Életstílus

2014.05.27. 22:07

7 munkahelyi gyakorlat a jobb testtartásért

A rossz testtartás növeli a depressziót, és akadályozza a szervezet megfelelő vérellátását.

munkatársunktól

A rossz testtartás növeli a depressziót, és akadályozza a szervezet megfelelő vérellátását - idéz egy tanulmányt a mashable.com.

Íme néhány apróság, ami segíthet - akár Önnek is!

1. A fül és a váll összhangja

Legyen egy vonalban a váll és a fül! Ha túlságosan előre vagy hátra hajtjuk a fejünket, az hibás testtartás.



2. Váll- és mellkasgyakorlatok

Érdemes kipróbálni az alábbi videón látható gyakorlatokat!



3. Ne tegye keresztbe a lábait!

Ha jól ülünk egy széken, akkor a lábaink a talajon vannak. Ne tegyük tehát keresztbe egyiket a másikon, ne lógassuk a levegőben!



4. Húzza vissza a laposkáit!

Ha nem lóg ki hátul a lapockacsontja, akkor megemelkedik a mellkasa és a válla is.



5. Használjon deréktámasz párnát

A deréktámasz párna a gerincet támasztja meg. Ha nincs, megteszi egy összehajtogatott és feltekert törölköző is.


6. Mozogjunk, amikor csak tudunk!

Hosszú ideig ülni egy helyben nem jó a testünknek. A vér lassabban folyik, a csonkok elvékonyodnak az inaktivitás miatt.

Érdemes óránként kisebb sétákat beépíteni a napi menetrendbe és lépcsőzni, amikor csak lehet. Ez javítja a koncentrációt és a munkahatékonyságot is.


7. Végezzen ülő gyakorlatokat!

Üljön egyenesen, emelje fel egyik karját a feje fölé, könyöke maradjon egyenes! Ujjait feszítse szét, és forgassa lassan balra és jobbra!

Nyújtsa ki a lábát, a lábujjai mutassanak előre! Aztán emelje a lábfejét felfelé és vissza! Ez ismetélje meg ötször, majd a másik lábával is végezze el a gyakorlatot!

További gyakorlatok a videón.

Címkék#Lilla

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában