Kisalföld logö

2017. 05. 01. hétfő - Fülöp, Jakab 5°C | 18°C Még több cikk.

Új nyomvonalra kerül az M85-ös

Az M85 jelzésű gyorsforgalmi út a 85-ös főútvonal sávjában csatlakozik majd a Csornát elkerülő szakaszhoz.
Kattintson a képre >>
Az M85 jelzésű kétszer kétsávos gyorsforgalmi út a települések előzetes tiltakozása miatt a mostani 85-ös főútvonal sávjában, Enesét és Kónyt elkerülve csatlakozik a Csornát elkerülő szakaszhoz. Emiatt engedélymódosítások szükségesek. Legkorábban 2008-ban kezdődhet az
autóút megépítése.

A közlekedési káosz Győr és Csorna között szinte mindennapos. Néhány évig azonban még nem lesz négysávos autóút a két város között, marad az araszolás, a rengeteg veszélyes helyzet és baleset. Az új nyomvonal tervezése, engedélyeztetése tart.

Ellenálltak a települések

Az már biztos, hogy az előzetes tervekkel ellentétben nem a jelenlegi nyomvonalon halad majd az autóút. Ebben az esetben szükség lett volna egy, a falvak közötti új út építésére a lassú forgalom számára, de ez a települések ellenállása miatt meghiúsult. Az M85 jelzésű kétszer kétsávos gyorsforgalmi út a mostani 85-ös főútvonal közvetlen közelében, azt hol balról, hol jobbról követve, Enesét és Kónyt elkerülve csatlakozik a Csornát elkerülő szakaszhoz. A Csorna elkerülő-, illetve a Kóny elkerülőszakasz engedélyezési tervei már elkészültek. A Gazdasági Minisztérium honlapján 2008-as kezdéssel szerepel az autóút megépítése.

Geotechnikai szakvélemény

Mint már írtunk róla, a gyorsforgalmi út tervezett nyomvonalán folynak a tervezéshez szükséges talajmechanikai mintavételek. A vizsgálatokat végző fővárosi cég vezetője, Pozsár László elmondta: a helyszíni mintavételek, vizsgálatok a közeljövőben befejeződnek. A háttérben folyik ezek feldolgozása, a szakvélemény és a geotechnikai tervek elkészültét február végére teszi.

Engedélyezési tervek

Püski Ottó, az Utiber Kft. tervezője érdeklődésünkre közölte: a háttérben gőzerővel folynak a tervezési munkálatok. Az érintett szakasz engedélyezési tervei 2007 első félévében elkészülnek. Mivel az autóút a régi úttól független nyomvonalon épül majd, a környezetvédelmi engedély módosítása vált szükségessé.
A jelenlegi környezetvédelmi engedélyt ugyanis még a meglévő főút négysávosítására adták ki, értelemszerűen erre készültek a tervek is. A hatóság egy közlekedési folyosóra adta ki az engedélyt, így elég a módosítás, nem kell új engedély, mivel az autóút a régi közelében halad.

Közbeszerzési pályázat 2008-ban

A Magyar Közút Kht. helyi illetékese elmondta, az engedélyezési tervek elkészülte után az út számára szükséges területek megszerzése, kisajátítása a következő feladat. Ezek birtokában lehet a kivitelezésre pályázatot kiírni.
Annak tudatában, hogy a területmegszerzésekhez a tervek még nem készültek el, nem valószínű, hogy a közbeszerzési pályázatot 2008 vége előtt kiírják. Továbbá nem elhanyagolható az a körülmény sem, hogy a kisajátításokra egyetlen szervezetnél sincs még biztosítva az anyagi fedezet. Az elképzelések szerint a tényleges kivitelezés a Csorna elkerülőszakasszal indulna 2008-ban, majd 2009-ben kezdenék a Győr–Csorna szakasz építését. A négysávos út várható befejezése 2013-ra tehető.
A Magyar Közút Kht. győri irodájában (Batthyány tér 8.) január 30-án délelőtt 10 órától ismerhető meg az új út tervezett nyomvonala.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Költségek, szárnyak

Tovább olvasom