Hallgassa élőben!

Balatoni nyár – megnéztük, mennyibe kerül a lángos, a sör, a vízibicikli – fotók

Térségünkből a leggyorsabban és legegyszerűbben az északi part strandjai érhetők el. Balatonalmádiba indultunk, hogy teszteljük, mennyi idő alatt érünk oda és mennyiért élvezhetjük a magyar tengert.

Ingyenes parkolás

Sokan járnak a Kisalföldről a Balatonra, Győrből leginkább Almádiba, Füredre, illetve Csopakra. Van, akinek saját nyaralója van a parton és több hetet tölt ott, de egy napra is érdemes felkerekedni. Hétköznap reggel fél nyolckor vettük az irányt a Balaton felé.

Közepes forgalommal másfél óra alatt értünk Balatonalmádi legnagyobb strandjára, a Wesselényire, 92 kilométert megtéve. A kilenc órai nyitáskor könnyen találtunk árnyékos parkolóhelyet. Balatonalmádiban egyébként mindenhol ingyenes a parkolás. Megtudtuk, hogy hétvégéken már fél kilenckor kígyózó sorokban állva várják a kapunyitást a strandolni vágyók.

Belépők

Az almádi Wesselényi strandon egy napra a felnőtteknek 1000, a gyermekeknek 650 forint a belépő. A családi jegy két felnőtt és maximum négy gyermek esetén 3000 forint, 6 éves kor alatt a belépés ingyenes. A strand pár perc alatt megközelíthető a vasút- és a buszállomásról, viszont így az utazás többórás is lehet, illetve Veszprémben át kell szállni.

Aki kerékpárral érkezik, külön kialakított biciklitárolóba zárhatja le a kétkerekűjét. Rengeteg modern illemhely és öltözőszekrény található a strandon. Értékeink megőrzéséért bérelhetünk öltözőszekrényt 550 forintért vagy háromszemélyes kabint egy ezresért.

Supra pattanni

A napozni vágyók egész napra napágyat 1000 forintért, két óra után pedig hatszázért bérelhetnek. Kényelmes hintaágyban is pihenhetünk a Wesselényin, egész napra mindössze 2500 forintért. A vízibiciklin maximum négy személy tartózkodhat, egy órán át 3500 forintért tekerhetünk. Az idén felkapott Supra is pattanhatunk, egy óráért 3000 forintot kell fizetni.

Balatonalmádi legnagyobb strandja sok étteremmel, pihenési, sportolási lehetőséggel, EU-konform játszótérrel, ingyenes animációval és strandkönyvtárral este hétig várja a látogatókat, ez után csak saját felelősségre használhatják a strandot.

Édeset vagy sósat?

A fürdőzők biztonságára a vízimentők vigyáznak, köztük Büki Zsolt, aki hat éve költözött Balatonalmádiba Kisbérről. A megyei fiatalember imádja a Balatont, mint mondta, rengetegen költöztek már le vagy költöznek le a nyárra Balaton­almádiba, kedvelik a város és a part hangulatát.

Mit együnk a Balatonon? Édeset vagy sósat? Gyors- vagy főtt ételt? Hagyományosat vagy valami újat próbáljunk ki? Számtalan kérdés merül fel a strandbüfék kínálatát látva.

Óriás-kürtőskalács ezresért

A legnépszerűbb persze még mindig a „magyar pizza”, a lángos, amit 31-féle feltéttel kérhetnek a vendégek – tudtuk meg Talián Hajnalkától, aki férjével, Zsolttal vezeti a Parti Strandbüfét 13 éve. Egy jó sajtos-tejfölöst 900 forintért majszolhatunk el. A hagyományostól eltérően a Terasz bisztróban megkóstolhatjuk 990 forintért a Nemlángost is, ami a hagyományos egészségesebb változata.

A Teraszon különleges köntösbe burkolják a hagyományos ízeket: kovászosuborka-leves, retró harcsa- és vegaburgeren át egészen a vegán borig. A glutén- és laktózverziók is a legtöbb vendéglátóhelyen kérhetők. Egy óriás-kürtőskalács 1000 forintért kapható, egy cső aranysárga, főtt, sós kukorica ára 400 és 600 forint között mozog. Egy korsó hideg sör idén már 600 forint, aminek árát már egy üveg víz vagy üdítő is megközelíti.

Egy sajtos-tejfölös lángost 900 forintért lehet kapni a balatonalmádi strand büféjében.

Gizi néni büféje

Ellátogattunk a híres-neves Gizi nénihez is a Gulyás büfébe, aki már 46 éve főz fűszeres, magyaros ételeket a balatoni hekk és a sült kolbász mellett. Mint mondta, az óvintézkedéseket a mai napig szem előtt tartják, minden második asztalhoz ülhetnek le csak a vendégek, akiket maszkban szolgálnak ki. Felhívják a sorban állók figyelmét a másfél méter betartására is.

