Kisalföld logö

2019. 05. 24. péntek - Eszter, Eliza Még több cikk.

Ezért kapott börtönt Schmitt: íme a jegyzőkönyv a ´64-es balesetről

A Köztársasági Elnöki Hivatal szerdán feltette honlapjára azt az 1964-es bírósági ítéletet, mely tartalmazza az államfő közlekedési balesetének körülményeit.


A dokumentum szerint a bíróság foglalkozás körében elkövetett, súlyos testi sértést okozó, gondatlan veszélyeztetésben és társadalmi tulajdont károsító gondatlan rongálásban találta bűnösnek Schmitt Pált, akit ezért négy hónapnyi szabadságvesztésre ítéltek három évi próbaidőre felfüggesztve.

A bírósági indoklásban szerepel, hogy Schmitt Pál az érettségi letétele után egy évig kocsirakodóként dolgozott. 1964. április 14-én gépkocsiját vezetve a síkos úton megcsúszott, és a vele szemben szabályosan közlekedő bérgépkocsinak (taxinak) ütközött. A szabályosan közlekedő gépkocsiban a vezető mellett helyet foglaló utas nyolc napon túl gyógyuló sérülést szenvedett, az autóban pedig 2 ezer forintos kár keletkezett.

Az ítélet szerint Schmitt Pál az eljárás során a bűncselekmény elkövetését, valamint bűnösségét is beismerte. Védekezésül arra hivatkozott, hogy 1964 március 24-én tett gépkocsivezetői vizsgát, és ez volt az első eset, hogy síkos úttesten közlekedett, és nem volt tisztában a keramit burkolat különösen csúszós, síkos tulajdonságával.

Az ügy előzménye, hogy MSZP-s képviselők hétfőn törvényjavaslatot nyújtott be annak érdekében, hogy Schmitt Pál köztársasági elnök múltját "tisztázni" lehessen. Az egyik előterjesztő, Molnár Csaba hétfőn úgy fogalmazott: a "lex Schmittre" azért van szükség, mert az államfő múltját "tisztázatlan ügyek, zavaros történetek" lengik be. "Magyarország hónapok óta kérdez, Schmitt Pál hónapok óta hallgat", így nem cáfolta, hogy korábban jogerősen felfüggesztetett szabadságvesztésre ítélték - mondta a szocialista politikus.

Olvasóink írták

  • 20. annobon 2011. március 24. 10:54
    „19-hez: Az MSZP és a Fidesz-KDNP is! Tele van a két párt régi MSzMP és KISZ-tagokkal. Mondjuk arra azért kíváncsi lennék, hogy parlamenti pártjainknak mennyi a tényleges taglétszámuk!? /Nem a szimpatizánsoké, hanem a párttagoké!/”
  • 19. pancser 2011. március 23. 20:35
    „MSZP megint arccal(szépen mondva) a betonon landolt.”
  • 18. AntiFricc 2011. március 23. 17:27
    „A <moderálva> megint akcióban. Kicsi szívem rajtad csak egy plasztikai műtét segítene. Elvtársaiddal semmi probléma nincsen, ugye? A kis pufajkással, D-209-cel? Tovarisi, konyec!”
  • 17. fortuna54 2011. március 23. 17:20
    „Hát magyar honban nehéz lenne,egy talpig becsületes elnökjelöltet találni.Gondoljunk csak az áram,és a gáz lopásaira,amit szegény,és gazdag egyaránt csinál. Akkor miröl is van szó?”
  • 16. zeta62 2011. március 23. 17:03
    „A szerecsenmosdatók figyelmébe ajánlom, hogy egyes közjogi funkciók betöltése esetén követelmény a büntetlen előélet. Márpedig, ha valakit bűncselekmény elkövetéséért elítéltek, még ha felfüggesztettre is, az már gáz.
    De s. pali esetén ez a kisebb baj. Amilyen pozíciókat betöltött az átkosban, ott kötelező volt az állampárthoz való elvtelen hűség, amiben palink ugyanannyira élen járt, mint manapság a másik oldalnál.”
  • 15. Hyppolit 2011. március 23. 16:04
    „Egy biztos: aki eddig nem szimpatizált vele, az eztán sem fog, aki meg kedvelte, annak teljesen mindegy, hiszen megítélésem szerint ez a közlekedési affér hétköznapi ügy volt akkor is, és most is.Max, aki nem kedvelte, annak most jó magyar módra most ez jól jön (bár ezt sem értem) a "rúgjunkbelejónagyot" felkiálltással. Csak pártatlanul jelzem, hogy a rosszindulatú k hozzászólók kommentjeit nem olvastam pl. a Stohl-balesetnél, Gyurcsány öszödi beszédének értékelésekor, stb. Arról nem is beszélve, hogy hány, de hány halálos balesetet okozó éli vidáman életét egy látszat-ejnye-bejnyével, és ez sajnos a közelmúlt, ill. jelen.”
  • 14. igazmondó 2011. március 23. 15:34
    „azért ez nem semmi. Azt, hogy gyurcsánytakaroggy, azt lehetett skandálni hónapokig.
    De ha én beírom a rohadtul nem tisztelt kesztyűbáb egyszerűségű közt. elnökbátyóra, hogy smittpali takaroggy, akkor azt kimoderálják.
    Ennyire nem kéne <moderálva> fürdeni kedves kisaföld!”
  • 13. chihiro 2011. március 23. 15:24
    „Szerintem attól, hogy érettségi után volt egy autóbalesete, még nem jelenti azt, hogy sáros a múltja! Az MSZP összes tagjának ennél sokkal de sokkal sárosabb a múltja!! Molnár Csaba inkább a saját háza táján söprögessen! Van mit!”
  • 12. fióka 2011. március 23. 14:39
    „mint ha ezt nem tudták volna elötte :)viccország”
  • 11. Goldmund 2011. március 23. 14:08
    „A közlekedési balesetét nem tartom olyan nagy ügynek, de van itt más is!

