A Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Egyesület messzemenőkig támogatja a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének törekvéseit.
Csiba Gábor, a szövetség elnöke az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében kifejti: az egészségügyi szféra szereplői számára egyértelmű, hogy az anyagilag ellehetetlenült helyzetbe került Országos Betegszállító Szolgálat működési nehézségeivel közvetlenül a betegek találkoznak.
Pénteken az idei évre egymilliárd forint pluszforrásért demonstráltak Budapesten a betegszállítással foglalkozó cégek, amelyek szerint a működésük kerülhet veszélybe.
A Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Egyesület kommünikéjében az olvasható: a betegszállításnál tapasztalható hosszabb várakozási idő, a bizonytalanná váló szállítási határidők, a betegszállításban közreműködő dolgozók létszámának csökkenése hatással van a betegellátás minőségére, és közvetve kárt okoz az egész egészségügyi ellátórendszerben.
Mint írják, a betegszállításra fordított forrás 2007 óta sajnos folyamatosan csökken. Ennek következménye, hogy a betegszállítóknak megszorító intézkedéseket kellett tenniük.
Az üzemanyagár emelése miatti pluszköltségek és a betegszállításra alkalmas járművek fenntartási költségének növekedése olyan költségelemek, amelyek pontosan előre nem tervezhetők, és ezeket a rendelkezésre álló források nem fedezik.
A mintegy ötven betegszállító autóval az Egészségügyi Minisztérium és a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) épülete körül demonstráló szervezetek nevében Bíró Ferenc, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének (MBOE) elnöke adta át a petíciót Székely Tamás egészségügyi miniszternek, majd a MeH egyik főosztályvezető-helyettesének.
Bíró Ferenc a petíció átadása után közölte: a mentés és betegszállítás 2008-as szétválasztása óta ugyanazért a pénzért egyre több beteget szállítanak.
Nem ismeri el a tárca azt sem, hogy a munkáért csak akkor fizet az Országos Egészségbiztosítási Pénztár, ha a kocsiban beteg ül, a betegért megtett "üres" kilométerekért nem kapnak pénzt.
Továbbá az infláció mértékét sem kompenzálta a tárca, ami számításuk szerint 2007 óta összességében 20 százalék volt. Székely Tamás elmondta, nem tartja jogosnak a követeléseket, és nem lát arra módot, hogy a költségvetésen változtassanak. Magyarországon 94 cég foglalkozik betegszállítással.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Kisalfold.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon