Kisalföld logö

2017. 08. 24. csütörtök - Bertalan 13°C | 27°C Még több cikk.

Kövér: négy kétharmados törvényt módosítana a Fidesz

Kevés olyan kétharmados törvény van, amelyet okvetlenül módosítani szeretne kormányon a Fidesz - mondta hétfőn Kövér László.

E néhány közé tartozik a választójogi törvény, az önkormányzati törvény, a médiatörvény, valamint a határon túli magyarok állampolgárságának kérdését rendező jogszabály-módosítás.

A Fidesz országos választmányának elnöke Budapesten a párt VII. kerületi kampányát segítők előtt kifejtette: a választójogi törvény módosítása a kisebb parlamenthez kell, az önkormányzati törvényen pedig azért kellene változtatni, hogy a helyhatóságokat alkalmasabbá tegyék a mai gazdasági-pénzügyi viszonyok között a feladataik teljesítésére.

Ezeken kívül azonban - folytatta - olyan nagyon fontos, kétharmados tárgykörbe tartozó kérdés szinte nincs is, mert bár a rendőrségi, nemzetbiztonsági, honvédelmi törvényt, valamint az ügyészségekről, bíróságokról szóló jogszabályt érdemes lenne áttekinteni, ˝de nem ezen fog múlni˝. Hanem azon fog múlni a következő négy év sikere, hogy milyen támogatottsága van a leendő kormánynak azok mögött a képviselők mögött, akik a mandátumot adják - mondta.

Mint fogalmazott: ˝nem a kétharmadon innen vagy a kétharmadon túl összeszámolt mandátumok száma fogja majd eldönteni, hogy a kormánynak milyen lesz a mozgástere˝.

A Fidesz választmányi elnöke a hétfői VII. kerületi kampányolást, "standolást" úgy értékelte: megerősítette abban, hogy nagyon nehéz lesz. Nemcsak abban az értelemben, hogy az anyagiakat illetően mélyről kell felemelni az országot, hanem abban is, hogy lelki, szellemi, erkölcsi értelemben ˝tartalék híján vagyunk˝. Azt a hitet kellene ugyanis visszaadni az embereknek húsz év után, hogy van még értelme újrakezdeni - hangsúlyozta.

Felidézte, az a ˝cirkusz, huzavona˝ április 11-én, amely a szavazást és az eredményvárást kísérte, elrontotta a felhőtlen örömüket. Viszont azon jelölteknek, akiknek még hátra van a második forduló, megvan az az előnyük, hogy - remélhetőleg - felhőtlenül örülhetnek a győzelemnek - jegyezte meg.

A VII. kerületi Fidesszel kapcsolatban kiemelte, a cél az, hogy a támogatottság növekedjék, ne csak kitartson. Ezért szerinte az igazi megmérettetése az erzsébetvárosi Fidesznek nem az országgyűlési, hanem az önkormányzati választás lesz.

Kövér László egy erzsébetvárosi borospincében tartott választási rendezvényen azon emberek előtt beszélt, akik a legaktívabbak a Fidesz kerületi kampányában. Erzsébetvárosban ugyanis még nem dőlt el a mandátum sorsa: Rónaszékiné Keresztes Mónika, a Fidesz-KDNP jelöltje a szavazatok 46,34 százalékát szerezte meg, az MSZP-s Kispál Tibor 25,87 százalékot, az LMP indulója, Csiba Katalin pedig 17,47 százalékot ért el az első fordulóban.

A szűk körű beszélgetés előtt a fideszes politikus a kerület több pontján is találkozott a választókkal, így például a Baross téren és a Damjanich utcában.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. pancser 2010. április 21. 18:55
    „Láttam már olyan milliomost akinek alamizsnát akartam adni. A külső is jelent valamit de erre szbály nincsen.”
  • 21. Bübüke 2010. április 21. 10:38
    „Igaza van Bödőcs Tibornak:" Kövér László úgy néz ki, mint ha megevett volna egy nádfedeles falut":)”
  • 20. totel 2010. április 21. 07:23
    „http://docler.hu/video/182535

    itt nincs jobb és bal oldal !!!
    itt Magyar párti és Magyar ellenes van !! csak az a baj, hogy a Magyar ellenesek vannak többen . egyenlőre !!..”
  • 19. Komissar 2010. április 20. 21:29
    „Primax 2010.04.20. 20:49

    Végleg.