A kikötőben sétálva találkoztunk a Győri Nemzeti Színház művészével, Sík Fridával, aki lapunknak elmondta: „A kedvenc helyem itthon a Balaton, amikor csak tehetem, itt töltöm a szabadidőmet. Sokan alulértékelik a magyar tenger szépségét és lehetőségeit, pedig végtelen a programok és látnivalók tárháza.”

Hajózási lehetőségek

Balatonalmádi–Alsóörs: felnőtt 1600, gyerek 800; Balatonalmádi–Balatonfüred: felnőtt 1800, gyerek 900; Balatonalmádi–Ti­hany: felnőtt 2000, gyermek 1000. Egyórás sétahajózás: felnőtt 2100, gyermek 1050, kutya 500. Egy óra sétahajózás a naplementében, péntek kivételével, mindennap 19.30 órától: felnőtt 2500, gyerek 1750.

Hozzászólások

A hatóság szerint 100 százalékos hatékonyságú a második orosz vakcina
Százszázalékos a második orosz vakcina, az EpiVacCorona immunológiai hatékonysága az új koronavírusos fertőzéssel szemben a klinikai tesztek alapján.
Schubert zenéjével nyitják az évet
Januárban és februárban két online sorozattal és egy jótékonysági műsorral várják a közönséget.
A Bécsi Fiúkórus tagjain is gyakorolják a koronavírus-fertőzöttség kiszimatolását a keresőkutyák
A projekt a két négylábú kiképzésének része.
Ismét erőszakba torkolltak a tüntetések Tunéziában
Az emberek az egyre romló gazdasági helyzet okozta válság miatt vonulnak utcára.
Gyász
Fájó szívvel emlékezünk SIPŐCZ PÁLNÉ szül.: Varga Éva halálának 2. évfordulója alkalmából. Csendes a temető, nem jön felelet. Arcomat mossák a keserű könnyek. Hideg sírköveden kezem pihentetem, itt vagyok nálad, rád emlékszem. Ha majd egyszer én is lehunyom a szemem, nem fáj semmi, mert ott leszel velem. Hiába borul rád a temető csendje, szívünkben élni fogsz mindörökkre. Örökké szerető családod!
„Váratlanul ért halálod, búcsú nélkül mentél el. Aludd szépen örök álmod, soha nem feledünk el. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett édesanyánk, nagymamánk, dédmamánk és rokonunk, ZOKOB MIHÁLYNÉ szül. Lázár Ágnes volt véneki lakos életének 89. évében csendesen elhunyt. Temetése 2021. január 22-én, pénteken 15 órakor lesz a győrszentiváni új temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Ő már ott van, ahol nincs fájdalom, örök álmát őrizze béke és nyugalom. Szomorú szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Férjem, Édesapánk, Apósunk, Nagypapánk, Testvérünk, Sógorunk és Rokonunk, BEKE PÉTER volt hédervári kántor életének 71. évében elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatója 2021. január 22-én 15 órakor lesz a hédervári temetőben. Előtte engesztelő szentmise szűk családi körben 14.15 órakor. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és részvétüket egy szál virággal kifejezik. A járványra való tekintettel a részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. A Gyászoló Család
„Nem vársz már minket ragyogó szemekkel, nem örülsz már nekünk szerető szíveddel. De egy könnycsepp a szemünkben érted él, egy gyertya az asztalon Érted ég. S bennünk él egy arc, egy végtelen szeretet, amit tőlünk soha senki el nem vehet. Telhetnek hónapok, múlhatnak évek, szívből szeretünk, s nem felejtünk Téged.” Fájó szívvel, de Isten akaratában megnyugodva tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Drága Jó Feleségem, Édesanyánk, Nagymamánk, Anyósunk, Testvérünk, Sógornőm és Rokonunk, FEKETE LAJOSNÉ szül. Bánovits Ilona életének 83. évében váratlanul elhunyt. Temetése január 21-én, csütörtökön 13 órakor lesz a hédervári temetőben. Engesztelő szentmisét lelki üdvéért a temetés után, 13.45 órakor tartunk a helyi templomban. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Te, aki annyi szeretetet adtál, Te, aki mindig mellettünk álltál, Te, aki sosem kértél, csak adtál, örökre elmentél. Szereteted szívünkben örökké él.” Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Szeretett Édesanyám, Nagymamánk, Testvérünk és Rokonunk, FELSŐ JÓZSEFNÉ szül. Török Mária életének 85. évében csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása szűk családi körben megtörtént. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik gyászunkban osztoznak. Gyászoló család
