Kisalföld logö

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 3°C | 9°C Még több cikk.

MSZP: Áprilistól nem lesz gázáremelés

Az MSZP szerint nem indokolt a gázáremelés - közölte Podolák György, országgyűlési képviselő csütörtökön az MTI-vel. Szocialista szak- és vezető politikusok szerint elképzelhetetlen az áremelés, és ezt felvetették Bajnai Gordon miniszterelnöknek is.

A Magyar Energia Hivatal (MEH) elnöke, Matos Zoltán csütörtökön azt mondta: köbméterenként 16-17 forint áremelés lenne indokolt áprilistól a lakosságot és a kisfogyasztókat ellátó, úgynevezett egyetemes szolgáltatók által értékesített földgáz árában; a földgáz köbméterenkénti lakossági átlagára jelenleg 100 forint fölött van, szolgáltatónként eltérő.
Erre reagálva Podolák György közleményében úgy fogalmazott: érthetetlen, hogy a MEH elnöke a földgáz egyetemes szolgáltatók árváltoztatási kérelem-benyújtási határidejét megelőzően, elébe menve a kérelmeknek, előre kijelenti, hogy mekkora áremelési igényt tart reálisnak.

"Ezzel gyakorlatilag a Magyar Energia Hivatal elnöke felszólítja az áremelési igény benyújtására a szolgáltatókat. Erre idáig nem volt példa" - húzta alá a gazdasági bizottság szocialista elnöke.

Podolák György szerint tűrhetetlen, hogy a hivatal elnöke a felhasználó családokkal, nyugdíjasokkal szemben a gázkereskedők érdekeit képviselve, a konkrét árbefolyásoló tényadatok ismerete nélkül előre nyilatkozzon az áremelésről.

Az MSZP nem lát indokot az áremelésre - szögezte le.

Az MTI információi szerint a szocialista szak- és vezető politikusok szerint is elképzelhetetlen az április 1-jei gázáremelés, aki ennek ellenkezőjéről nyilatkozik, vagy félreértett valamit, vagy szakmai hibát vét, amiért "vállalnia kell a konzekvenciákat".

Több vezető szocialista politikus szerint nincs szakmai indok a gázár jelenlegi emelésére. Az MTI értesülései szerint ezt a szocialisták a héten többször is felvetették Bajnai Gordon miniszterelnöknek.

Az egyes szolgáltatóknak egyébként péntekig van lehetőségük arra, hogy árváltoztatási kérelmet adjanak be a hivatalnak, a MEH-nek pedig 20 napja van arra, hogy elbírálja az április elsejétől életbe lépő változást.
Matos Zoltán csütörtökön azt mondta: ma már a Magyar Energia Hivatalnak semmilyen ráhatása nincs a végfelhasználói árakra, azt a jogszabály szabályozza; az árváltozás végleges mértékét a dollár-forint árfolyamának alakulása és a földgáz, mint termék árváltozása befolyásolhatja. Hozzátette: "személy szerint nem javasolnám, hogy szociális elemet vigyünk a gáz végfelhasználói árába".

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. miracle. 2010. március 25. 10:45
    „a szó elszáll az írás megmarad /ha nem törlik :) /

    http://www.kisalfold.hu/gazdasag/nem_aprilisi_trefa_-_gaz_10_szazalekos_aremeles_jon/2148586/”
  • 33. Eva- 2010. március 07. 08:52
    „32-höz

    a gázár emelése a legszegényebbek körének kevesebb, mint a felét érinti.
    //távhő áfá-t meg már csökkentettek//

    ugyhogy lehet erről hangosan a szegények nevében érvelni.
    Nem--csak őket--- kompenzálni!