    Addig az ország sem bírja ki. A középosztály 20 éve nem ezt várta. Ennyi idő alatt rákényszerült, hogy tartalékait felélje. Ez alatt a 4 év alatt a hajléktalanok száma fog megtöbbszöröződni. Így utánuk már csak el kell osztogatni egymás között a területet.”
  • 18. Primax 2010. április 20. 20:49
    „" Még meg sem alakult a Fidesz kormánya, valami mégis elkezdődött." ( pancser #15.)
    Így van : elkezdődött a mekegés-makogás, hogy miért nem tudják betartani simlis ígéreteiket.
    Máris olyanokat hallunk, hogy " még 2-3-4 húzós esztendő", mire az ő áldásos tevékenységének lesz valami látszata.
    Palira vették - ismét - az egész országot.
    Komolytalan egy társaság.
    Nem ezt ígérték.
    Nyugi : a baloldal sem jobb...
    Most pár évig narancsszínű lesz a világ, aztán buknak.
    Ismét.
    Végleg.”
  • 17. pancser 2010. április 20. 19:46
    „Zázrivecz(Vona) Gábornak vajon lesz-e mersze akár cafrangok nélküli fekete lajbiban besétálni a megalakuló országgyűlésbe? "Komissar" valami elkezdődött, a magyar állam újra erőre kap, és a magángárdákra vészterhes idők jönnek, meg azokra is akik pártfogolni próbálják a Parlamentben. Hajrá Fidesz! Erős biztonságot nyújtó államot a Haza minden polgárának. Az állam hatalmát kisebbítőkre sújtson le a törvény keze!”
  • 16. Komissar 2010. április 20. 17:56
    „15. hozzászólás pancser 2010.04.20. 17:02

    "valami mégis elkezdődött."
    No pont ezt kíséreltem meg elmagyarázni a 14. alatt.
    Mondj igazat, cserébe kimoderáltattok.

    Valami valóban elkezdődött.”
  • 15. pancser 2010. április 20. 17:02
    „Még meg sem alakult a Fidesz kormánya, valami mégis elkezdődött. Vége a gyanrge magyar államnak, már nem lehet mindent megtenni. Hajrá Fidesz!
    "K. Róbert 34 éves ócsai lakos megalapozottan gyanúsítható azzal, hogy mint a Magyar Gárda főkapitánya, a Mozgalmat a jogerős bírói döntéssel ellentétesen továbbműködtette így a Magyar Gárda tagjait demonstrációra hívta össze, azokra a szállításuk szervezetten történt, a Gárda a tagtoborzó gyűléseit tovább folytatta - írja a rendőrségi közlemény.
    2009. július 04-én a Budapest, V., Erzsébet téren és 2009. július 11-én a Budapest V., Szabadság téren a jelen lévő gárdistákat a feloszlatott Magyar Gárda egyenruhájának viselésére szólította fel, amelynek ők eleget is tettek. Továbbá bejelentette, hogy a Magyar Gárda Mozgalmat a bírói döntés ellenére továbbműködtetik. Beszédével és magatartásával a jogerős bírói ítélettel - mint hatósági rendelkezéssel - szembeni általános engedetlenségre szólította fel a hallgatóságot. Ezen cselekménye alkalmas törvény vagy hatósági rendelkezés elleni izgatás bűntett megalapozott gyanújának, valamint folytatólagosan elkövetett egyesülési joggal visszaélés vétsége megalapozott gyanújának megállapítására."”
  • 14. Komissar 2010. április 20. 16:43
    „10. hozzászólás Reális 2010.04.20. 12:43

    <moderálva sértő...>
    Ez a..... nép nem tudja, mit kaptak 1948-ban demokráciára hivatkozva. Ugyanígy ebrudalták ki azokat, akik a rákosi-féle vonulatnak nem tetszettek.
    Az eredménye: államosítás, kulákosítás, padláslesöprés.
    Ha most meglesz a 2/3, visszaugrunk az időben 60 évet.
    A saját tetszésükre módosíthatják a legfontosabb alkotmányos törvényeket, és nem lesz kontroll, hisz ahhoz első lépésként az alkotmánybíróságot is meg kell szüntetniük. Ezek után ...
    Akár a személyi kultusz is visszatérhet.”
  • 13. tótbéla 2010. április 20. 14:12
    „11. Az alkotmány 4/5-ös.
    A választójogi törvény megváltoztatása ebben a feltételezett helyzetben (ti. 2/3 fdesz) érdekes lesz. Milyen gyakoriságú lesz majd, 15 éves, és csak egy párt indul?”
  • 12. HR_XAR 2010. április 20. 13:38
    „Hmm választójogi .... mondtam én, hogy kezdődik a diktátori hatalom ...”
  • 11. Goldmund 2010. április 20. 12:43
    „2/3-os többség birtokában pl. az Alkotmánybíróság sem tudja őket megállítani.
    Hoznak egy törvényt, az Alkotmánybíróság alkotmányellenesnek nyilvánítja, mire ők az alkotmány azon pontjait megváltoztatják, amelyekkel ellenkezett a törvény, majd újra elfogadják.”
  • 10. Reális 2010. április 20. 12:43
    „Tetszettek volna a kommunisták 8 évig úgy kormányozni,hogy fel se merülne a kétharmad!Nem most a demokráciába beleavatkozni és a nép döntését megakadályozni!Talán a lendvai ildikó és gyurcsány féle csürhe megtanulja,hogy a népet leváltani nem lehet!”
  • 9. kolombela 2010. április 20. 12:04
    „7. hozzászólás matezsu2 2010.04.20. 08:36
    A helyzet az, hogy Az ellenzékben levő képviselők tehetnek bármit, a fidesz a 26+-d birtokában nem fog velük foglalkozni, ugyanis nincs szüksége senki támogatására.
    Ebből kifolyólag óriási tragédia a fidesz 2/3-os kormányzása!”
  • 8. oszvald.ferenc 2010. április 20. 10:36
    „Kedves Matezsu,

