Akinek nincs lehetősége arra, hogy kocsiját éjszakára garázsban helyezze el, annak bizony rendszeresen meggyűlik a baja a befagyott szélvédővel.
A jeget el kell tüntetni a szélvédőről, a szűk látótér nemcsak az adott sofőrt, hanem a közúti közlekedés többi résztvevőjét is fokozottan veszélyezteti. Hogy a kilátás megfelelő legyen, mindenképp meg kell tisztítani az oldalablakokat, és a hátsó ablakot is.
1. Kesztyűben
Szobahőmérsékletből kilépni a fagyra eleve nem kellemes, de a kezet és az ujjakat különösen megviselheti a hirtelen hőmérséklet-változás. Ha nem akarjuk, hogy a művelet közben és a művelet után szúró fájdalom kínozza kézízületeinket, feltétlenül húzzunk kesztyűt, mielőtt elkezdjük lekaparni a jeget.
2. Fűtés kell
A lustább sofőrök, illetve azok, akik nem sietnek sehova, sokszor nem hajlandók kézbe venni a kaparót, csak elindítják a kocsit, maximumra állítják a fűtést és a ventilátort, és várják a hatást. 5-10 perc általában elég arra, hogy a szélvédőről leolvadjon a jég. A módszer hátránya, hogy eltékozoltunk némi üzemanyagot, az oldalablakokról pedig nem feltétlenül olvad le a jég, így azt le kell kaparni. A fűtést viszont mindenképp érdemes bekapcsolni akkor is, ha kaparunk, mert mire végzünk, a kocsi már jó eséllyel bemelegszik. (És kevésbé párásodik be, ha beülünk a volán mögé.)
3. Állófűtés
A gépkocsik akár programozható állófűtéssel is felszerelhetők, ezzel megoldható, hogy mire reggel a kocsihoz érünk, a jég már leolvadt, az autóban pedig kellemes meleg uralkodik. Ez azt is jelenti, hogy a szélvédője sem lesz jeges. Az állófűtés a motor élettartamát is meghosszabbíthatja, azonban ára rendkívül borsos.
4. Jégoldó spray
A leggyorsabb befagyott szélvédő elleni fegyver a jégoldó spray - pár spriccelés a jeges felületekre, és az anyag másodpercek alatt hatni kezd, és feloldja a jeget, amit aztán már le is törölhetünk. Apró hátránya, hogy ha a szélvédő hideg, és a hőmérséklet is fagypont alatt van, vékonyan visszafagyhat az üvegre jég. Érdemes tehát ennél a módszernél is beindítani a motort, és a fűtést. Ha a kocsiba eleve fagyálló szélvédőmosót töltöttünk, azzal is elérhetjük a kívánt eredményt.
5. Nincs kaparó! Mit csináljak?
Pánikra semmi ok. Ha a szélvédő befagyott, de nincs kaparónk, ne essünk kétségbe. Bármilyen műanyag kártya alkalmas rá. Ha végképp nincs más, akár a bankkártyát, a személyi igazolvány vagy a jogosítvány is - ezek mindig vannak a sofőrnél. Arra viszont nagyon ügyeljünk, hogy óvatosak legyünk, mert a műanyag kártyák könnyen eltörhetnek. Utána az első benzinkútnál vásárolhatunk egy rendes kaparót, azt pedig tartsuk az autóban, hogy mindig kéznél legyen.
(A Parameter cikke alapján)
1. Kesztyűben
Szobahőmérsékletből kilépni a fagyra eleve nem kellemes, de a kezet és az ujjakat különösen megviselheti a hirtelen hőmérséklet-változás. Ha nem akarjuk, hogy a művelet közben és a művelet után szúró fájdalom kínozza kézízületeinket, feltétlenül húzzunk kesztyűt, mielőtt elkezdjük lekaparni a jeget.
2. Fűtés kell
A lustább sofőrök, illetve azok, akik nem sietnek sehova, sokszor nem hajlandók kézbe venni a kaparót, csak elindítják a kocsit, maximumra állítják a fűtést és a ventilátort, és várják a hatást. 5-10 perc általában elég arra, hogy a szélvédőről leolvadjon a jég. A módszer hátránya, hogy eltékozoltunk némi üzemanyagot, az oldalablakokról pedig nem feltétlenül olvad le a jég, így azt le kell kaparni. A fűtést viszont mindenképp érdemes bekapcsolni akkor is, ha kaparunk, mert mire végzünk, a kocsi már jó eséllyel bemelegszik. (És kevésbé párásodik be, ha beülünk a volán mögé.)
3. Állófűtés
A gépkocsik akár programozható állófűtéssel is felszerelhetők, ezzel megoldható, hogy mire reggel a kocsihoz érünk, a jég már leolvadt, az autóban pedig kellemes meleg uralkodik. Ez azt is jelenti, hogy a szélvédője sem lesz jeges. Az állófűtés a motor élettartamát is meghosszabbíthatja, azonban ára rendkívül borsos.
4. Jégoldó spray
A leggyorsabb befagyott szélvédő elleni fegyver a jégoldó spray - pár spriccelés a jeges felületekre, és az anyag másodpercek alatt hatni kezd, és feloldja a jeget, amit aztán már le is törölhetünk. Apró hátránya, hogy ha a szélvédő hideg, és a hőmérséklet is fagypont alatt van, vékonyan visszafagyhat az üvegre jég. Érdemes tehát ennél a módszernél is beindítani a motort, és a fűtést. Ha a kocsiba eleve fagyálló szélvédőmosót töltöttünk, azzal is elérhetjük a kívánt eredményt.
5. Nincs kaparó! Mit csináljak?
Pánikra semmi ok. Ha a szélvédő befagyott, de nincs kaparónk, ne essünk kétségbe. Bármilyen műanyag kártya alkalmas rá. Ha végképp nincs más, akár a bankkártyát, a személyi igazolvány vagy a jogosítvány is - ezek mindig vannak a sofőrnél. Arra viszont nagyon ügyeljünk, hogy óvatosak legyünk, mert a műanyag kártyák könnyen eltörhetnek. Utána az első benzinkútnál vásárolhatunk egy rendes kaparót, azt pedig tartsuk az autóban, hogy mindig kéznél legyen.
(A Parameter cikke alapján)
Témák:
autóhirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Kisalfold.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

Miből fejlesztenek a győri vállalkozók?
Az ország digitális érettségéről több kimutatás is készült, a vállalkozók, a kisvállalatok nem szerepelnek mindegyikben fényesen. Van egy megérzésünk, Győr ebből a szempontból szerintünk az érettebb városok közé tartozik, vállalkozóink nyitottak az új technológiák alkalmazására és szívesen fejlesztik vállalkozásaikat. Ön szerint?