Győr és környéke

2016.08.18. 02:36

Ezer 1 perces híradó megy az olimpia idején

A riói olimpia kezdete óta beszédtéma, hogy az 1 perces híradóknak mennyire van létjogosultságuk a világ legjelentősebb sporteseménye közben. Az MTVA szerint a reklámidő értékesítését nem befolyásolták a hírblokkok.

Szeghalmi Balázs


A versenyek közötti rövid híradásokban elsősorban közéleti hírek kerülnek terítékre. Feltűnő, hogy mind a menekültek, mind az októberi népszavazás felülreprezentált, állandó téma a hírösszefoglalókban.

A kisalfold.hu olvasói az utóbbi pár napban szavaztak, véleményt mondtak az 1 perces híradókról. Több mint 1400 voks érkezett: a szavazók 72 százalékát idegesítik, 15 százalékuk szerint nem zavarnak sok vizet, 13 százalékuk szerint szükségesek, jól szerkesztettek az 1 perces híradók.

 



A reklámok nem hozzák be az olimpia közvetítési árát

"Az M4 és az M5 csatornán az olimpia idején óránként sugározzuk az 1 perces híradókat, naponta 24-24 darabot, ezek között sok az ismétlés. Az ötkarikás játékok 17 napja alatt ez legalább 816 híradást jelent. Ez a szám azonban magasabb, mivel a fontos, azonnali hírek befolyásolják a gyártást. Összesen körülbelül ezer 1 perces hírblokkot látnak a nézők" - közölte kérdésünkre az MTVA sajtóosztálya.

A sajtóosztály válasza szerint a reklámidő értékesítését nem befolyásolták az 1 perces híradók, egyetlen hirdetőt sem kellett visszautasítani emiatt. "A reklámokból befolyó bevétel minden bizonnyal nem fogja fedezni a riói olimpia közvetítési jogdíját. A szóban forgó sporteseményről a tudósítás világszinten rendkívül költséges produkció" - írták.

Az érem két oldala

A teljes közmédia televíziós reklámidejét külsős cég értékesíti idén. Az Atmedia az MTVA idei reklámidejét 4,275 milliárd forintért vásárolta meg. Ez az összeg kétmilliárd forinttal több, mint amennyi tévés hirdetési bevételt elkönyvelt a közmédia tavaly.

Az MTVA biztosra ment, jelentősen növelte reklámbevételeit 2015-höz képest, igaz, az érem másik oldalán a labdarúgó Európa-bajnokság a magyar válogatottal és a riói olimpia "húsos falat" volt a hirdetési piacon.

Üzleti titok

Lapunk megkérdezte, hány forintért értékesítettek egy másodperc reklámidőt az olimpia idején az M4, M5 csatornán. A piacvezető Atmedia - a cég értékesíti többek közt a TV 2, a Viasat 3, a Sport 1 reklámidejét – szponzorációs értékesítési igazgatója, Erdélyi Erzsébet elmondta: "nem másodperc alapon, hanem öt másodpercenként adtuk el a reklámidőt az olimpiai közvetítések idejére. Minden hirdető partnernek egységes ajánlatot küldtünk ugyanazokkal a feltételekkel. A NOB előírása szerint első körben az olimpia főtámogatóit kell előnyben részesíteni a reklámidő felosztásakor". Konkrét hirdetési árakat - üzleti titokra hivatkozva - nem árult el az Atmedia.

Portálunk úgy értesült, hogy az olimpia délelőtti műsorsávjában fél perc reklámidő nettó 350 ezer forintba, délután nettó 680 ezer forintba került az M4-en és az M5-ön.

 

Olvasói vélemények

"Nem értem, Hosszú Katinka döntőit miért nem szakították meg egyperces hírekkel. Sőt, minden hossz után híreket kellene adni. A vívócsörtékben a találatok között is lehetne egy-egy hírt bemondani. A foci EB alatt az egyperces hírek 90%-a a migránsüggyel foglalkozott. A többi a tanárok és az egészségügyi dolgozók béremelését reklámozta."

"Inkább 1 perc hírek, mint egymásután öt gyógyszer reklám!"

"Sportcsatornára egyáltalán nem kell ilyen műsor. Ha valaki híreket akar nézni, kapcsoljon a megfelelő csatornára. Sportcsatornára csak sportot!"

"Szerencsére van még gomb a távirányítón..."

További hozzászólásokat ">ide kattintva tekinthetnek meg!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!