    az MSZP sosem volt kétharmados, az SZDSZ-szel 1994-98 között igen, arról az időszakról írtam az 5. hozzászólásban. 2002-2010 között nem volt kétharmad, és sosem volt két idióta teljes létszámban, max. egy. Ajobbik hozzáállására magam is kíváncsi vagyok, szerintem keményebbek lesznek az MSZP-nél. Az LMP ilyen szempontból langyosvíz, "szakmai" szempontokat hoznak majd elő, néha ide, néha oda szavazva.
    Üdvözlettel: Oszvald Ferenc”
  • 7. matezsu2 2010. április 20. 08:36
    „Az MSZP kormány nem 2/3-os volt ugye??????? Csak a hazugságpolitika még toborzott magamrllé 2 idiótát akik nyomogatták nekik teljes létszámmal a gombokat. Ha igaz a JOBBIK-nak és az LMP-nek az Ígérete, akkor az ország felemelkedésének érdekében hozott döntéseknek mellé fog állni. Tehát miről beszélünk?????,,Jó ügyekben csak az MSZP fog gáncsolni, de ők nem létszám a parlamentben. Úgyhogy véleményem szerint, ha értelmes emberek ülnek ott, és az ország érdekeit nézik, a kilábalást felemelkedést akarják, akkor együtt egy célért, MAGYARORSZÁGÉRT fognak dolgozni, nem egymással acsarkodni.”
  • 6. kefefejű 2010. április 20. 08:30
    „Alapvetően utálom ezt a pojácát, de most az egyszer teljesen igazat adok neki, amikor azt mondja, hogy: "lelki, szellemi, erkölcsi értelemben ˝tartalék híján vagyunk˝". Ez természetesen ugyanúgy voantkozik az ő népes sleppjére is.
    Ne feledjétek: NÁLUNK MINDIG MINDENRŐL MÁS TEHET!!!”
  • 5. oszvald.ferenc 2010. április 20. 08:26
    „Annak idején a pufajkás Horn Gyula gesztust tett, és a kétharmados törvényeket négyötödös szavazati arányhoz kötötte. Tegnap Mesterházy kijelentette, hogy normálisabb ellenzék lesznek és meg fogják szavazni az ország javát szolgáló előterjesztéseket. Nem lehetne "üzenetként" most is megpróbálni ezt a 4/5-öt? (nem is kell törvénybe foglalni, elég, ha a kormány deklarálja ezt) Aztán ha az mszp mégsem lesz felelős ellenzék, még mindig vissza lehet állni 2/3-ra.
    Üdv: Oszvald Ferenc”
  • 4. vitriol2 2010. április 20. 06:10
    „Kezdjük az első"fontos" változtatás "ügyében":
    ",,...A törvény, csakúgy mint a magyar jog egésze, elismeri a szomszédos államok területi integritását, semmilyen módon nem ismeri viszont el a területi revízió gondolatát és a kettős állampolgárság fogalmát."
    (Részlet az Orbán-kormány 2001-es státustörvény-magyarázatából)"
    igy ugye a többiről nem is érdemes, hogy "beszéljünk"”
  • 3. Eva- 2010. április 20. 05:05
    „Amit elszurtak a nep hangulatat illetoen, azon minek keseregni.
    Nyolc eve mondjak, hogy itt minden rossz, pedig csak a kormany nem tetszett.

    Most legalabb tisztessegesen csinaljak azt, amit szeretnenek, mert az amugy sem mas, mint amit lehet/ne barkinek is/”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

MSZP: Lendvai lemond, új párt, új névvel?

Egységes a pártvezetés abban, hogy Lendvai Ildikó Mesterházy Attila kormányfőjelöltet ajánlja a párt… Tovább olvasom