Kisalföld logö

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 23°C Még több cikk.

Tíz egészséges étel, amelyet tönkretett az élelmiszeripar

A hal, a gabona, a joghurt és sok más alapvető élelmiszer nagyon egészséges - mindaddig, amíg tönkre nem teszi a feldolgozóipar. Minél nagyobb mértékben van feldolgozva egy élelmiszer, annál egészségtelenebb.
A livescience.com összegyűjtötte, amelyik az a tíz egészséges étel, amelyet az élelmiszeripar "tönkretett".

A legegészségesebb élelmiszer az, amelynek a csomagolásán nem található lista arról, hogy mit tartalmaz - mert pontosan az, ami.

1. Pizza

Rettenetes, hogy a legtöbb amerikai soha nem evett pizzát - csak azt hiszi, mert összekeveri a tévében reklámozott gyorsétellel. Olaszországban törvény határozza meg, mi nevezhető pizzának; még azt is megszabják, milyen lisztből, paradicsomból, mozzarellából, olívaolajból, bazsalikomból és oregánóból készülhet.


A pizza természeténél fogva tápláló és laktató. Az amerikai nagyvárosokban található kis sarki pizzériák nagyon hasonlót kínálnak az igazihoz, de a nagy étteremláncok már a legtöbb friss hozzávalót tartósítószerrel tömött, olcsó és zsíros pótszerrel helyettesítik, hogy nagy tömegben gyárthassák, fagyaszthassák a pizzát, és elárasszák vele az országot. A kereskedelemben kapható pizza magas kalória-, zsír- és nátriumtartalmú, kevéssé tápláló étel.

2. Biozöldségek

Az eredeti ötlet briliáns volt: dobjuk sutba a 2. világháború után általánosan elterjedt, mérgező rovarirtó és növényvédő szereket, és termeljünk egészséges, őshonos zöldséget! Ezzel addig nem is volt probléma, amíg az Egyesült Államokban nem lettek népszerűek a bioélelmiszerek, és nem keltették fel a nagy szupermarket-láncok figyelmét. A szupermarketek ugyanis profitot akarnak termelni, ezért az olcsó termékeket keresik - ez pedig aláássa az egész rendszer értelmét. Így ma már olyan biotejet iszunk, amelyet biotáppal kényszertáplált, ketrecben tartott tehenek adnak, és olyan bio-gyorsételeket eszünk, amelyeknek a bioösszetevői a világ legkülönbözőbb részéről származnak.

3. Reggeli gabonapelyhek

Az igazi gabonafélék - például a búza, az árpa, a rizs és a zab - mindig is az emberi faj legfontosabb táplálékai voltak, és ma is azok, hiszen az egészséges zsírok, fehérje és vitaminok verhetetlen kombinációi.

A "gabonapehely" kifejezést tulajdonképpen elrabolták az élelmiszergyártók, amelyek az apró, ropogós darabkákból álló reggeli fogásokat ugyan valódi gabonából készítik - de cukor, kukoricaszirup, só, színezékek és tartósítószerek hozzáadásával.

Ha egészségesen szeretne reggelizni, szórja meg a zabpelyhet mazsolával, vagy az árpaszemeket friss gyümölccsel. Így ráadásul anyagilag is jobban jár.

4. Szeletelt kenyér

A legtöbb forgalomban lévő szeletelt kenyér fehér - és talán a legfőbb oka az amerikaiak elhízásának. Az igazi kenyér lisztből és vízből készül egy csipetnyi sóval és élesztővel. A szeletelt zacskós kenyér viszont tartalmaz cukrot, kukoricaszirupot és gyakran még vagy tucatnyi egyéb adalékot. A feldolgozás során olyan termék jön létre, amely a szervezetben szinte azonnal vércukorrá alakul. Ez túlmunkára kényszeríti és végeredményben tönkreteszi a hasnyálmirigyet. Még a péküzemekben, teljes kiőrlésű lisztből sütött kenyér is egészségtelen, mert cukorral, sóval és lágyító anyagokkal teszik ízletesebbé.

5. Pattogatott kukorica

A pattogatott kukorica ma már egyre messzebb van attól az egészséges ételtől, aminek lennie kellene. A pattogatott kukorica értelemszerűen kukoricából készül; gazdag rostokban, alacsony a kalóriatartalma, és csak nyomokban tartalmaz cukrot, sót és zsírt.


