Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Vitéz Háry László Általános Iskola hetedik osztályos tanulói pályázati támogatásból kirándultak

A Győr Menti Települések Iskolatársulása Vitéz Háry László Általános Iskola hetedik osztályos tanulói szeptember 22-23-24-én osztálykiránduláson vettek részt Szlovákiában.
A kirándulás pályázati támogatásból valósult meg a Határtalanul BGA-11-H-01-azonosítójú pályázat keretében. Az út során a Felvidék városaiban a magyar történelemhez kapcsolódó emlékhelyeket, műemlék épületeket látogattak meg.

A kirándulás első állomása Dévény volt, ahol a Morva folyó a Dunába ömlik. Utána Pozsonyba utaztunk, ahol a Koronázó templomot és az Prímási palotát és a várat látogatta meg a csoport. Az utazás során megálltunk Vöröskő váránál, leereszkedtünk a Driny-barlangba.

Sétáltunk Nagyszombat és Nyitra utcáin. Koszorúval tisztelegtünk Pázmány Péter emlékének. Besztercebányán és környékén megcsodáltuk az Alacsony Tátra vadregényes szépségét. Zólyom várában megkoszorúztuk Balassi Bálint emléktábláját, verssel emlékeztünk a költőre.

Komáromban Jókai Mór szobránál adóztunk a nagy mesemondó emlékének és csodáltuk meg a város új büszkeségét az Európa-udvart. A harmadik nap végén itt jöttünk haza a Duna hídján át.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szüreti felvonulás Tápszentmiklóson

Régi időket hozott vissza a szombati szüreti felvonulás Tápszentmiklóson. Tovább olvasom