2019.04.29. 09:05
Kínában lett nagy Ő a győrújbaráti férfi
Egy akciófilm után tévéműsorban is főszerepet kapott Kínában a győrújbaráti Panajoth-Fejér Dávid, így egy bérgyilkos után a nagy Ő-t alakította. Beszélt arról is lapunknak, hogy egy modell Ázsiában akkor lehet sikeres, ha sok a netes követője.
– Kína rohamosan fejlődik, aki nem tudja felvenni a ritmust, az nem tud itt pénzt keresni. Például a hagyományos modellmunkák száma visszaesett. Influencereket keresnek, olyanokat, akiknek nagy a rajongótáboruk, sok a lájkolójuk az interneten, így sokakra hatással van a viselkedésük, a véleményük. Akik figyelnek rájuk, azoknak alakíthatják a gondolkodásmódját.
Ez a fontos azoknak, akik reklámozni akarják termékeiket. Kínában a Douyin alkalmazás számít, amin rövid videókat lehet megosztani, megelőzte a Facebookot és az Instagramot. Otthoni megfelelője a TikTok. Ezen az appon pár hónap alatt négyszázezer követőm lett és a számuk egyre nő, emiatt kapok felkéréseket
– mondta el Panajoth-Fejér Dávid, aki nemrég két reklámfilmet forgatott, az egyiket egy étteremnek, a másikban egy luxusautóba kerülő hűtőládát mutat be.
A Douyinon talált rá a Kínában legnépszerűbb társkereső tévéműsor rendezője is. Behívta castingra és beválogatták, pedig százezrek jelentkeztek a szerepekre. A 300 milliós nézettségű show címe Fei Cheng Wu Rao, amit úgy fordítanak le, hogy Te lehetsz az egyetlen vagy Kalandorok kíméljenek! A stúdióban Dávid állt középen, 24 szép kínai hölgy vette körbe, köztük kereste az igazit, mint a nagy Ő. Kérdezték exbarátnőiről, arról, adna-e pénzt nekik kölcsön, szereti-e a szecsuáni ételeket, milyen típusú lányokat kedvel. Ketten táncot is bemutattak. Így kellett leszűkítenie a számukat 12-re, majd kettőre. De a végén senkit nem választott ki, meghagyta az esélyt a rajongóinak, így több tízezer e-mailt kapott.
Az izmos európaiak eleve népszerűek Ázsiában, őt lazasága, humora és szecsuáni dialektusa miatt is kedvelik.
Nem volt lámpalázas, folyamatosan viccelődött. Az izmos európaiak eleve népszerűek Ázsiában, őt lazasága, humora és szecsuáni dialektusa miatt is kedvelik. Most a tévénézőknek is kedvence lett, a műsor adásba kerülésének napján százezerrel nőtt követői száma. Mindezek ellenére sem lehetne sikeres, ha nem beszélne jól kínaiul. Kevés Kínában élő külföldinek sikerül elsajátítania a nyelvet, ezért Dávid büszke lehet rá, hogy neki ez nyelvtanár nélkül sikerült. Azt állítja, hogy édesanyjától örökölte nyelvérzékét és a nyelvi környezet segítette.
Kínában az üzletkötés másképp működik, mint Európában. Először meg kell ismerni a másikat, többször együtt kell ebédelni, vacsorázni. Ha megvan a bizalom, a barátság, akkor lehet tárgyalni. Könnyed természetességgel beszélgetek kínaiakkal is, az üzletelést megelőző folyamat mégis fárasztó, de nélkülözhetetlen
– mondta el a magyar férfi, aki újabb reklámfilmek forgatására készül, és mivel saját cége már van, saját márkáját, brandjét is fel akarja építeni.
Panajoth-Fejér Dávid nemzetközi kapcsolatok szakon szerzett diplomát. Angolul, németül, kínaiul beszél. Eleinte fehérneműmodellként foglalkoztatták és öltönyben fotózták. Japánban dolgozott a világ egyik legnagyobb földrengése, cunamija, a nukleáris atomkatasztrófa idején. Mivel ekkor sok más kontinensről érkezett modell hazatért, több lehetőség nyílt meg számára. A divatszakmában Tokióban, Sanghajban, Pekingben, Hongkongban, Tajpejben, Bangkokban, Kuala Lumpurban és Szingapúrban is tapasztalatokat szerzett. Divatbemutatókon, testépítő versenyeken, plakátfotózásokon, reklámokban szerepelt. Statiszta- és epizódszerepet kapott filmekben, majd a Discipula tears című akciódús alkotásban az egyik főszerepet, a bérgyilkost alakította. Pár éve modellügynökséget nyitott Chengduban, nagyrendezvényekre, showk-ra közvetít fellépőket.