ficánka

2009.02.07. 22:33

Tripoli, Nafplio

Este nagyon jól aludtunk. Biztosan hatással volt rá az is, hogy nagyon finom volt a vacsora, na meg aztán ez első hely, ahol meleg volt. :) Ahogy felkeltünk, még reggelit is kaptunk szállásadónktól. Nagyon rendes volt velünk. :)

A stoppolás délelőtt gyorsan ment, este már nem annyira. Ahogy megérkeztünk Tripoliba, leraktuk csomagjainkat új barátunk lakásában. A srác a Patras-i szállásadónk öccse. Csinált nekünk ebédet, vacsorát, kávét, mindent. Azt mondta, hogy szereti, ha vendégei vannak. :)

Miután ettünk, elindultunk Nafplióba. A város nagyon szép, közvetlen a tenger mellett helyezkedik el. Rengeteg turistával találkoztunk annak ellenére is, hogy tél van. :) Persze ma is tavaszias időnk volt. Felmentünk a várba, amihez 999 lépcsőfok vezetett. Mire felértünk, a vár bezárt, de láttuk, hogy egy német család átmászott a falakon, s ez bátorságot adott nekünk is ahhoz, hogy bemenjünk a várba. Nagyon szép volt, s eléggé el is fáradtunk. A várból láttuk az egész várost, a tengert, csodás volt. A tengerben voltak akik megmártóztak. Mi ezt kihagytuk. Nem volt nálunk fürdőruha. :)

A várban találkoztam egy magyar sráccal, aki egy középiskolai program keretében jutott el Görögországba. Athénban egy hétig különböző projekteket kell megcsinálniuk, de a mai nap a kirándulásé volt. Budaörsön tanul, s a program fő nyelve a francia. Nagyon megörült nekem, s kiváncsian kérdezte, hogy hogyan jutottam el Görögországba.

Miután lemásztunk a hegyről, sétáltunk a városban, majd elkezdtünk stoppolni. Sajnos nem állt meg elég sokáig senki. Végül valaki felvett minket, de csak a következő városig. Azt mondta, hogy onnan könnyebben csipünk el autót Tripoliba. Azonban nem volt könnyű dolgunk onnan sem. Nem nagyon álltak meg az emberek, s már besötétedett. Kicsit aggódtunk, hogy hogy fogunk hazajutni. Végül két srác megállt, s elvitt minket az autópályáig. Athénba mentek, Tripoli az ellentétes irányban volt. Nagyon aggódtak miattunk. Azt mondták, hogy inkább kifizetik a buszjegyünket, de ne menjünk az autópályára stoppolni. Mondtuk, hogy nem kell, ne aggódjanak. Az autópályán kitettek minket, eleredt az eső is.

Nem volt szerencsénk, kb. fél órát sétáltunk az autópályán, mire végre valaki megállt. A férfi elvitt minket egészen a lakásig, ahol ma maradunk. Nagyon rendes volt. Ő is mondta, hogy ne csináljuk többet, mert veszélyes a stoppolás. Kedves, hogy aggódnak miattunk. :)

Nafplio és Spártai szállásadónk.

Holnap reggel felkelünk, s elindulunk Athénba. Út közben megnézzük Korintoszt is. Furcsa lesz majd, hogy utána nem stoppolunk minden nap. Tiszta unalmas lesz. :) Holnap este az athéni erasmusosok partit csinálnak. Pont időben érkezünk meg. :) Hétfőn pedig délután indulok haza repülővel. Fura lesz megint otthon.