Győr és környéke

2019.04.23. 09:00

Az igazi élményekhez nem kell net

Továbbképzést hirdettek Győrben pedagógusoknak. A módszer élménnyé teszi a tanulást és megmutatja a gyereknek, hogy az igazán izgalmas kihívásokhoz nem kell internet.

D. Pusztai Andrea

A mobiltelefonok és a számítógépes alkalmazások elterjedése előtt az emberi figyelem átlagos terjedelme 12 másodperc volt. Az elmúlt 19 év alatt ez 40 százalékkal csökkent. Ez egyre nagyobb kihívás az iskola számára is – mondta a Kisalföldnek Miklósyné Bertalanfy Mária, a Győr Városi Kábítószerügyi Egyeztető Fórum (KEF) alelnöke, a város WHO-koordinátora. Az önkormányzat az Emmi KAB-KEF pályázatából erre a programra 505 ezer forint támogatást nyert és 3 napos, 30 órás akkreditált élménypedagógiai képzést hirdetett pedagógusoknak, amely a napokban le is zajlott.


– A gyerek az interneten azonnal kapja az izgalmakat, a tanórán, a leckeírásnál azonban kitartó figyelemre, koncentrációra van szükség, ami nehezére esik. Ebben a versenyben fegyverzi fel a képzés a pedagógusokat egy jól használható módszerrel, amely egyben a függőségek megelőzését is szolgálja. A WHO nem véletlenül nyilvánította tavaly a videójáték-függőséget lelki betegséggé. Ha a gyereket magával ragadja a pörgés, az előbb-utóbb zavart okoz a mindennapi életében, az alaptevékenységeiben. Elhanyagolja a tisztálkodást, az evést, az alvást, a tanulást, hiányt szenvednek a baráti kapcsolatai és kórosan megterheli a szervezetet – mondta az alelnök.

 

Bányai Sándor egyetemi docens a három nap alatt az élménypedagógia alapjaival ismertette meg a jelentkezőket Győrben. Fotó: Mészáros Mátyás

Bányai Sándor egyetemi docens a három nap alatt az élménypedagógia alapjaival ismertette meg a jelentkezőket Győrben. Fotó: Mészáros Mátyás


– Villámgyorsan megteltek a meghirdetett helyek, és mivel akadt pár lemondás, a várólistáról is többen be tudtak kerülni – mondta a 24 főre meghirdetett képzés vezetője, Bányai Sándor egyetemi docens, közoktatási szakértő, a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely vezetője.


 Az élménypedagógia segítségével a nevelő céltudatosan tudja segíteni a tanulókat saját élményeiken keresztül a nagyobb tudás megszerzésében, készségeik fejlesztésében, az értékek tudatosításában, valamint a másokkal való kooperációban és a közösségükben való boldogulásban.


– Tizenhárom év alatt 3500 pedagógus végezte el az akkreditált képzést. Nagyon intenzív visszajelzéseket kapunk arról, hogy szükség van alternatív módszerekre, mert amit mondjuk 20 éve tanultak a pedagógusok a képzésben, az eszközök, amelyekkel ott és akkor felszerelték őket, azok jelentős része érvényét vesztette – mondta a docens a Kisalföldnek.


– Azt látom, hogy erősen tolódik az iskola a megfelelés irányába, és egyáltalán nincs jelen a kihívás. Nincs jelen az, hogy megtanítsuk a gyereknek, hogy lehet élvezetes és szebb a nehezebb út. Erre három kilométer, arra hat, de a végén büszkék lehetünk. És nem csak elmentünk az aszfalton. Odaértünk, tehát az eredmény megvan, de nagyon veszélyesnek tartom, ha a következő generáció a digitális világban ismerkedik meg a kihívásokkal. Az élménypedagógia ahhoz ad eszközt, hogyan kell érdeklődést kelteni a gyerekben, hogyan lehet aktívan és cselekvően bevonni részben a tanulás, részben a nevelés és a szociális kompetenciák fejlődése terén.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!