,,Küzdöttem erővel, de mint a büszke fák, végül is ledőltem.” Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett férjem, édesapánk, nagyapánk, apósunk, testvérünk, rokonunk és szomszédunk, GERE ISTVÁN farádi lakos 78 éves korában, szerető családja körében csendesen elhunyt. Temetése 2021. január 22-én, pénteken 13 órakor lesz a farádi evangélikus temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Csoda volt, hogy éltél és minket szerettél. Nem haltál te meg, csak aludni mentél.” Megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága feleségem, édesanyánk, nagymamánk, anyósunk és rokonunk, GŐSI JÁNOSNÉ szül. Budai Katalin ménfőcsanaki születésű, enesei lakos életének 66. évében váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2021. január 21-én 13 órakor lesz az enesei temetőben. Kérjük, hogy a szeretet és a tisztelet jelét egy szál virággal fejezzék ki. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útján elkísérik. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága édesapám, nagypapánk, dédim, apósom és rokonunk, ID. BABOTH GÉZA tárnokréti lakos életének 93. évében csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2021. január 21-én 13 órakor lesz a tárnokréti temetőben. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útján elkísérik, és gyászunkban velünk éreznek. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Monda nékik Jézus: Én vagyok a feltámadás és az élet: Aki hisz énbennem, ha meghal is, él; és aki csak él és hisz énbennem, soha meg nem hal.” (János 11: 25-26) Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett édesapánk, nagypapánk, apósom, testvérünk, rokonunk és ismerősünk, KOZMA JÓZSEF a Kisalföld Volán nyugdíjasa életének 63. évében váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatója 2021. január 22-én, pénteken 14 órakor lesz a győr-szabadhegyi Szabadi úti új temetőben. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló szerettei
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett testvérünk, keresztapám, nagybátyám és sógorom, LOVÁSZ LÁSZLÓ ERNŐ életének 69. évében váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2021. január 21-én, csütörtökön 13 órakor lesz az óvári temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik gyászunkban velünk éreznek. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett édesanyám, nagymamánk, anyósom, testvérünk, sógornőnk és rokonunk, MARC GEORGINA életének 67. évében csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása január 21-én, csütörtökön 15 órakor lesz Mosonmagyaróváron, a Feketeerdei úti új temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik gyászunkban velünk éreznek. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Drága Édesapánk, Nagypapánk, Fiunk, Testvérünk és Rokonunk, OCSKÓ RÓBERT 55 éves korában elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2021. január 18-án szűk családi körben megtörtént. Mindazok, akik szeretnének végső búcsút venni Tőle a szabadhegyi Szabadi úti temetőben, kegyeletüket a szülői sírnál róhatják le. Gyászoló család
Fájdalomtól megtört szívvel tudatjuk, hogy szerettünk, RUGOVICS LAJOS életének 88. évében váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2021. január 20-án 14 órakor lesz a beledi temetőben. Köszönetünket fejezzük ki mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. A gyászoló család
Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy édesanyánk, nagymamánk, dédmamánk és rokonunk, SZALAY GYŐZŐNÉ szül. Simon Ilona életének 89. évében csendesen elhunyt. Búcsúztatása 2021. január 21-én, csütörtökön 14 órakor szűk családi körben lesz a győr-nádorvárosi köztemető régi ravatalozójában. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Egész életeden át szívesen dolgozva, szerényen éltél, most bánatot ránk hagyva, csendesen elmentél. Örök álom zárta le drága szemed, megpihenni tért két dolgos kezed. Drága Édesanyánk, Isten Veled. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága édesanyánk, ÖZV. NAGY SÁNDORNÉ „Marika madám” szül. Fazekas Mária lipóti születésű, csornai lakos életének 93. évében csendesen elhunyt. Temetése 2021. január 21-én 15 órakor lesz a csornai Szent Antal-temetőben. A temetés után, 16.45 órakor engesztelő szentmisét mondatunk a premontrei templomban. Ezúton mondunk köszönetet a csornai napközi, a magyarkeresztúri, a pásztori gondozási központ és az óvári Karolina Kórház minden dolgozójának az áldozatos munkájukért, valamint mindazoknak, akik utolsó útján elkísérik, és gyászunkban velünk éreznek. Kérjük, hogy a szeretet és a tisztelet jelét egy szál virággal fejezzék ki. Tisztelettel kérjük a járványügyi szabályok betartását, és a részvétnyilvánítás mellőzését. Gyászoló család „Földi utam végén kicsit még megállok, Isten áldását kérem még reátok.