2014.12.29. 10:06
A Facebookon komoly változások jönnek 2015-től
Jövő év januárjától komoly változtatást vezet be a Facebook az elérések vonatkozásában. Minden részlet kiderül cikkünkből.
"A Facebook fő célja, hogy a felhasználók a hírfolyamban minél személyre szabottabb tartalmakat lássanak, olyan megosztásokat, amik valóban érdeklik őket.
Éppen ezért százezreket vontak be egy kutatásba, és – nem meglepő módon – azt állapították meg, hogy a promóciós posztok érdeklik az embereket legkevésbé" – kezdte a kisalfold.hu érdeklődésére Joanelli Tamás, a Be Social ügyvezetője.
A cél, hogy élvezetesebb legyen a hírfolyam
"Ennek tükrében nem meglepő, hogy 2015 januárjától komoly változtatást vezet be a Facebook az elérések vonatkozásában, amiknek a különböző céges oldalak adminjai kicsit sem fognak örülni.
Az algoritmus módosításával jelentősen csökkennek azoknak a posztoknak az elérései, amik promóciós jellegűek, tehát nyereményjátékban való részvételre ösztönöznek, vagy vásárlásra buzdítanak.
A változástól azt várják a közösségi oldal üzemeltetői, hogy a felhasználók egyrészt sokkal élvezetesebb, olvasmányosabb hírfolyammal találkozzanak, az adminok pedig igenis fizessenek a bejegyzéseikért, vagy fejezzék ki magukat sokkal kreatívabban" – folytatta Joanelli Tamás.
Arra a felvetésünkre, hogy az egyedi felhasználókat érinti-e bármilyen változás a Facebookon, a következő választ kaptuk: "kis mértékben igen, de inkább a cégek számára fontosak ezek a változások".
Úgy tűnik, a Facebook nem utazik a rezsicsökkentésben. Igaz, legalább nem is kábítja a felhasználóit gazdasági mesékkel
Mi lesz a közszereplők Facebook-oldalaival?
Adja magát az a kérdés is, hogy az olyan Facebook-oldalakat, melyeket politikusok, sportolók, közszereplők, sportklubok vagy internetes hírportálok hoztak létre, tapasztalnak-e majd bármit a Facebook új stratégiájából? A szóban forgó oldalak esetében számít-e, hányan lájkolták a posztokat?
"A változás elvileg minden Facebook oldalt érint, de a személyes posztokra kevésbé vonatkozik mindez, mint az üzleti jellegű bejegyzésekre.
A mostani változás kifejezetten a promóciós célú bejegyzéseket sorolja hátrébb, a közszereplők, sportolók és politikusok - de még a hírportálok is - ilyeneket ritkábban tesznek közzé" – zárta szavait Joanelli Tamás.
Hamarosan kiderül, hogyan működik mindez a gyakorlatban; már nem kell sokat várni 2015-re.
Szóbeszédként többször lehetett már hallani, hogy magyar politikusokat becsmérlő posztokat törölte a legnagyobb közösségi oldal. Igazak-e ezek a hírek? – kérdeztük a Be Social ügyvezetőjét.
"A moderálás általában úgy történik, hogy adott posztokat, oldalakat felhasználók jelentenek a Facebooknak. A kivizsgálás legtöbbször azután indul, hogy megfelelő számú jelentés érkezik 1-1 poszt, vagy oldal ellen.
Automatikus törlések általában csak akkor történnek, ha egyértelműen sértő, a Facebook szabályzatát megszegő képi tartalmak kerülnek fel, ezek - tapasztalataink szerint - leginkább szexuális tartalmú képeket jelentenek" – magyarázta Joanelli Tamás.