    ha az mszp tisztességes, akkor lesz most 5-%-os emelés-, ha nem, majd júniusban 20%, mert hitel továbbra is csak igen drágán van az országnak.”
  • 32. Primax 2010. március 06. 22:49
    „" MSZP: Áprilistól nem lesz gázáremelés "
    Ez csak egy udvariassági gesztus : meghagyják a bejelentés örömét a felcsútinak :)”
  • 31. load 2010. március 05. 17:39
    „29. szocdem
    Látom a foxi-maxi mély nyomokat hagyott benned.
    A munkaerő árának marxi meghatározását jól magadévá tetted, de Marx óta eltelt több mint kétszáz év.
    Azóta a világ kinyílt, globalizálódott és tojik a német munkaadó arra, hogy a német proletár mennyiből tudja újratermelni a munkaerejét.
    Összepakol és irány Kína.
    A német proletár meg elballaghat a munkanélküli hivatalba segélyen tengődni.
    Az újabb nagy proletárforradalom meg már majdnem száz éve várat magára.
    Én is olvastam már néhány Róna Péter írást, de azzal az elméletével még nem találkoztam, hogy a béreket az energia költségekhez kellene kötni.
    Egyszer talán még arra is rálelek.”
  • 30. Eva- 2010. március 05. 17:22
    „30-hoz

    az se baj, ha hülyeségeket mondogatsz.
    Szegény Marx egy remek filozófiai elemzést készített a XIX. századra.
    Ebből a mát levezetni--hát ?.....

    Itt és most senki nem akar egyenlően szegény lenni ismét /egyenlően gazdag meg nem tud lenni.
    Bizony erre szavaztak 1989-ben.
    Hogy a következményei kemények ? Hát ....ezt is mondogatták, akik értettek hozzá.

    Most kialakult egyfajta intézményrendszer
    kialakult valamiféle törvénykezés
    de nem történt meg az oktatás és vele együtt a gondolkodásmód átformálása.
    Maradt a szlogen :
    oldja meg az állam
    adjon az állam
    biztosítson az állam

    Csakhogy ahhoz meg adó kéne, de az pedig ne legyen magas.
    Kéne működő gazdaság is, de ahhoz meg tőke kéne.
    Lehetne állami vállalat is mind, de akkor meg minek volt a rendszerváltási akció?

    Akkor hogy is van ez?”
  • 29. szocdem 2010. március 05. 16:36
    „28. hozzászólás load 2010.03.05. 16:17
    "Azt gondoltam, hogy nem mai gyerek vagy, de, hogy átaludtad volna az elmúlt húsz évet, azt nem."

    Nem én voltam - és vagyok - elzsibbasztva 20 évre - erre mérget vehetsz:)))

    Ezt írod:
    "a magyar emberek azt gondolták, hogy legyen az addigra totálisan becsődölt szocializmus helyett kapitalizmus."

    Ha szerinted az ami itt van, az a kapitalizmus európai, fejlett formája, akkor állati nagy tévedésben élsz 20 éve:))) (Jó, bevallom: én is azt hittem 88-ban hogy ez a világ közepe, de akkor épp kimentem nyugatra, és rájöttem hogy a kapitalizmus jobb mint a Kádári szocializmus bármikor is volt.) Ez egy érték nélküli, szabályozatlan vadkapitalizmus, amiben nem számít sem az ember, sem a társadalom, csak a tulajdonosi érdek, és a minél nagyobb profit.

    "A kapitalizmusban meg az az általános, hogy bérek nagyságát nem egy másik költség emelkedéséhez kötik"

    Ezt mondták neked meg a hozzád hasonló millióknak, akiknek 20 éve se volt konkrét fogalma arról, hogy mi a kapitalizmus mai megjelenése (Marx felülvizsgált tételei alapján működik különben egész európa gazdasága).
    A béreket bizony ahhoz kötik ott a kapitalizmusban, hogy mennyiből lehet a munkaerőt újra termelni - amihez bizony energia is kell.:))) Miért?? Mert ha nem tud a melós fogyasztani - bedől a termelési rendszer, ahogy itt is bedőlt..
    De mielőtt tovább cikized magad olvasgass Róna és Bogár műveket a témában. Az egyik szocdem, a másik jobbos konzervatív, de mind a kettő azt mondja: azonnal véget kell vetni ennek a brutális kizsákmányolásnak, érték nélküliségnek, ami tönkretette az embereket (agyilag is) és az országot..

