Kisalföld logö

2018. 08. 20. hétfő - István 18°C | 32°C Még több cikk.

Az SZDP nyílt levele Mesterházy Attilához

Az SZDP Győri Szervezete nyílt levelet intéz Mesterházy Attilához, melyben néhány dolgot megpróbálnak tisztázni.

T. Mesterházy Attila Úr!

Őszintén szólva nagy dilemmával kellett megküzdenem hogy megírjam-e ezt a levelet. Nem tudom most sem, hogy árt-e avagy inkább használ az igazságnak, ha néhány dolgot megpróbálok Önnel - mindenki helyett, aki eddig valamiért nem tette - tisztázni.

Lássuk.

I. tisztázandó.

Ön, a kampány szónoklatai hevében többször azt találta mondani, hogy Ön egy "szociáldemokrata".

Már az első ilyen kijelentése után is kényelmetlenül éreztem magam, a második után kissé elbizonytalanodva fordultam szociáldemokrata párttársaimhoz: ha Ön szociáldemokrata, akkor mi tulajdonképpen mik is vagyunk??? Ki, és kit hiteltelenít ezzel a kijelentéssel: mi a valódi, szociáldemokrata néven jegyzett SZDP-s szocdemek Önt és az MSZP-t, vagy épp fordítva?

De lássuk csak, honnan is eredhet ez a nagyívű hivatkozás az Ön szociáldemokrata voltára.

A történet 1956-ban kezdődik. Ekkor történt, hogy a 8 évvel azelőtt (1948.junius 18) a kommunista pártba erőszakkal beolvasztott szociáldemokrata párt tagsága egyetemlegesen kilépett a kommunista pártból, és a kommunista pártba való belépésre erőszakkal sem kényszeríthető, „párt nélkül maradt" több százezer öreg szocdemmel a forradalom alatt újból beindította a Szociáldemokrata Pártot, (SZDP). Szinte azonnal, november elsején koalíciós kormányt alakítottak a kisgazdákkal, és a Nagy Imre által vezetett reformerekkel. Ezalatt - és a forradalom előző napjaiban - gomba mód szaporodva alakultak a szociáldemokrácia által már 1890 óta képviselt társadalom és gazdaság szemlélet megvalósulását, és kiteljesedését szolgáló Munkástanácsok, amelyek a népfelség biztosítása mellett, a munkavállalók érdekképviseletének megerősítésére, valamint a termelésnek az államtól - politikai érdekektől - függetlenné tételére voltak hivatottak egyenként, és összességükben is. (A sors fintora: ma is ehhez hasonló a működő európai modell!!)

Nos, tisztelt Mesterházy Úr, az Ön pártjának jogelődje, ezt a szociáldemokrata koalíciós kormányt 1956. november 4-én Kádár János vezetésével, orosz tankokkal, és un. pufajkás kommunista pribékekkel űzte el. Megjegyzem: a törvényes kormányt, a Magyar Köztársaságot tiporták el.

Ezt követően ennek az új, és nagyon fiatalon elpusztított, - nem bolsevik - társadalomnak a politikai aktivistáit kivégezték, internálták, bebörtönözték, megkínozták, vagy száműzték. A hóhérok, a szociáldemokrácia mészárosai, a szovjet tankokkal kivívott kommunista hatalom birtokosaiként hamarosan az MSZMP nevű pártállamba tömörítették magukat, és 1990-ig háborítatlanul hallgathatták el, hogy egy szűk kisebbség erőszakos, és rendkívül véres, és társadalomellenes hatalomszerzésének a haszonélvezői, ahogy azt is, hogy semmi közük a valódi baloldalhoz, amit kizárólag a szociáldemokrácia szellemisége, és történelmi múltja testesít meg mindenütt a világon... A tehetségtelenség azonban rendszerváltásba kényszerítette a pártállamot, a süllyedő hajóról a szemfülesek különféle pártokba – többek között az MSZP-be – menekültek.

Ilyen előzmények után jogosan merül fel a kérdés: ha anno, az MSZP ideológiai és gazdasági elődje nem átallotta lemészárolni, bebörtönözni és megkínozni a szociáldemokrata szellemiségű embereket, ma hogy is lehet, hogy egy - a legnagyobb történelmi ellenfelük politikai és erkölcsi szellemiségét valló – „Szociáldemokrata" személy a miniszterelnök jelöltjük???? Netán az MSZMP-ben nagy hagyományokkal bíró politikai és gazdasági analfabétizmus átöröklődése, vagy a hatalom iránti éhes ácsingózás a valódi oka????

