Győr és környéke

2014.12.05. 13:14

Átadták a Baross hidat Győrben

Közel 1,4 milliárd forintból, teljes egészében megújult a győri Baross Gábor híd.

kisalfold.hu


Nyilatkozatok

A záróeseményen, az előző híd korlátjának egy felújított darabját és egy emlékjelet leplezett le [namelink name="Simon Róbert Balázs"] győri országgyűlési képviselő (Fidesz–KDNP), [namelink name="Fekete Dávid"] győri alpolgármester (Fidesz–KDNP) és Völgyesi Zsolt Károly, a közútkezelő vezérigazgatója, emléket állítva az 1945-ben felrobbantott és három évvel később újjáépített Baross hídnak.

Az idei teljes körű felújítás során a híd új burkolatot és új pilléreket kapott. A kivitelező Közgép Zrt. és Strabag-MML Kft. új korlátrendszert épített ki és a műtárgy teljes szigetelését is lecserélte.

Az eseményen Simon Róbert Balázs a győri embereknek mondott köszönetet az  építési munkálatok ideje alatt tanúsított türelmükért, és elmondta: bízik abban, hogy az új híd hosszú évtizedekig szolgálja majd a várost és lakosságát. Völgyesi Zsolt Károly – aki korábban diákként többek között a régi híd korláttervezésében is részt vett – örömét fejezte ki, hogy jóval a határidő előtt elkészültek a munkálatok.

– A beruházás jól szimbolizálja az állam és Győr közötti kiváló együttműködést. Fontos a város számára ez a híd, az emberek mindennapi közlekedését is nagyban megkönnyíti – mondta Fekete Dávid Győr alpolgármestere.


A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában, közel bruttó 1,4 milliárd forintból, teljes egészében megújult a győri Baross Gábor vasút feletti híd. A projektet ünnepélyes keretek között pénteken zárták le, ugyanakkor leleplezték a felújítás emlékére készült installációt is.

1,4 milliárd forintból valósulhatott meg az elmúlt megközelítően fél évben a győri Baross Gábor vasút feletti híd teljes körű felújítása és részleges újjáépítése. A beruházás annak a projektcsomagnak a részét képezte, amely révén országszerte bruttó 2,5 milliárd forint értékben, 8 közúti híd felújítására nyílt lehetőség.

A hidat először 1893-ban vehette birtokba a forgalom, így a maga 121 évével korban a 120 éves londoni Tower híd és a 125 éves párizsi Eiffel torony között helyezkedik el. A szerkezetet a legnagyobb csapás 1945-ben érte, amikor a visszavonuló német csapatok felrobbantották. A hidat 1948-ban építették újra, ezt követően több kisebb beavatkozás mellett, mindössze kétszer került sor nagyobb volumenű felújításra.

Az idei teljes körű felújítás és részleges újjáépítés során a közel 130 méter hosszú híd 12 nyílása közül a szélső 2-2 nyílásban lévő felszerkezetet 1-1 pillérrel együtt teljes egészében újjáépítette a kivitelező, a többi pillért megerősítették, a megmaradó acél-főtartók és vasbeton szerkezeti részek teljes felújítása mellett. A kivitelező a híd teljes szigetelését, pályaburkolatát és dilatációs szerkezeteit, is lecserélte. Egyúttal megújultak a hídfők, a teljes járdaburkolatot lecserélték és megemelték a szakemberek, valamint új korlátrendszert is kapott a híd. Megújultak a kő- és klinkertégla burkolatú felületek, az Eszperantó út mellett új hídvédő kapupár létesült a megnövekedett közúti űrszelvény magasságot is biztosítva.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. köszöni az összes felújításban érintett szervezet együttműködését, a kivitelező pontos munkáját, valamint a türelmet és megértést, amelyet a közlekedők a híd lezárása miatt felmerült kellemetlenségek ellenére tanúsítottak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!