    "Ráadásul ez így van nyugaton is."

    És ez qvára nincs így nyugaton - évekig éltem, s dolgoztam ott, onnan tudom. Kérlek: Ne írj olyat le tényként többé amiről fogalmad sincs! Csak azért, mert aki szimpatizál veled elhiszi. Aztán már ketten hajtjátok a semmit! Ez meg a Jobbik szindróma maga -csak az hatványozottan (egymás százezres megőrítésében) működik..”
  • 28. load 2010. március 05. 16:17
    „szocdem,
    Azt gondoltam, hogy nem mai gyerek vagy, de, hogy átaludtad volna az elmúlt húsz évet, azt nem.
    1990-ben volt egy rendszerváltásnak nevezett kis patália amikor a magyar emberek azt gondolták, hogy legyen az addigra totálisan becsődölt szocializmus helyett kapitalizmus.
    A kapitalizmusban meg az az általános, hogy bérek nagyságát nem egy másik költség emelkedéséhez kötik (mert így a termék duplán drágul és eladhatatlan lesz), hanem önköltség-számítást alkalmazva a piaci árból vezetik vissza.
    A munkaerő piacán éppúgy kereslet-kínálat határozza meg a béreket, mint az áruk piacán az árakat.
    A melóst mindez annyiban érdekli, hogy ha az áru az ő magas munkabére miatt lesz eladhatatlan, akkor - gyakorlatilag - munkanélkülivé válik.
    Ráadásul ez így van nyugaton is.”
  • 27. szocdem 2010. március 05. 15:55
    „26. hozzászólás miracle 2010.03.05. 15:35

    "szocdem
    Mi a francot fogsz mondani a következő 4 évben? Úgy várom már."

    Miért is várod?
    Egyébként csak azt amit 20 éve mondok. Én nem változom mint a Fidesz vagy az MSZP bolsevikok.”
  • 26. miracle 2010. március 05. 15:35
    „szocdem
    Mi a francot fogsz mondani a következő 4 évben? Úgy várom már.”
  • 25. szocdem 2010. március 05. 15:13
    „load!

    És még valami:

    MA a "verseny" itt arról szól, hogy a neoliberálisok mekkora részt tudnak még kurtítani a bérekből.. Mert az energiaár az adott, az alapanyagár szintén - a munkabér meg csak egy szó, nem védi senki és semi - kivéve pár hiteltelen és súlytalan szakszervezetet..”
  • 24. szocdem 2010. március 05. 14:53
    „23. hozzászólás load 2010.03.05. 14:38
    Nem a neolibsiket kell megfékezni, hanem a nemzetközi gázpiaci árakat.

    Az árkat a neolibsik találják ki - ők irányozzák elő a saját maguk profitját a termelésben. UI: A gáz kitermelési és szállítási költsége csak töredéke a világpiaci árnak. Az árkat a tulajdonosk szabják, rájuk kel hatni tehát hogy az alacsonyabb legyen.

    "Mi köze van a közvetlen munkabér költségnek az energia árakhoz?"

    A termék előállítási árát az alapanyag(ok), az eszköz(ök), és a munkabér összege szabja meg.
    HA a munkabér fix értékhez - energia árhoz lenne kötve, nem az OÉT, meg a kormány jóindulatához, akkor az energia árak emelése (akár a szolgáltatásé, akár a fogyadóé) azonnal növelné minden termék előállításának alapköltségeit, és az árakról azonnal a hatalom a hatalommal (gadasági szereplők a politikával, vagy mind egymással és egymás ellen) kezdene küzdelembe a PROFITÉRT. A melóst meg az egész církusz nem érdekelné, épp úgy mint nyugaton...”
  • 23. load 2010. március 05. 14:38
    „22. szocdem
    Te rossz helyre teszed a hangsúlyt.
    Nem a neolibsiket kell megfékezni, hanem a nemzetközi gázpiaci árakat.