Úgy vélem, és még sok valódi (baloldali, és) szocdem is ezt gondolja, hogy erre sem morális, sem logikai alapokon nyugvó, a baloldaliak, és a szociáldemokraták számára elfogadható válasz nem adható!

Egyszóval sima, és nagyon közönséges plágium szociáldemokráciára hivatkozni azoknak, akik hírből sem ismerik a bérből és fizetésből élők küzdelmes világát, akik ma is irdatlan vagyoni alapokon, és állami pénzeken kampányolgató és éldegélő karrieristák.

Mindezért tisztelettel kérem, - legalább a valódi szociáldemokrata honfitársaira való tekintettel - tartózkodjon az olyan kijelentésektől, ami arra utalna, hogy Önnek bármi köze is van hozzánk, vagy a szociáldemokrata szellemiséghez!!!!


II. tisztázandó.

Ön naponta többször azt állítja magáról a médiában hogy "baloldali". Mégpedig teszi ezt egy olyan párt jelöltjeként, ami - jogi és eszmei elődjéhez mindenben híven - páros lábbal tiporta a baloldali eszméket, miközben a neoliberális politika, és a nemzetközi uzsorások vagyoni érdekeinek vazallusaként herdálta az elmúlt 8 évben az országot.

Tisztelettel emlékezetébe ajánlom párt társa, Szili Katalin ez irányú kijelentését, ami világosan fogalmaz: az MSZP - és ezért Ön is, mint annak vezető személyisége - becsapta a baloldalt, a baloldali választókat. Hozzá kell tennem: pénzért, egyéni, személyes boldogulásért, cinkos szemhunyásért, hogy a párt társak kitalicskázzák a közpénzt onnan is, ahonnan azt még nem sikerült a nemzetközi uzsorás barátaiknak kiseperni (az Önök szóhasználatában ezek a "befektetők").

Mindeközben idén már 121 ismert halottja van az álbaloldali politikájuknak, akik csak a fagyhalottak, mert a többi áldozatukról számszerűen nem tudunk, mivel az alultápláltság miatti szövődmények áldozatairól Önök - szemérmesen, vagy épp szégyenükben - nem készíttetnek statisztikát! Ők akár több ezren is lehetnek idén..

Az ígéreteikben persze őszinték. Ha hatalmon maradnának semmit sem adnak vissza a kifosztottaknak, - a hozzá nem értésüket leplezendő - új megtorlás következne a kisemberek béreinek terhére, tovább gyengülne a lakossági vásárlóerő, és tovább osztanák a családi pótlékokból adóként elvont pénzeket a nagytőkések profitszámláira - ahogy a "szakértő" mostani vezetésük is teszi. (Két marokkal!!) De továbbra sem volna megoldás a több százezer bukott hitelest fenyegető hajléktalanságra sem, ahogy a lakhatás, és az energia hordozók árát sem akarják a Kádár János alatt honosított éhbérekben kompenzálni, ahogy a munkaerőnket is mélyen áron alul akarják továbbra is a világpiacra exportálni, hogy az országra, hazára, felemelkedésre semmi se maradjon, semmi se jusson néhány zászlólengető választási kortesbeszéden kívül.

Mindennek okán az MSZP nem a baloldal - hanem a neoliberális jobboldal egyik pártja. Sem én, sem a többi szocdem, sem a többi valódi baloldali ember sem gondolt erről mást, de úgy tűnik, Önt sem tájékoztatták kellő alapossággal, a munkatársai. Ezért Ön – bár még meg sem választották - de máris súlyosan hiteltelenné vált.

Gyurcsány Úrnak (a milliárdos "elvtárs", vagy „tekintetes" Úr Önöknél a pártban??) ehhez 2 év kellett Önnek csupán két hónap. (Ez is valami persze egy eltörpülő párt esetében.)

Mindezekért a legnagyobb tisztelettel kérem, hogy – kampányanyagok elkészítési árának veszteségeitől eltekintve is - a jövőben ne hivatkozzon a baloldalra, mert ez alkalmas a választók szándékos megtévesztésére. Lássa be: ez nem szép dolog!..

