2014.11.10. 12:25
Titkos kísérletben buzdította választási részvételre a felhasználókat a Facebook
Újabb titkos kísérletre derült fény a napokban: a 2012-es elnökválasztások idején a Facebook úgy módosította a hírfolyamot, hogy előkelőbb helyen jelenjenek meg a politikai és közéleti hírek, remélve, hogy ettől majd többen mennek el szavazni.
Pár hónapja óriási sajtóvisszhangot és közfelháborodást keltett a hír, miszerint a Facebook évekkel ezelőtt egy titkos kísérletet hajtott végre a felhasználóin, ám úgy tűnik, nem ez volt az egyetlen ilyen eset - írja a Social Daily.
A 2012-es amerikai elnökválasztások idején 1,9 millió gyanútlan felhasználó részvételével azt vizsgálták, hogy milyen módon tudják befolyásolni a politikai részvételt és a választási hajlandóságot.
A kísérlet lényege az volt, hogy úgy alakították át a hírfolyam algoritmusát, hogy lényegesen előkelőbb helyen bukkanjanak fel a legmeghatározóbb hírportálok cikkei, amelyeket az ismerősök kommentáltak vagy megosztottak. A tanulmány konklúziója szerint elképzelhető, hogy az "I'm a Voter" gomb és ez az apró változás 3 százalékkal megnövelhette a részvételi arányt.