Győr és környéke

2015.11.25. 16:45

Turbókörforgalom épülhet a győri Metrónál, a veszélyes csomópontban

Legutóbb múlt szerdán történt karambol a győri Metro áruháznál. Az összetört járművek látványa nem szokatlan: Győr egyik legveszélyesebb csomópontjáról van szó.

Hancz Gábor

Sőt, ha hamarosan elkészülnek a jelzőlámpák a Baross út és a Dr. Petz utca találkozásánál, biztosan a Metro-kereszteződésben lesz az autósoknak a legnagyobb esélyük arra, hogy baleset részesei legyenek.

A szakasz óriási forgalmat bonyolít le az M1-es autópálya és a közeli bevásárlóközpontok miatt. Ráadásul akik a sztrádáról hajtanak le, olyan csomópontba érkeznek, ahol a 83-as főút kanyarodik, így nehezen belátható. Az érintett részen sebességkorlátozó táblákat helyeztek ki, de sokan 60-nál gyorsabban közlekednek.

A múlt szerdán hármas karambol történt a veszélyes csomópontban, ketten sérültek meg >> 
 

A 83-as főút állami kezelésben van

Az elmúlt három évben, 2012 és 2014 között átlagosan majd minden hónapban egyszer hívtak rendőröket a győri Metro-kereszteződésben történt karambolhoz. A 27 balesetből 19-nél csak anyagi kár keletkezett, de emellett hét ízben könnyű, egyszer pedig súlyos sérültet láttak el a mentők.

A 83-as főút állami kezelésben van, ezért fejlesztése állami feladat. Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Győr és Pápa közötti szakaszt ebben az európai uniós költségvetési ciklusban, azaz 2020-ig négysávossá bővítik, Győrszemerénél, Tétnél, Tétszentkútnál, Gyarmatnál és Takácsinál pedig elkerülő szakaszokat építenek.

A kivitelezés ütemezetten akár 2017-ben megindulhat

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a Kisalföld kérdésére azt közölte: a kormány határozatban rögzítette, hogy a beruházást európai uniós pénzből valósítják meg. "A négysávos út tervezése az idén októberben megjelent közbeszerzés eredményes lebonyolítása esetén 2016 első negyedévében megkezdődik. A kivitelezés ütemezetten akár már 2017-ben megindulhat. A fejlesztés a pápai elkerülőtől az M1-es autópálya csomópontjáig tart" – hangsúlyozta a szaktárca. Hozzáfűzte: ennek részeként korszerűsítené a sztráda két lehajtóját, amelyek egyike a hírhedt kereszteződés.

A körforgalom elsőbbséget élvez

A minisztérium hozzátette: a sztráda környezetében a tervezés már megkezdődött, a korábban magánberuházó által elkészített tervek aktualizálása zajlik. A csomópontokat kétsávos turbó körforgalommá alakíthatják át. Ennek jellemzője, hogy behajtás előtt ki kell választani, merre akarunk továbbmenni, és a megfelelő sávba kell besorolni.

Az NFM lapunk kérdésére leszögezte: a beavatkozás fontossága miatt ez a fejlesztés előreláthatólag megelőzi a főút négysávosítását – azaz ezzel kezdődhetne a monstre fejlesztés.
 

Nyilatkozatok

– Sokszor előfordul, hogy nehéz rákanyarodni a 83-as főútra ebben a csomópontban, mert olyan nagy a forgalom. Nyilvánvaló, hogy balesetveszélyes a mostani állapot, és jó volna, ha biztonságosabbá tennék.
Fekete Roland, Pannonhalma
– Már több mint tíz éve kaotikus a helyzet a csomópontban a hatalmas forgalom miatt, én is jó pár súlyos balesetet láttam. Ha erre autózom, már előre félek, nehogy valaki belém jöjjön. A körforgalmat már vagy öt éve ígérik.
Ikker Róbert, Győr-Ménfőcsanak

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!