    Még valami!
    Mi köze van a közvetlen munkabér költségnek az energia árakhoz?”
  • 22. szocdem 2010. március 05. 13:05
    „18. hozzászólás laposibenö 2010.03.05. 11:09
    "Vagy van aki megint a hatósági árrendszert akarja bevezetni ?"

    Valaminek meg kell fékezni a neolibsiket - ha másnak nem, akkor az államnak!

    Mondjuk egyszerűbb volna, ha a munkaerő közvetlen költségei azonnal nőnének az energiaáremelések miatt - akkor a nagytőke küldené el a francba a túságosan éhes cégeket.. (Eztet híják normális szociális piai alapoknak)”
  • 21. szocdem 2010. március 05. 13:01
    „LASSAN MONDJÁK: NEM LESZ GÁZÁREMELÉS!”
  • 20. laposibenö 2010. március 05. 11:49
    „Igen de ha a kormány ezt a pénzt kivonná és például tuna belőle nyugdíjat emelni, a legjobban a gázzal fűtött
    úszómedencés villákból üvöltöznének ellene a Kft tulajdonosok.”
  • 19. load 2010. március 05. 11:32
    „18. laposibenö
    Gyakorlatilag most is hatósági árrendszer van.
    A szolgáltató és a kormány közösen állapítja meg a lakossági fogyasztói árat, csak az alacsony ár miatti szolgáltatói veszteséget a kormánynak kompenzálnia kell.
    Az adófizetők pénzéből.”
  • 18. laposibenö 2010. március 05. 11:09
    „Igy van! Na akkor ki is hazudott? A kormánynak egyébként is semmi köze a gázárhoz. Vagy van aki megint a hatósági árrendszert akarja bevezetni ?”
  • 17. load 2010. március 05. 10:35
    „Orbán 2002. április 9-én a Testnevelési Egyetemen tartott naggyűlésen ezt mondta:
    "Nos, hát tisztelt hölgyeim és uraim, akik hallották korábban a szocialisták vezetőinek nyilatkozatait, azok tudhatják, megmondták: első lépésként jelentős gázár-emelés történik majd."
    Másnap egy TV híradós riportban (láttam, emlékszem rá) megkérdezték Lendvait, igaz-e, hogy - ha nyernek - kormány első lépése az egyszeri jelentős gázáremelés lesz.
    Erre válaszolta Lendvai azt, hogy nem lesz gázáremelés.
    A következő egy évben nem is volt, de közben voltak időszakok, amikor a gáz ára a 2002-esnek a duplájára emelkedett.
    A gázártámogatások milliárdjait meg az adófizetők fizették.
    Olyanok is akik, egész évben egy köbmétert sem használtak el.”
  • 16. load 2010. március 05. 10:18
    „12. jörg
    Persze, hogy volt.
    A nemzetközi földgáz piacon a gáz ára a 2002-es 3.800 USD/MMBtu értékről 2003-ra fölment 6.600-ra.
    Ki a fenének kell az árat megfizetni, ha nem a felhasználónak?”
  • 15. load 2010. március 05. 10:13
    „14. mc
    De igen.
    Itt van róla a másfél évvel ezelőtti hír:
    http://www.mfor.hu/cikkek/Uj_energiaorias_szuletett_Franciaorszagban.html”
34 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Forsense: a fiatalok között második a Jobbik

A Forsense felmérése szerint a 18 és 24 év közöttiek körében a Jobbik kétszer akkora bázissal rendelkezik, mint az MSZP. Tovább olvasom