Mellesleg Mi is szeretnénk már az emberek szemébe nézni, mert nem hiszik el, hogy semmi közünk Önökhöz, ahogy neoliberálisokhoz, kommunistákhoz soha egy szocdemnek, soha egy valódi baloldalinak se volt köze!

Végezetül sok sikert, sok érvényes szavazatot kívánok a választáson, amit Őszintén remélek hogy nem az MSZP nyer meg, legalábbis a baloldalra hivatkozva nem! Mert baloldal csak egy van, az pedig nem az Önöké! Soha nem is volt az.

Tisztelettel:

Arady Pál, a Szociáldemokrata Párt Győri Szervezete Elnöke

Olvasóink írták

51 hozzászólás
  • 51. alacska 2010. október 04. 07:58
    „T.Arady Pál ! Ön nem szociáldemokrata ! Ön a FIDESZ szekértolója ! Hát csak hajrá szakitsuk szét teljesen a baloldalt / Ön szerint ??? /, hogy végül is csak egy párt maradjon, s majd csak elérjük a 60-70-es éveket !”
  • 50. gybjk 2010. március 15. 22:54
    „Egy kicsit utánanéztem az SZDP-nek. A korábban említett blog tartalmaz érdekes dolgokat, bár önmagában ez kicsit kevés. A honlapjuk nem tudom miért, de gyakorlatilag nem sok információt nyújt.Lehet arra nagyobb hangsújt kellene fektetniük. A design nem rossz :) csak, hogy jót is mondhassak. Ugyanakkor találtam egy olyan oldalt, ahol valóban elég sok mindent meg lehet róluk tudni. És nem mondanak teljesen hülyeséget. http://www.egy-ketto.hu/wordpress/?cat=329 Olvassátok el!”
  • 49. gybjk 2010. március 15. 22:46
    „szocdem:
    Lehet kicsit le vagyok maradva, de te honnan tudod, hogy Eva adómentessé tette azt. (Vagyis ők adómentessé tették) Egy normális országban valóban az adózik a legtöbbet. Sajnos ez nem egészen normális ország.”
  • 48. szocdem 2010. március 12. 19:44
    „47. Eva- 2010.03.12. 16:29
    no és az állam miből működik?!

    Nyílván az adókból. DE NEM 80%-BAN A LEGSZEGÉNYEBB RÉTEGEK JÖVEDELMÉBŐL MINT ITT - MERT ILYENNÉ TETTÉTEK AZ ADÓRENDSZERT:))))))))))))))))))))

    EGY NORMÁLIS ORSZÁGBAN A TŐKE ADÓZIK A LEGTÖBBET, DE TI ITT AZT IS ADÓMENTESSÉ TETTÉTEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 47. Eva- 2010. március 12. 16:29
    „no és az állam miből működik?!

    de ezt már tudományosan is túlhaladták.
    ha van türelmed olvass a témához Európában ezt hogyan gondolják--mások
    Marx szerini alapállásból
    http://eszmelet.freeweb.hu/”
  • 46. szocdem 2010. március 12. 12:53
    „"Te éppen arról beszélsz, ami miatt a neoliberális gazdaság filózófia jóléti állammodellje megbukott.
    Mindenütt."

    Kedves EVA!

    A neoliberális paradigma egyik LEFŐBB ismérve, hogy a piac önszabályozó módon magától eldönt majd mindent. például egyeseket arra kényszerít, hogy értéken alul váljanak meg a javaiktól, míg másoknak kedvez, és értéken felüli áldozatokat kényszeríthetnek a polgártársaikra. EZ A VADKAPITALISTA MODELL:

    Bocs kedves EVA de hol is van ebben a "jóléti" társadalmi modell?? Nem érzed hogy nem pontosan arról beszélsz ami van, ami tény??

    "Mivel a szociáldemokrácia csatája még nem dölt el"

