Győr és környéke

2018.06.12. 13:42

Kétvágányúsításra vár a Győr-Sopron vasútvonal

Olyan magas a Győr-Sopron vasútvonal kihasználtsága, hogy megérett a kétvágányúsításra. Tervek már készültek, pénz még nincs. Átlagosan napi 70-80 vonat közlekedik a szakaszon.

Hancz Gábor

A Győr–Sopron vasútvonal a soproni székhelyű GYSEV Zrt. koronaékszere, amelyre már ráférne a fejlesztés. A közlekedési társaság a Kisalföld kérdésére azt válaszolta, a szakasz kihasználtsága valóban magas. Egy átlagos hétköznapon 82 vonat (59 személyszállító, 23 tehervonat), hétvégente pedig átlagosan 72 vonat (54 személyszállító, 18 tehervonat) közlekedik rajta.

A vasútvonalon több vágány csak az állomásokon van, ahol egy-egy vonatnak esetenként félre kell állni, hogy egy másik elhaladhasson. Felvételünk hétfőn készült Ikrényben. Fotó: Mészáros Mátyás

„Egyes hétköznapi, a vonatközlekedés szempontjából frekventált időszakban a kapacitáskihasználtság elérheti a 80–85 százalékot, azonban az átlagos kihasználtság ennél alacsonyabb. A legtöbb vonat Csorna és Győr között közlekedik, hiszen ez a szakasz érintett a szombathelyi intercity-forgalomban, emellett 16-os, Szombathely–Hegyeshalom vonal irányából és irányába közlekedő tehervonatok is foglalják" – közölte a cég.


A magas kihasználtság miatt a vállalat tervezi a Győr–Sopron vonalszakasz teljes vagy részleges kétvágányúsítását. 2015-ben engedélyezési tervek készültek és a vasúttársaság megszerzett különböző engedélyeket a fejlesztéshez.

A GYSEV Zrt. keresi a forrásokat a kivitelezésre, a projekt azonban egyelőre nem rendelkezik támogatással. Fotó: Mészáros Mátyás

A GYSEV Zrt. keresi a forrásokat a kivitelezésre, a projekt azonban egyelőre nem rendelkezik támogatással. Fotó: Mészáros Mátyás

„A beruházás összegét jelenleg nehéz lenne pontosan meghatározni. A GYSEV Zrt. keresi a forrásokat a kivitelezésre, a projekt azonban egyelőre nem rendelkezik támogatással" – tudtuk meg.

Egyelőre az sem ismert pontosan, mennyi időt vennének igénybe a munkálatok. A cég egyelőre nem rendelkezik az összes, szükséges engedéllyel, emellett további előkészítés is szükséges még: például kiviteli terveket kell készíteni és a települési szabályozási terveket módosítani. Ezután indíthatnák csak el a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárást. A tervek szerint egyébként ütemesen készülne a kétvágányúsítás, amelynek első lépcsője a Győr–Csorna szakasz lehetne: ennek előkészítése és kivitelezése mintegy négy-öt évet vehet igénybe.

Egy kis történelem

A Győr–Sopron vasútvonalat – Magyarország jelenleg 8-as számú fővonalát – 1873-ban kezdték építeni, s bár a beruházást az abban az évben kitört bécsi tőzsdeválság hátráltatta, 1876-ra elkészült. A vonalat 1987-ben villamosították.


 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!