Kisalföld logö

2019. 06. 25. kedd - Vilmos 20°C | 29°C Még több cikk.

Rövidül a menetidő a dél-balatoni vasútvonalon

Június 17-től nyárra ideiglenesen forgalomba helyezik a 2018-ig felújítás alatt álló dél-balatoni vasútvonal egyes szakaszait.
A vágányzár június 16-án este véget ér, nyárra ideiglenesen forgalomba helyezik a 2018-ig felújítás alatt álló dél-balatoni vasútvonal Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti szakaszait, a menetidő tovább rövidül.

Ezt pénteken, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) rögtönzött sajtótájékoztatóján jelentették be a balatonszemesi vasútállomáson, ahol még javában folyt a munka.

Witzmann Mihály (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő elmondta, az eredeti terveket tartva, június 16-án este véget ér a vágányzár.
A politikus elismerően szólt a feszített tempójú, precíz munkáról, ami az elmúlt időszakban folyt annak érdekében, hogy a nyári szezonra beindulhasson a közlekedés a dél-balatoni vasúton. Kiemelte, hogy a fejlesztés modern technológiát és világszínvonalú infrastruktúrát hoz a térségbe.

Régóta várt beruházásról van szó, hiszen a balatoni turizmusban évről évre rekordok dőlnek meg - reméljük ez idén sem lesz másként -, amelyhez a vasút is hozzájárul

- tette hozzá. Emlékeztetett arra, hogy a kormány 365 milliárd forintos balatoni fejlesztési csomagjának meghatározó eleme a vasútfejlesztés.
 
Kép forrása: iho.hu / Németh Gábor
Kép forrása: iho.hu / Németh Gábor

A Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti, 53-53 kilométeres szakaszok felújítása 73 milliárd forintba kerül, amelyet 85 százalékban uniós, 15 százalékban hazai forrásból fedeznek. (A már elkészült Lepsény-Szántód szakasz 30 milliárd forintba került.)

A politikus hangsúlyozta, a vasútfejlesztés, amelyre ötven éve nem volt példa, 2017 őszétől tovább folytatódik az említett szakaszokon újabb vágányzár elrendelése mellett, a végleges átadás 2018 őszén várható.

Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója elmondta, a kiegészítő munkálatok nyáron is zajlanak, de ez a biztonságos vonatközlekedést nem befolyásolja.

Szántód-Kőröshegy-Balatonfenyves között már az új vasúti pályán lehet közlekedni, a Balatonfenyves-Balatonszentgyörgy közötti szakasz 2017 őszétől újul meg. A végrehajtott fejlesztések eredményeként újabb 10 perccel rövidül a menetidő a főváros és Keszthely között, Kaposvárról Fonyódra pedig a korábbi 75-80 perc helyett 55 percig tart majd az út.

Az MTI kérdésére válaszolva az igazgató kifejtette, minden évben 5-10 perccel rövidül a menetidő a dél-balatoni vasútvonalon. A fejlesztések végére Keszthely 2,5 óra alatt, Nagykanizsa 3 óra alatt lesz elérhető vonattal. Ez utóbbi egy órás menetidő-rövidülést jelent a fejlesztések előtti időszakhoz képest - közölte.

A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint az új magasperonoknak köszönhetően kényelmesebbé, az átépülő közúti és gyalogos átkelők megépülését követően biztonságosabbá válik a közlekedés. A rugalmas rezgéscsillapító sínágyazat és a zajvédő falak megépítése után csökken a zajterhelés, javul a környékbeliek életminősége.

A jövő hétvégi forgalom elindításáig Balatonfenyves alsó, Balatonmáriafürdő alsó, valamint Balatonberény és Fonyód megállóhelyek kivételével befejezik az új magasperonok építését. Szántód-Kőröshegy-Fonyód között is befejezik a zajárnyékoló falak és a rugalmas sínágyazású szakaszok építését, a fennmaradó szakaszon ősztől építik ki a zajvédelmi létesítményeket.

Fonyód és Bélatelep között megépült az új hullámtörő, ami a jövőben megóvja a dél-balatoni vasútforgalmat a tó erodáló hatásától.

A menetrend szerinti vasúti forgalom megindulása előtt próbamenetek közlekedésére kell számítani, ami alatt biztosítják a közúti útátjárókat. Lesz ahol jelzőőrök irányítják majd a közúti forgalmat. A közlekedők fokozott figyelmét kérik amiatt is, mert már halkabban fognak közlekedni a járatok.

Az igazgató arról is beszámolt, hogy a Balaton körüli MÁV-állomások korszerűsítése külön beruházásban valósulhat meg a jövőben, amelynek zajlik már az előkészítése. Tervezik, és már a forrás egy része is biztosított, hogy az észak-balatoni vasútvonalon is megkezdődjön egy, a dél-balatonihoz hasonló léptékű fejlesztés, ami villamosítást és lényeges komfortosítást jelent majd - tette hozzá.

A dél-balatoni vasútvonal-felújítás kivitelezését a Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.) végzi. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megölte, majd az udvarban ásta el apját egy 25 éves férfi Ecsegen

Megölte, majd az udvarban ásta el apját egy 25 éves férfi Ecsegen
Az elkövetőt őrizetbe vették. Tovább olvasom