    Ez is tévhit. A németek ha ma volna választás, akkor többségi szocdem kormányt szavaznának meg a Merkel féle nihilisztikus konzervatív-neoliberális koalíció helyett. Miért? Mert jobb volt 60 (törvényekkel) szabályozott év, mint 2 év piaci kannibalizmus. (Pedig a németeknek van értékérzete, nem úgy mint a magyaroknak, mégis kifosztják, tönkreteszik egymást néha az újdonsült liberalizmus nevében)
    A neoliberális (szocialista) gazdaságpolitika melegágya, az Angol munkáspárt történelmi mélységbe süllyedt, Tony Blair kirugása sem oldotta a neoliberalizmus okozta társadalmi feszültségeket, (milliók szegényedtek el végletesen, a társadalom védelmi rendszere nem bírja az emiatt fellépő terheket) Brown is csak egy madárijesztő már, akinek mennie kell. Ott is feljövőben vannak a szocdemek, akik markánsan a német szellemi vonalat követik.
    Mindezekből relevánsan következik, hogy a modell bizonyított, a csata eldőlt..:))) Már évekkel ezelőtt, amikor Gyurcsányod még mindíg a Blair féle modellt erőltette kis népünkre - noha tudta hogy katasztrofális következményekkel jár! Viszont az uzsorások követelték a pénzeket, amit - röhögve- a kísérletbe tettek!

    "a harcos proletár modellje--- a törvényekkel szabályozott egyre több jóléti törvény birtokába kerülő modellel"

    Ezt felejtsd el. A szocdemek nem proletárok, hanem baloldali demokraták. A szocdem felfogás egy komplett társadalmi és gazdasági rendszer, ami kölcsönhatásban van egymással. Épp úgy nem zárja ki a magántulajdon gazdasági létjogosultságát, mint ahogy kifejezetten ellenzi a szabályozatlan, értékek viszonyításától függetlenített rablógazdaságot - ami itt van. (mémetek, osztrákok nyomán)
    HA nem tudod megmondani, hoggy egy óra munkabér hogy viszonyul a munkaerő tényleges újratermelési költségeihez, és ha nem véded meg ezeket az értékeket, ha nem tudod, hogy hogyan viszonyul egymáshoz a különbözőszinten képzett munkaerő a termékek előállítási költségeihez - gazdaság fenntartásához - és ezt nem teszed általánosan követendő alapszabállyá (pl. bértábla) akkor nem gazdálkodsz, hanem rabolsz, mint anno a neoliberálisok a Yukon parján, akik egy vacak tojást egy uncia aranyért árultak az éhező aranyásóknak...

    "A termelést az államtól --a politikai érdektől önállósítani nem lehet"

    Az államnak nem feladata, hogy béreket állapítson meg - aparlament feladata alaptörvény hozása a gazdaság védelmében!!!!! Az államnak nem feladata hogy közpénzből kockáztatva vállalkozzon, és nem is anyagbeszerzője a különféle gyáraknak, sőt nem is ingyen marketingesek a vállalkozásoknak..
    Az államnak a törvényesség, a közbiztonság, a kötelező állami szolgáltatások, a szociális rendszer müködtetése a feladata! (A neolibisk az államot a saját céljaikra használják, ezért van az osztogató-fosztogató államrend)
    Mindebből relevánsan következik, hogy az állam, a vállalkozások, és a munkavállalók 3 külön csoportba sorolhatók, különféle érdekekkel, amik összehangolására - a demokrácia keretében - a parlament jogosult dönteni - az állam csak végrehajtó. Legalább is normális - nem bolsevik, és nem neoliberális- országban.

    Az államnak csupán piacfigyelő-szabályozó feladata van - pl energiaárak hatósági árrendszere, tőzsde felügyelet kézben tartása, stb. Így viszont nehéz lopni:))))))”
  • 45. Eva- 2010. március 12. 11:18
    „37-hez

    "Az is a nagy lopás része, hogy a nagy export lázban a munkaerőt értéken alul építtetik be a termékbe, és így adják el - hozzáadott értékként- a világpiacon. A ténylegesen kapott pénzből szedett adók és járulékok meg világos, hogy nem képesek működtetni az ellátórendszereket, így a nemzetközi uzsora kap koncot."

    "HA ez mondjuk normalizálódna, és a "költségvetés" (kormány házi pénztára) döntő részben a tőke újratermelése után szedett adókból állna össze, akkor az ország jövője biztosítva lenne! Vi: nem a jövőnket zabálná fel a kormány neoliberális idiota gazdaságpolitikája, hanem saját magát - akár évente. A kisember viszont biztonságban lenne. Így van ez nyugaton is, nem hallom hogy a németek - bár a konzervatív-neoliberálisra cserélt kormányukatt már a 60% -uk lecserélné (visszacserélné) többségi szocdemre- nem tudnának villanyszámlát fizetni, vagy hogy 600 ezer ember várna náluk a kilakoltatásra..."