Ez persze azonnal megváltozik, ha mindezeket hozzáadjuk. A mikrohullámú sütőben elkészíthető pattogatott kukorica a legnagyobb "bűnös" - ennek megállapítására elég végigolvasni a hozzáadott anyagok szinte végtelen listáját.

Ha egészséges popcornt akar, vásároljon szemes kukoricát fillérekért, és csak nagyon kevés sóval és igazi vajjal ízesítse!

6. Russet burgonya

A Russet típusú burgonya héja barna, húsa fehér - és nem igazán egészséges. Olcsó és szívós, azért kedvelik a termelők, de csak kevés tápanyagot tartalmaz. A benne található keményítő gyorsan vércukorrá alakul a szervezetben, ezáltal fogyasztása növeli a cukorbetegség és az elhízás kockázatát. Ráadásul, mivel valószínűleg ez a legkevésbé ízletes a több száz burgonyafajtából, ízesíteni kell: az amerikaiak általában megfőzik, és vajjal leöntve tálalják, vagy olajban megsütik és alaposan meghintik sóval.

7. Zöld tea

A zöld teát egész Ázsiában előszeretettel fogyasztják. Antioxidánsokat és egyéb egészséges anyagokat tartalmaz, és klinikai tesztek bizonysága szerint segíthet a rák, a szívbetegség, az időskori elbutulás és egyéb, az öregedéssel összefüggő kórok megelőzését. A legtöbb amerikai és európai azonban nem szereti a zöld tea ízét, így amit ezekben az országban zöld teaként kapni lehet, az tele van cukorral és egyéb adalékanyaggal. Ha a palackon az összetevők között bármit talál zöld teán kívül, akkor Önt becsapják.

8. Leveskonzerv

A leves rendkívül egészséges, olcsó és könnyű elkészíteni. Ha előre megfőzi és adagokban lefagyasztja, a leves nem kerül még napi egy dollárba sem. A leveskonzerv viszont só, zsír, mesterséges adalékok, tartósítószerek, víz és talán némi répa nyomorúságos kotyvaléka. Egy adag rendszerint ezer milligramm nátriumot tartalmaz - ez a napi megengedett mennyiség fele.

9. Joghurt

Az igazi joghurt úgy készül, hogy bizonyos baktériumok segítségével megerjesztik a tejet. Az igazi joghurt gazdag fehérjében, kalciumban és vitaminokban, és elsősorban azoknak a felnőtteknek ajánlják a fogyasztását, akik nehezen emésztik meg a tejet.

Azok a joghurtok, amelyeket a szupermarketekben árulnak, valójában olyan tejipari termékek, amelyek tele vannak cukorral és feldolgozott gyümölccsel - de nem egészségesek.

Vegyen inkább valódi joghurtot, és gazdagítsa friss vagy mirelit gyümölccsel!


10. Halrudacska

A fagyasztott halrudacskák a dobozon olvasható lista szerint húsz olyan anyagot tartalmaznak, amelyek nem igazán egészségesek. Az orvosok évek óta próbálják rábírni az embereket, hogy egyenek több halat, mert az gazdag egészséges zsírsavakban és szegényebbek az egészségtelen zsírsavakban, mint a marha- és a sertéshús. Ők azonban "igazi" halra gondolnak; amikor Ön feldolgozott halterméket vásárol, vagy sült halat rendel egy gyorsétteremben, olyan ételt eszik, aminek több a kára, mint a haszna.

Olvasóink írták

  • 1. akela4 2009. december 27. 19:47
    „Mindenképpen át vagy verve állami szinten!
    A megtermelt búza teljes kiörlésű lisztje a benne található többszörösen telítetlen zsírsavaktól nem tartható el hosszabb ideig!
    Ezért őrlés előtt megtisztítják a biológilag értékes rostanyagokban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag korpától és a nagyon értekes anyagokat tartalmazó csírától. Ami a végén megmarad, abból készítik a kenyered és csodálkozol rajta!
    Rendes kenyérhez való lisztet nem árúlnak!
    Egyes gátlástalan üzemek nem átallják kávézaccal szinezni a fehér lisztet, hogy többszöröséért tudják eladni a belőlük készűlt termékeket.
    Nem kevésbé rózsás a bionak mondott többi készítmény összetevője és állaga sem.
    Ha igazán egésségesen akarsz élni, Magadnak kell mindent mindent előállítanod és feldolgoznod!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szenzációs égi gyűrűt fotóztak - nézze meg!

A mellékelt színes és ritka cirkumhorizontális ívet Todd Sladoje fotózta Dublinból 2009 májusának elején. Tovább olvasom