Győr és környéke

2017.07.04. 09:00

Utazási iroda csődje - Nyolcszáz dühös ember

Vasárnap még delfináriumra is be lehetett fizetni a Green Holidays alkalmazottjánál Antalyában, de már nem várta senki a 180 új utast a török reptéren. Egy győri házaspár tegnap dél- <br><br>előtt abban bízott, hogy hazajut. Délután már nem remélt semmit.

Laczó Balázs


Elcsukló hangon beszélt a hölgy a telefonba, szombaton Győrből utazott Antalyába a férjével.

– Mi a szerencsések közé tartozunk, mert volt hová érkezni – mondta mégtegnap délelőtt, de mi már tudjuk, hogy fél nap alatt is sokat romlottak az Antalyában rekedtek kilátásai a Green Holidays utazási iroda csődje miatt. 

– Kiderült, hogy hivatalosan nincs szállásunk. Hogyan jutunk haza? – panaszolja a győri Horváth Ottóné. – Rengeteg volt a gyerekes család szombaton és vasárnap, másfél évesek aludtak az utcán.


– Éjjel kettőkor – hétfőre virradóra – sikerült megegyezniük a családoknak a szállodával, ahol mi is lakunk –, hogy fejenként negyven euróért megszállhassanak, csak egy napra. Kiderült, hogy minket – akik nyolcvanan voltunk a szombati kétszáz utasból – nem fizetett ki az utazási iroda, bármikor kirakhatnak a hotelből – magyarázta még a döbbenet hangján Horváth Ottóné.


A győri házaspár egy 60–70 ezer forinttal leárazott utazásra csapott le, ahogy rajtuk kívül nagyon sok magyar. Egy győri irodában foglalták le a Green Holidays útját. 


– Szombaton érkeztünk, oda vittek minket, ahová kellett: a Laguna Hotelbe. De már akkor is sok volt a feszültség a repülőtéren, látszott, hogy baj van. Sok utast más szállodába vittek – a lefoglaltnál olcsóbb helyre, ötcsillagos helyett például háromcsillagosba. Azt állították szombaton, hogy a törökországi cukorünnep miatt a vártnál több helybélit kellett elszállásolni – mondja az asszony.


Horváthék mintegy 80-an a Lagunába kerültek, a többieket szétszórták, majd jött vasárnap délelőtt a következő turnus 180 emberrel. Őket is a Green Holidays által indított charterjárat hozta, de a repülőtéren már nem várták őket. Ekkor robbant ki a botrány, kiderült, hogy csődöt jelentett az utazási iroda, amelynek honlapján pár mondatos közlemény jelent meg.


– Vasárnap délelőtt a Green Holidays iroda alkalmazottjával egyeztettünk a programokról, és még ajánlgatták a fakultatív lehetőségeket. Mi nem fizettünk be, de volt, akitől háromszáz eurót elfogadtak, delfináriumba mehetett volna. Azt a pénzt legalább visszakapták. Mi pedig este, vasárnap a vacsoránál beszélgettünk magyarokkal, s egyikük mesélte, hogy jártak. Így tudtuk meg. A Green Holidays számunkra elérhetetlenné vált, az emberek felszívódtak. A nagyon korrekt magyar konzultól lehetett egyáltalán bármilyen tájékoztatást szerezni, tőle tudjuk azt is, hogy a szállásunk nincs befizetve. 


– A legszörnyűbb, hogy még egy listát sem adott az iroda a konzulnak arról, hogy kit hol kellett volna elszállásolni, azt pedig végképp nem tudják, hogy végül ki hol szállt meg valójában – mondta elkeseredetten az asszony. 

Délután már ennél is kétségbeesettebben szólt a telefonba a győri Horváthné, miután a konzulátus tájékoztatta őket. Az derült ki, hogy a biztosító nem kíván előre fizetni, és a török partnercég sem téríti a magyarok kinttartózkodását. 


– Próbáltam a magyarokat csitítani. Rettenetes a hangulat. A kormánytól várnak segítséget, az utazási irodákat szidják, kétségbe vannak esve. Állítólag volt olyan szálloda, amely száz embert már kirakott az utcára és összesen nyolcszáz magyarról van szó. Nekünk most délután azt mondták, ha kifizetünk még egy napot – vagyis ketten nyolcvan eurót –, akkor maradhatunk holnapig. Aztán megyünk az utcára. Szombatig szólt a szerződés, utaznánk haza előbb, de nem lehet, mert még azt is csak most próbálja kideríteni aKülügyminisztérium, hogy kinek van kifizetve a repülőjegye és kinek nincs. Az emberek dühösek amiatt is, hogy a hazai hírek szerint rendeződik a helyzet. De nekünk itt nem ezt mondják, hogy a biztosító is majd akkor fizet, ha álljuk aköltséget. A legújabb hír, hogy szerdán indítanak haza pár charterjáratot, de arra fel is kellene férni. Itt állunk. Ha kellene, nyilván van nálunk bankkártya, és hozzáférünk a számlánkhoz, de nem fogunk valamit kétszer befizetni. Épp eléggé tönkretették a nyarat.


A Kisalföld elérte tegnap Vereczki Andrást, az Uniqa Biztosító lakossági éskárrendezési területért felelős vezetőjét, aki leszögezte: valóban azt javasolják, hogy az utasok előlegezzék meg a költségeket. 


– Az Uniqa Biztosító sajnos nem képes mindenki helyett azonnal a helyszínen fizetni, de megpróbáljuk elintézni a partnereken keresztül, hogy kapjanak valamilyen konkrét segítséget azok, akiknek a szállása nem megoldott. Valóban azt tartjuk a legkézenfekvőbb módnak, hogy az utasok maguk fizessék ki a költségeket és a számla alapján a társaságunk ezt megtéríti majd az ügyfeleknek. A biztosítási fedezet kiterjed ezekre a költségekre, s mindent visszakapnak utólag. Magát a hazautaztatást pedig szervezzük, és úgy tűnik, hogy kedden egy charterjárattal, szerdán hárommal sikerül hazajuttatni minden utast – közölte a Kisalfölddel az Uniqa illetékese.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!