    Te éppen arról beszélsz, ami miatt a neoliberális gazdaság filózófia jóléti állammodellje megbukott.
    Mindenütt. Mivel a szociáldemokrácia csatája még nem dölt el a világban arról, hogy folyamatos fejlődéssel kell-e elérni a Marx által leírt logikai folyamat végét

    vagy bele kell-e, szabad-e avatkozni
    a harcos proletár modellje--- a törvényekkel szabályozott egyre több jóléti törvény birtokába kerülő modellel
    mindig szembe kerül.

    A termelést az államtól --a politikai érdektől önállósítani nem lehet
    mert akkor nincs amiből az állam a "házi pénztárát feltöltse" és nincs működési feltétele sem.
    sőt kerete sem, mert a termelés keretét biztosítani kell nyersanyag beszerzés és késztermék értékesítés terén, ha azt a munkástanácsok végeznék, akkor echte államkapitalizmus lenne ismét
    és a kisember sem lenne biztonságban, mert olyat már egyszer átélt és nem tetszett senkinek.”
  • 44. szocdem 2010. március 12. 08:41
    „41. load 2010.03.11. 16:01
    A mindenkori költségvetési hiány fedezetére felvett hitel igenis a jövő felélése, mert olyan jövedelmet költünk el előre, amit majd az utódainknak kell megtermelni."

    HA elfogadod azt a röhejes állpotot, hogy a "költségvetés" döntő mértékben a bérek után fizetett járulékok
    és adók összegéből áll, és ez a "legnagyobb" tőkebázis a gazdaságban, akkor valszleg igazad van.
    HA ez mondjuk normalizálódna, és a "költségvetés" (kormány házi pénztára) döntő részben a tőke újratermelése után szedett adókból állna össze, akkor az ország jövője biztosítva lenne! Vi: nem a jövőnket zabálná fel a kormány neoliberális idiota gazdaságpolitikája, hanem saját magát - akár évente. A kisember viszont biztonságban lenne. Így van ez nyugaton is, nem hallom hogy a németek - bár a konzervatív-neoliberálisra cserélt kormányukatt már a 60% -uk lecserélné (visszacserélné) többségi szocdemre- nem tudnának villanyszámlát fizetni, vagy hogy 600 ezer ember várna náluk a kilakoltatásra...”
  • 43. szocdem 2010. március 12. 08:34
    „42. kolombela 2010.03.11. 21:14
    40. szocdem 2010.03.11. 13:57
    Nem közvetlenül nálam(unk), hanem az államtól. Az állam mi vagyunk. Akár tetszik, akár nem ez akkor is így van. Felesleges háborognod."

    Kedves béla!

    Mielőtt írsz, tájékozódj.
    A fanjaid Állami pénzből kampányolnak, állami pénzből tartják fenn magukat. Az SZDP soha egy vasat nem kapott tőled, (tőletek) kapott viszont tőlünk - a tagjaitól:)))) Ha nem tudnád barátom nem minden pártot támogat a bolsi rendszer, különösen azokat nem amiknek van agya, és veszélyt jelentene rájuk a megerősödése. Ebbe a kategóriába tartozik az SZDP is:)))”
  • 42. kolombela 2010. március 11. 21:14
    „40. szocdem 2010.03.11. 13:57
    Nem közvetlenül nálam(unk), hanem az államtól. Az állam mi vagyunk. Akár tetszik, akár nem ez akkor is így van. Felesleges háborognod.”
  • 41. load 2010. március 11. 16:01
    „37. szocdem
    A mindenkori költségvetési hiány fedezetére felvett hitel igenis a jövő felélése, mert olyan jövedelmet költünk el előre, amit majd az utódainknak kell megtermelni.

    Mit nem lehet ezen megérteni?”
  • 40. szocdem 2010. március 11. 13:57
    „38. hozzászólás kolombela 2010.03.11. 13:25

    Milyen szdp, milyen győri szervezet? Ezek is csak olyan párt, amelyik négy évente felemeli a kezét, hogy léteznek, jó lenne egy kis anyagi támogatás."

