Kisalföld logö

2019. 02. 16. szombat - Julianna, Lilla -2°C | 9°C Még több cikk.

Bajban van a 168 Óra szerkesztősége

Arról érkeznek a hírek, hogy késnek a fizetések, és kiegyenlítetlen számlák miatt vált elérhetetlenné az archívum.
Klasszikus likviditási válság látszik kibontakozni a 168 óránál: csúszó kifizetésekről, lekapcsolt szolgáltatásról és lefoglalt vagyontárgyakról jönnek a hírek - írja az Átlátszó.

A portál egy néhány héttel ezelőtti, feszült hangulatú szerkesztőségi értekezletről ír, amelyről hangfelvétel is a birtokukba jutott. A lapot kiadó Telegráf Kft.-ben többségi tulajdonos Brit Media Kft. képviselője, Megyeri András Jonatán volt hivatalos válaszolni az elmaradt bérekkel, és más nem teljesített kifizetésekkel kapcsolatos kérdésekre.

A kiadó Telegráf Kft.-t egy éve adta el az akkori tulajdonos a Brit Média Kft.-nek, amit Udvardi Gábor cégvezető vezet, de csak papíron; a valódi főnök Megyeri András egy cégbírósági végzés miatt el van tiltva a cégvezetéstől.

Az említett értekezleten közel fél órán át kérdezték őt az újságírók a járandóságaik kiegyenlítésének csúszásáról, és arról, hogy miképp kellene visszaszerezni a korábbi tárhelyszolgáltatótól a nála levő archívumot, miután a ki nem fizetett számlák miatt az nemcsak, hogy lekapcsolta a 168 Óra szerverét, de az archívumot is túszul ejtette.

Szóba került, hogy van olyan munkatárs, aki még az augusztusi járandóságát sem kapta meg. Az Átlátszó szerint eközben a 168 óra jó pénzért csábít magához újabb és újabb újságírókat. 

Megyeri a megbeszélésen igyekezett megnyugtatni a szerkesztőséget, mondván a Brit Europe Foundationon keresztül 8 nap múlva pénz áll a házhoz, a nehézségeket pedig azzal magyarázta, hogy a Klubrádió – ahol ugyancsak jelentős tulajdoni részt vásárolt a Brit Media – állítólag feneketlen hordóként nyeli a pénzt, amire előzetesen nem számított. 

Az egyik újságíró a nyolc napon fakadt ki, megkérdezte, miért tart ennyi ideig, hogy a pénz Belgiumból ideérjen.

 (…) azért, hogy ne kerüljünk adózási, meg pénzmosási gyanúba, előtte még át kell futtatni ki tudja hány mindenen még ezt a dolgot. Ha már a pénz a rendszerben van, akkor nincs probléma. Ha már egyszer a pénz nem mosott pénz, nem drogpénz, akkor ne is tűnjön annak. Ez úgy megy, hogy New Yorkból magánszemélyek pénze bekerül az alapítványba, az hogy magányszemélyek számlájáról, vagy céges számláról, arról gőzöm sincsen. Na azt el kell kerülni, hogy átkerüljön Amerikából úgy Európába, tekintve, hogy ezek ingatlantulajdonos emberek, akik ezt a pénzt küldik (…) ezért a gyanú se szabad, hogy felmerüljön, hogy ezek a pénzek úgy kerülnek át, hogy. Támogatási izé van, akkor mit tudom én, adózási dolgok vannak, hogy kerüljön egy nonprofit alapítványba, ilyenek

- válaszolta Megyeri. 

Az nem világos, miért van szükség trükközésre a pénz utalásánál, és az Átlátszó szerint sem derül ki pontosan, kik állnak az egyébként Köves Slomóval és az EMIH-hel összefüggésbe hozott Brit Media Kft. mögött. A felvételen hallott elszólások alapján a portál azt valószínűsíti, hogy Alexander Rovt lehet a befektető.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Freedom House elítélte a Népszabadság eladását

A Freedom House elítélte a Népszabadság eladását
"Magyarország kormánya politikai eszközként használja a tulajdonszerzést a kritikus sajtójelentések… Tovább olvasom