    Egy másik cikkhez írt hozzászólásból idemásolok néhány mondatot (remélem, írója nem haragszik meg rám).

    "A HVG a múlt héten arról írt, hogy Schmitt Pál életrajzában nem szerepel az a több mint egy évre tehető, 1980-81-es időszak, amikor már megvált az Astoriától, de még nem ült át a Népstadion és Intézményei főigazgatói székébe. Sportbarátját és munkatársát akkoriban vonták nyomozás alá ,,vesztegetés és deviza-bűncselekmény elkövetése" miatt. Ungváry Krisztián és Révész Béla a bizalmas dokumentumok alapján próbálta rekonstruálni, hogy az szt-tisztekkel sűrűn betelepített szállodákban dolgozó Schmitt mit csinált akkoriban. ...................
    ................ Az államfő 1965-1981 közötti szállodai munkájáról, az SZT-tisztekkel való együttműködésről azonban nincs értelme beszélni, hiszen az utóbbiak kiléte titkos volt - közölte a Köztársasági Elnöki Hivatal."

    Ha jól értem, ezzel burkoltan beismerték, hogy együttműködött SZT-tisztekkel.
    Ha ez így van, akkor viszont páros lábbal kéne kirúgni a Sándor-palotából.”
  • 10. Lobbo71 2011. március 23. 13:56
    „Tehát magyarul se tud, meg vezetni se.
    Amúgy nekem kicsit sántít ez a dolog, a fent leírt történések nem bűncselekmény kategória, csak vétség. Volt ott még valami, ami nem került nyilvánosságra.”
  • 9. galamblelkü 2011. március 23. 13:52
    „A módszer, amit a hatalom visszaszerzésére alkalmaztok már visszataszitó.Nem nyerő elvtikéim.”
  • 8. rick_ 2011. március 23. 13:48
    „:D”
  • 7. 1soproni 2011. március 23. 13:45
    „Ha jól látom, az is kiderül a dokumentumból, hogy nem volt katona.”
  • 6. Goldmund 2011. március 23. 13:38
    „Április 14-én síkos út?
    Alighanem az csak a víztől volt síkos, jég aligha lehetett rajta. Persze az is csúszik, csak messze nem úgy, mint a jég. Igaz, a keramit (Győrben már nem is látni sehol), az sokkal jobban csúszik, mint a normál aszfalt.
    Ezzel együtt tényleg nem nagy ügy, pláne friss jogosítványosként.
    Elég maflák voltak az elnöki hivatalban, hogy ezt eddig titkolták.”
  • 5. Maori 2011. március 23. 12:52
    „Na! A lényeg, nem szabálysértés, hanem büncselekmény volt. Tehát nyugodtan veheti a kalapját!
    Mikor a Ritácskát kettyintgette, akkor is tévedet? Tévedésből, netán tinta sporolásból hagyta el a betűket is?
    Az ország első embere ne tévedjen!”
  • 4. miracle 2011. március 23. 12:39
    „SP vonzza a helyesírási hibákat.
    Az ítéletben többek között: "vádlot", "tokolata"
    Dirac
    olvasd el még egszer a cikk címét, hogy mi a téma.”
  • 3. Dirac 2011. március 23. 12:36
    „Na, ennyit a nagy felhajtásról, rátérhetünk arra, hogy gyurcsányéknak és pufajkás barátainak miért érte meg az érettségi letétele után _NEM_ dolgozni, hanem a KISZ -ben segget nyalni..”
  • 2. miracle 2011. március 23. 12:31
    „Így van, inkább a helyesírásával...”
  • 1. árnyék 2011. március 23. 12:27
    „Ez már megint a fing fel tupírozása!
    Fiatalon, szinte gyerek ként volt egy tévedése! Bezzeg aki érett fejjel, ÁVH-s volt, meg D-... ügynök, azok elintézték egy mondattal: "na és?"
    Ugyhogy, nem ezzel kellene foglalkozni!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már nem díszpolgár Sztálin és Haynau

A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén törölte Sztálint, Haynaut és további hét személyt Budapest… Tovább olvasom