    Hol is olvastál ilLet?? Hogy kuncsorgott volna a párt (SZDP) egy kis alamizsnáért, akár nálad akár másnál????

    ez nem a nem Lehet Más a Politika barátom! Valamivel tragikusan összekevered a dolgokat:)))”
  • 39. kolombela 2010. március 11. 13:40
    „8. akinemfél 2010.03.09. 20:14
    "akkor majd elolvasom ezt az iszonyú hosszú irományt."
    Ha ezt a pár sort sem tudod elolvasni, akkor hogyan olvastad el a Jobbik 88 oldalas programját. Vagy ők teljesítették kívánságaidat <moderálva>?”
  • 38. kolombela 2010. március 11. 13:25
    „Milyen szdp, milyen győri szervezet? Ezek is csak olyan párt, amelyik négy évente felemeli a kezét, hogy léteznek, jó lenne egy kis anyagi támogatás.”
  • 37. szocdem 2010. március 11. 09:34
    „36. load 2010.03.11. 00:03

    "Akkor pedig tovább folyik a jövő felélése."

    Valamit nem értesz tisztán.
    Ebben az országban nem a jövő felélése flyik, hanem a megtermelt javak korlátlan kimentés a határon túlra.
    ennek folyománya, hogy a lakhatásért olyan százezerek vettek fel hiteleket, akik nem voltak hitelképesek - meg is buktak.
    Az is a nagy lopás része, hogy a nagy export lázban a munkaerőt értéken alul építtetik be a termékbe, és így adják el - hozzáadott értékként- a világpiacon. A ténylegesen kapott pénzből szedett adók és járulékok meg világos, hogy nem képesek működtetni az ellátórendszereket, így a nemzetközi uzsora kap koncot.
    Csak abban az értelemben van igazad, hogy ha azonnal átalakitanánk a gazdaságmodellt, a nemzetközi uzsora még egy ideig jó kis pénzt tudna húzni belőllünk.
    Viszont nem a "költségvetés" (a kormányzat házi pénztára) az ami "feléli" a jövőt, hanem a bolsevik gazdasági ostobaság ami az összes pártot jellemzi, ami az elmúlt 20 évben egy percig is hatalmon volt...”
  • 36. load 2010. március 11. 00:03
    „35. gybjk
    Így:
    Kiegyensúlyozott költségvetés mellett kell fenntartani a nagy ellárórendszerek, az egészségügy és az oktatás működőképességét.

    Ez nem lehetetlen dolog.
    Ha valami nagyon fontos dologra hivatkozva bármikor átléphető a költségvetési korlát, akkor az át is lépik. Minden alkalommal, évről-évre.
    Akkor pedig tovább folyik a jövő felélése.”
  • 35. gybjk 2010. március 10. 21:46
    „Így marhaság?
    Te akkor hogyan írnád le?”
  • 34. load 2010. március 10. 15:55
    „33. szocdem
    "Pedig van benne logika."
    Van, de akkor ezt nem így kell leírni, mert ez így marhaság.”
  • 33. szocdem 2010. március 10. 15:47
    „32. load 2010.03.10. 15:43

    Pedig van benne logika. hiszen az esetleges hiányt átmenetinek tekinti a koncepció, és elfogadható árnak a társadalom fennmaradása érdekében.

    Azt kell a megértéséhez tisztázni, mi a fontosabb: a kormánykassza, és a nyugati bankok fogadásain bezsebelhető vállveregetés, vagy a magyar ember?
    Nekünk az EMBER!

    "Az ember érték" a "munka érték" - ezt mondjuk a szóró lapon is. A kettő együtt meg felbecsülhetetlen érték:))) ehez képest egy miniszter jó híre egy londoni újságban csak bakkfitty:))”
  • 32. load 2010. március 10. 15:43
    „31. szocdem
    Jó, jó de azért ilyen ordító hibát nem lehet elkövetni egyetlen bekezdésen belül:
    "K i e g y e n s ú l y o z o t t k ö l t s é g v e t é s r e v a n s z ü k s é g, meg kell állítani az állam eladósodását. Támogatjuk az euro bevezetését, de nem a társadalom végletes legyengítése árán. Fenn kell tartani a nagy ellátórendszerek, az egészségügy és az oktatás működőképességét, a k á r a z o n a z á r o n i s, h o g y á t m e n e t i l e g m a g a s a b b l e s z a k ö l t s é g v e t é s i h i á n y. Olyan változtatásokat kell bevezetni, minél gyorsabban, amelyek közép- és hosszú távon megtérülnek."

    Egy ilyen következetlenséget nem lehet komolyan venni!
    Ez így vicc.”
51 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fidesz: összegyűlt a kétmillió ajánlószelvény

Összegyűjtötték a célként kitűzött kétmillió ajánlószelvényt a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselőjelöltjei. Tovább olvasom