Autó

2014.07.11. 14:01

Személyautós luxus a Mercedes új kisbusza

A Vianót váltó új V-osztály jó választás a tehetősebb többgyermekes családoknak, s konferenciabusznak is rendben van – mondjuk a repülőtéri, szállodai transzferhez. A kisbusz már nem igazán jó szó rá, s ez inkább a hétszemélyes befogadóképességére utal semmint a "buszosságra".

Kovács András

A hasábformából ennél sokkal többet nem nagyon lehet kihozni, a hűtőmaszk legalább olyan karakteres, mint a személyautókon, a LED-en nappali fény is menő. Praktikus, hogy az elektromos mozgatással is kérhető csomagtérajtón az üveget külön is lehet nyitni – továbbá az elektromos oldalajtók is gyermekbiztosak. Kipróbáltuk, megállítottuk, s ment is vissza gyorsan alapállásba, vagyis nem szorítja be a család kisebb, szeleburdibb tagjait.

A belső tér is nagyon rendben van, minőségi anyagokkal és illesztésekkel, a többféle színű LED-es hangulatvilágítással, a variálhatósággal: különálló, vagy két padon kialakított ülések is kérhetők. Az hétfokozatú automatával ellátott verziókban – ilyet próbáltunk mi is – a váltó előválasztó karja a kormány jobb oldalán lévő bajuszkapcsoló lett, így hely szabadult fel a középkonzolon. A Comand rendszer képernyőjének vezérlésre egy kézírás-felismerős kontrollerrel történik, úgy ahogy az új C-osztályban – ezt azért még szokni kell.

Karakteres frontrész, jó légellenállás. Fotó: Kovács András (képgaléria)


Szériafelszerelés az oldalszél-asszisztens és a fáradtságfigyelő rendszer, de felárért 360 fokos kamerarendszer, ütközést elkerülő távolságtartó tempomat, holttérfigyelő, és sávtartó automatika is kérhető. Egyebek között – de az utóbbi háromnál érdemes megállni szóra. Mind nagyon kulturáltan működik, s nem a listán böngészve világosodtam meg, hogy ez is van az autóban, hanem dolgoztak, amikor kellett. A sávtartó érzékelhetően , de nem „leostobázva" rezegtette a a kormányt, a tempomatnál maga lassított a rendszer, ha 130-cal utolért a V-osztály egy kamiont, illetve gyulladt ki a piros lámpa a műszerfalon a belvárosban, ha hirtelen túlságosan megközelítettünk az előttünk haladót. A holttérfigyelő, meg villant, amikor kellett.

És van még benne mindent tudó parkolóautomatika: merőlegesen és párhuzamosan is beáll, már a fék- és gázpedált is kezeli, nem csak a kormányt.

Személyautós vezetői pozíció. Fotó: Kovács András (képgaléria)


A V-osztályban a 2,2 literes dízelmotor szolgál, három teljesítménylépcsővel, a tesztautóban a csúcs, a 190 lóerős duplaturbós 250 CDI dolgozott, s 440 Nm-es maximális nyomatéka igencsak meggyőző volt. Ez utóbbihoz alapáron jár a hétsebességes – kézi üzemmódra is kapcsolható – automata, alapestben egy hatfokozatú kéziváltót dukál. A 2 tonna feletti autó fogyasztása barátságos, igaz, a gyári adatot nem sikerült produkálni, a 8,3-8,4 liter vegyes használatban teljesen rendben van.

Ugyancsak prospektus nélkül találtunk rá az üzemmódválasztó Drive Select kapcsolóra – sport, komfort, gazdaságos, lehetőséget kínál fel az autó. Sport állásban a motor túltöltéssel erősebb lesz, az automata gyorsabban vált, a gázpedál direktebb lesz, és a kormány rásegítése is csökken. Megemlítendő még, hogy az adaptív lengéscsillapítás is újdonság a kategóriában.

Mercedes V-osztály - gyári galéria


A spanyolországi Vitoriában lévő, 190 millió euróból felújított gyárban készülő V-osztály nemrégiben érkezett meg a kereskedésekbe. Alapára 12,1 millió forint, persze temérdek kényelmi és biztonsági extrával – az általunk próbált csúcsváltozat, minden „értelmes" opcióval - szóval, adnak valamennyit vissza a húszmillióból.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!