Kisalföld logö

2019. 05. 24. péntek - Eszter, Eliza Még több cikk.

Kátyúk között szlalomoznak az autósok megyeszerte - fotók

Kátyúk között szlalomoznak az autósok megyeszerte - fotók
A téli hónapokban az apró úthibákból tekintélyes kátyúk alakultak megyeszerte. Olvasóinktól több jelzést kaptunk az utóbbi napokban, hogy szinte "kiesnek a kocsiból" egyes szakaszokon. A Magyar Közút idén várhatóan 6900 tonna aszfaltot dolgozhat a megyei utakba, két útfelújítási program indul az úthálózat rendbe tételéért szűkebb hazánkban.
Olvasói panaszok

"Enese és Rábacsécsény között balesetveszélyes az út, hatalmas, 50-70 cm-es kátyúk között szlalomozunk nap mint nap. A gödröket számolni is kihívás, több száz nehezíti a közlekedést" – írta egyik Tudósítónk. "Az ország egyik leggazdagabb megyéjében, Győr-Moson-Sopronban rossz minőségűek a közutak. A Szigetközben lassan bukfencezve kell végigmenni. Annyi a kátyú, hogy a szántást is választhatnánk. Kritikus a helyzet Lipót és Dunaremete között" – közölte másik Olvasónk.

"A Sági út Győr-Kismegyertől Töltéstaváig keskeny, évről évre töredezettebb a pályatest. Ezen a szakaszon ésszerű lenne 60-as sebességkorlátozást állítani" – írta szintén Tudósítónk.
 
Kátyúk Enese és Rábacsécsény között. Fotó: Olvasó
Kátyúk Enese és Rábacsécsény között. Fotó: Olvasó

Két program

A Magyar Közút 2018-ban 7200 tonna aszfaltot használt Győr-Moson-Sopron megyében, idén várhatóan 6900 tonna anyagot dolgozhatnak az utakba. Február elejéig hideg aszfaltból 200 tonnára volt szükség – ennyi munkát adtak a kátyúk az útépítőknek. Holott a téli hidegben csak akkor tudnak burkolatjavítási hibákat végezni a szakemberek, ha száraz az időjárás és a hőmérséklet 0 fok feletti. Ilyen időjárásban sokszor nem volt részünk januárban. A kátyúzási munkákat a legforgalmasabb szakaszokon végzik első körben, ezt követik az alacsonyabb forgalmú mellékutak.

"A tartósabb és hatékonyabb burkolatjavítási munkákra tavasztól őszig van lehetőség, a teljes körű felújítások is ekkor történnek. 2018-ban az utóbbi évek legjelentősebb útfelújítási programját indíthattuk el, mely során 27,2 kilométernyi útfelület újult-újul meg Győr-Moson-Sopron megyében. Ez a program idén is folytatódik 34,4 kilométeren, kiegészülve a Magyar Falu Programban szereplő útkorszerűsítésekkel" – közölte Pécsi Norbert Sándor. A Magyar Közút szóvivője hozzátette: kormányhatározat született arról, hogy nemcsak idén, a Magyar Falu Program keretében jövőre is 50 milliárd forint értékben indulhatnak útfelújítások országszerte.
 
Győr közelében, a Sági úton ennyire töredezettebb a pályatest. Fotó: Tudósító
Győr közelében, a Sági úton ennyire töredezett a pályatest. Fotó: Tudósító

19 km-nyi útszakasz

A Magyar Falu Programban Győr-Moson-Sopron megyében 19, Komárom-Esztergomban 17 kilométer alsórendű útszakasz javítása szerepel idén. A legrövidebb a pannonhalmi Dózsa György utca polgármesteri hivatal előtti 350 méteres része, a leghosszabb a Lipót és Püski közötti szörnyű állapotban lévő út, amelyet több mint öt kilométeren tesznek rendbe.

A teljes listát ide kattintva tekinthetik meg: térképen láthatják, hogy Ágfalva, Kapuvár, Osli, Szany, Hédervár, Ásványráró, Nyalka és Táp térségében is lesznek beruházások. Azt egyelőre nem közölte a Magyar Közút, hogy másik, szintén állami büdzséből melyik megyei útszakaszokat hozzák rendbe 34,4 kilométer át. Amint nyilvános ez a lista, közöljük Olvasóinkkal.
 
Még mindig Enese és Rábacsécsény között járunk Olvasónk felvételén.
Még mindig Enese és Rábacsécsény között járunk Olvasónk felvételén.

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sorban jönnek az enyhe telek

A legenyhébb telek közé került az idei, ahogy korábban több a kétezres évekből. Egy rekord is… Tovább olvasom