beruházó NIF Zrt. szóvivője.

 

A hidat építő szakemberek kitettek magukért. Szerdán volt, aki a téli hidegben fekve korlátot hegesztett.


Enyhülhetnek a dugók


A 14-es főút és a kisbajcsi elágazó közötti, szalagkorláton belüli szakaszra ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt kértek. Ha minden a tervek szerint alakul, a 2,5 kilométeres szakaszt januárban megnyithatják. Az új győri híd és egyben a teljes, 13,4 kilométer  hosszú keleti elkerülő birtokbavételére valószínűleg márciusig kell várni.


A közlekedési szakemberek szerint a keleti elkerülővel csökkennek majd csúcsidőben a torlódások a Széchenyi hídon és az Árkád környékén. Ha elkészül a teljes 813-as számú főút (a keleti elkerülő hivatalos neve), tesztelni fogjuk, mennyire váltotta be ezeket a reményeket. Akárcsak a forgalomnak átadott I. és II. szakaszon, a megengedett maximális sebesség 90 kilométer per óra lesz a befejező etapon is.

 

Az új győri híd


Biztonságban tekerni


A híd Győrszentiván-Kertváros közeli részén egyelőre földmunka-gépekkel készítik elő a kerékpárutat. Kisbajcs és Bácsa, illetve Vámosszabadi és Bácsa között már várhatóan karácsony előtt lehet használni az új, külön szintű kerékpáros átvezetéseket. Ide két kerékpáros-átjárót építettek, hogy a kerékpárosok ne kamionok mellett, hanem a "töltés gyomrában" tekerjenek biztonságban.

"Korrekt, nagy tudású ember volt"


Hivatalosan kezdeményezték, hogy a hidat Klatsmányi Tibor néhai hídépítő mérnökről, a Széchenyi-egyetem egykori tanszékvezető tanáráról nevezzék el. Az egyik kivitelező, a Hódút Kft. hídépítési igazgatóját, Sitku Lászlót tanította Klatsmányi Tibor. "Nagy tudású ember volt, megérdemli, hogy a nevét őrizze az új híd" - mondta Sitku László. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!