Életstílus

2016.11.08. 18:16

Utasszállító ˝csőpostával˝ kötnék össze Dubajt és Abu-Dzabit

A feltaláló szerint a kapszulás rendszer utasonként csak annyi energiát használna fel, amennyi egy bicikli meghajtásához kell.

Néhány év múlva talán 12 perc alatt meg lehet majd tenni az utat az Egyesült Arab Emírségek fővárosa, Abu-Dzabi és a 150 kilométerre fekvő virágzó városállam, Dubaj között, ha megvalósíthatónak bizonyul a sivatagban Elon Musk amerikai feltaláló és vállalkozó elképzelése a Hyperloopnak nevezett új, csőpostaszerű közlekedési rendszerről.

A nagysebességű kapszulás szállítási rendszert fejlesztő kaliforniai vállalat, a Hyperloop One kedden megállapodást írt alá a dubaji közlekedési hatósággal (RTA), hogy tanulmányozni fogják, megvalósítható-e - a világon elsőként - egy ilyen ambiciózus terv. A megvalósítási tanulmányról kötött megállapodást a világ legmagasabb épületében, a 828 méteres dubaji Burdzsa Kalifában ismertette a sajtóval a kaliforniai vállalat vezetője, Roy Lloyd, aki történelminek nevezte a szerződést.

A megállapodás nem tűz ki határidőt az esetleges megvalósításra, de az amerikai cégvezető szerint "pusztán technikai szempontból" öt év alatt lehetséges megépíteni egy hyperloopvonalat az emírségekben. A távlati elképzelések szerint a futurisztikus közlekedési hálózatot később kiterjesztenék a térségre, például bekapcsolnák a szaúd-arábiai fővárost, Rijádot is, amely 50 perc alatt elérhető lenne a repülőgépek számára jelenleg szükséges két óra helyett.

Elon Musk, a SpaceX űripari vállalkozás alapítója 2013-ban állt elő a pneumatikus szállítási rendszer ötletével, amelynek megvalósítására különféle befektetőktől már 160 millió dollár áll a Hyperloop One rendelkezésére. Musk eredetileg a Los Angeles és San Francisco között tervezett nagysebességű vasút alternatívájaként javasolta a csőben akár 1200 kilométeres sebességre is képes kapszulákat, amelyek 30 perc alatt kötnék össze a két kaliforniai nagyvárost.

A feltaláló szerint a kapszulás rendszer biztonságosabb lenne a repülőgépnél, olcsóbb a nagysebességű vasútnál, és utasonként csak annyi energiát használna fel, amennyi egy bicikli meghajtásához kell.

A világ harmadik legnagyobb kikötőüzemeltetője, a dubaji DP World Group október végén kötött megállapodást a kaliforniai vállalattal, hogy tanulmányozzák egy konténerszállító hyperloop megépítésének lehetőségét a dubaji Dzsebel Ali kikötő és egy szárazföldi raktárbázis között.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!