Gazdaság

2018.01.19. 08:20

Rejtélyes élelmiszerhibák nyomába eredtünk - celofán a joghurtban, madzag a kifliben, csapágygolyó a szalámiban

Olvasóinktól viszonylag sűrűn kapunk fotókat élelmiszerhibákról. A felvételek bizonyítják, hogy bárhol a kosarunkba rakhatunk kellemetlen meglepetést okozó ételeket. A helyzetet nem szabad bagatellizálni: bárki lenyelheti a hamburgerzsemlébe rejtett csavart.

Szeghalmi Balázs

Elnézést kérték


A kisalfold.hu-n több mint 60 ezres oldalletöltést eredményezett a Győrben vett görög krémjoghurt, amibe celofán tasak került. Szintén friss ügy, hogy soproni Olvasónk kiflijébe 10 cm-es madzagot sütöttek. Közvetítésünkkel (Olvasóink telefonszámát csak abban az esetben adjuk ki, ha hozzájárulnak ehhez) a krémjoghurt vásárlóját kompenzálta a tejterméket árusító német diszkontlánc.


"Gyorsan reagáltak, meglepetésként ért a gesztus. Azt mondták, vizsgálják a hiba okát. Ahol vásároltam, ott ingyen kaptam egy doboz joghurtot, ígértek ajándékutalványt is. A legfontosabb azonban, hogy elnézést kérték. Ez nagy szó napjainkban" - mondta a győri nő, aki forgalmazói oldalon az élelmiszeriparban dolgozik. Hozzátette: "a munkámból fakadóan találkoztam már csapágygolyóval szalámiban, kis tűvel csokiban".

 

A joghurtban celofánra bukkanó győri Olvasónk példaértékűnek tartja, ahogy az üzletlánc kezelte a helyzetet.

A joghurtban celofánra bukkanó győri Olvasónk példaértékűnek tartja, ahogy az üzletlánc kezelte a helyzetet.

A NÉBIH is kap izgalmas fotókat


A vásárlók nem csak lapunknak postáznak fotókat a malőrökről, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnak (NÉBIH) is. "Az elmúlt évben több olyan bejelentést kaptunk, amikor a fogyasztó idegen anyagot talált ételben. Papírdarabot a csokoládéban, kavicsot a chilis bab konzervben, törött csavart a hamburgerzsemlében" - közölte Dr. Pleva György, a NÉBIH élelmiszer- és takarmánybiztonsági igazgatója.


Amennyiben az élelmiszer veszélyezteti a fogyasztók egészségét, a NÉBIH azonnal elrendeli a nem biztonságos termék visszahívását és kivonja a forgalomból. A termékért felelős vállalkozásnak kell feltárnia a hiba okát. Majd gondoskodnia arról, hogy újra ne forduljon elő hasonló eset. "A hibákat szakértelemmel, kockázatelemzéssel, a folyamatok pontos szabályozásával, a törvények betartásával lehet megelőzni, elfogadható szinten tartani" - tette hozzá Dr. Pleva György. A legtöbb vásárlói panasz a húsokat és húskészítményeket éri.

 

Szerencsére nem nyeltem le a madzagot, elteszem emlékbe - írta soproni Tudósítónk.

Szerencsére nem nyeltem le a madzagot, elteszem emlékbe - írta soproni Tudósítónk.

Spar, CBA


A nagy áruházláncokat arról faggattuk, mi a politikájuk, ha fény derül az élelmiszerek "furcsa plusz tartozékaira"? "Ugyanolyan gondossággal kezeljük a romlott virslit, mint a felvágottban talált műanyadarabot érintő panaszt" - hangsúlyozta Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője. Tavaly országosan 1155 minőségi panasz jutott el a Sparhoz.


"Törekszünk arra, ha a vásárló nem elégedett, akkor azonnali cseréről vagy kárpótlásról gondoskodjunk. Az élelmiszereket szúrópróbaszerűen rendszeresen teszteljük" - hallottuk Fodor Attilától, a CBA kommunikációs vezetőjétől.


Tesco, Aldi, Lidl


"Minden jogos vásárlói észrevétel után kiderítjük a hiba keletkezési helyét. Saját márkás termék esetén a területért felelős minőségbiztosítási munkatárs folytat vizsgálatot. Ilyenkor nem csak a reklamált árut, hanem további termékeket is ellenőrzünk. Így előzzük meg az esetleges folyamathibából eredő bajokat" - közölte Varga Eszter, a Tesco szóvivője. Utóbbi érthető, hisz az üzletláncok presztízsveszteségével jár, ha saját márkás termékeikkel van gond.


"Ha bármely élelmiszerünket kifogásolják, blokk hiányában is új terméket adunk vagy visszafizetjük a vételárat az Aldikban" - tudtuk meg Pákolicz Attilától. Az Aldi folyamatosan független laboratóriumoktól kér állásfoglalást az üzleteikben forgalmazott élelmiszerekről.


A másik német tulajdonú üzletlánc, a Lidl is minden terméket érintő panaszt haladéktalanul kivizsgál. "Ha a vásárló a kifogásolt terméket visszaviszi a vásárlás helyszínére, a vételárát maradéktalanul visszafizetjük neki. Saját márkás termék esetében blokkot sem kérünk" - közölte Tőzsér Judit, a Lidl kommunikációs vezetője. Hozzátette: a Lidl súlyos élelmiszerhibák esetén előre be nem jelentett, rendkívüli ellenőrzést tart a gyártóüzemben.

Várjuk véleményét!


Ön milyen "meglepetést" talált már élelmiszerben? Kárpótolták az üzletben? Írja meg tapasztalatait Facebook-oldalunkon! 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!