Győr és környéke

2017.05.16. 08:40

7000 letekert km - a győri házaspár összecsiszolódott a hosszú bringázás során - fotók

A kisalfold.hu tavaly adott hírt először a győri Sas Péterről és vietnami feleségéről, Dong Linhről. A házastársak a Városház térről indultak világjáró útjukra kerékpárral, melynek célja Linh szülőföldje. Eltelt 9 hónap, a 7000. km után beszéltünk Linhhel és Péterrel a világháló segítségével.

Szeghalmi Balázs

Előttük Kína

"Három hónap van előttünk, a hátralévő idő nagy részét Kínában töltjük majd. Belejöttünk a nomád életformába, de kommunikáció terén Kína biztosan tartogat kihívásokat. A vietnami határ átlépése után már csak 2-3 nap lejtmenet vár ránk a végállomásig, azaz Thai Nguyenig. Linh családja augusztus 7-re tervezi az ünnepi vacsorát, addigra oda kell érnünk. Egyre nehezebb az útra figyelni, gyakran arról beszélgetünk, mit kezdünk magunkkal a célba érkezés után" - kezdte Péter.

A fiatalok az eredetileg tervezett útvonalhoz képest biztonsági okokból úgy döntöttek, hogy Mianmart kihagyják. "Útba ejtettük Váránászit, a hinduk egyik legszentebb városát és Kalkuttát, India kulturális központját, a Taj Mahalt végül nem néztük meg. Rugalmasan kell bánni a tervekkel Indiában" - vette át a szót Linh.

A fotó Mahárastrában készült, indiai viseletben az egyik kedves házigazdánál.

Kiégés Indiában

2017-ben eddig négy országban (India, Nepál, Thaiföld, Kína) tekert a világjáró pár. India karnátakái tagállamában hallal ünnepelték a születésnapjaikat, Goában fantasztikus tengerpartokon jártak. Gandhi országában találkoztak félmeztelen, kifestett papokkal, a dzsungellel, óriási, modern villákkal, szavakkal le nem írható szegénységgel. "Lelkileg próbára tett bennünket a hatalmas ország. A bringásokat nem tekintik egyenrangúnak az utakon a többi közlekedővel. Ez állandó stressz és feszültség forrása volt. Egy idő után kezdtük elveszíteni az utazásba vetett hitünket, nem láttuk értelmét az új eseményeknek. Ezek a kiégés jelei voltak. Nepálban kipihentük Indiát, lenyűgöző volt a Himalája közelében lenni" - hallottuk Linhtől.

Kövesse nyomon Linh és Péter útját!

Akik nyomon szeretnék követni a nem mindennapi utazást, a www.2bikepackerz.com blogon tehetik meg ezt. A kisalfold.hu korábbi három írását itt, itt és itt olvashatják el Linhről és Péterről, a fiatalok motivációjáról.

Ötös a kapcsolatuk

A mindennapos bringázás mennyit vett ki belőlük, a betegségeket sikerült elkerülni? - kérdeztük. "Az emésztőrendszerünk folyamatosan küszködik, de szerencsére a súlyosabb betegségeket megúsztuk. Figyelünk arra, hogy eleget pihenjünk. Így ellensúlyozzuk a kerékpározás fizikai igénybevételét. Nepál fővárosában, Kathmandúban egy hétig szinte csak vásároltunk, főztünk, hogy végre úgy érezzük, kötődünk valahová" - mondta Péter. A Győrből indult világjárók Nepál után visszatértek Indiába. Összesen 80 napot töltöttek itt, Dardzsiling környékén a világ legfinomabb teáit kóstolták meg. Majd Thaiföld fővárosából, Bangkokból repültek tovább Kínába, a Sanghaj melletti Hangcsoúba.

Csoda Kínában! A párizsi Eiffel-torony mása Linpingben.

Ha 1-5-ig értékelnétek a kapcsolatotokat, most hányast kapna? - vetettük fel. "Ötöst, mert a feleségem ezt mondja. Viccet félretéve, összecsiszolódtunk a több ezer km során".

Irán és Dardzsiling

A hosszú út során Irán megfogta a házaspárt, ide mindig szívesen visszatérnének. Dardzsiling és a környező hegyvidék természeti szépsége szintén felejthetetlen emlék számukra.