2020.07.14. 15:13
A világ 10 legértékesebb márkájából 10 technológiai
Nyolc amerikai, s két kínai került a Top 10-be.
Amazon and Blue Origin founder Jeff Bezos provides the keynote address at the Air Force Association's Annual Air, Space & Cyber Conference in Oxen Hill, MD, on September 19, 2018.
Forrás: AFP
Fotó: Jim Watson
Megjelent és itt elérhető a világ top 100 legértékesebb márkájáról készült beszámoló, a Top 100 Most Valuable Global Brands 2020. Ha úgy vesszük, a Visa is technológiai cég, tehát mondhatni, a legértékesebb tízből tíz a digitalizációhoz kötődő vállalkozás.
Az egyik legnagyobb márkatanácsadó cég, a WPP csoporthoz tartozó Kantar számításai szerint bolygónk legértékesebb márkája az Amazon – s tegyük hozzá, a Föld leggazdagabb embere éppenséggel az Amazon vezére és tulajdonosa, Jeff Bezos. Tekintélyes vagyona jelentősen tovább duzzadt a járvány idején, miként milliárd dolláros társainak, Bill Gatesnek és Mark Zuckerbergnek is.
Az Amazon messze kiugró, 415 855 millió dollárral (a sok nulla kiírásától, s a forintra átszámítástól eltekintünk) uralja a listát. Két kínai befutó van még, a Tencent és Alibaba, a többi cég amerikai. A teljes, letölthető lista adatai között itt böngészhetünk.
A legértékesebb száz iránt érdeklődőknek érdemes rögtön a 34. oldalra görgetni a dokumentumot.
Borítóképünkön a világ legértékesebb márkájának feje, Jeff Bezos