Kisalföld logö

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 24°C Még több cikk.

Szabálytalanul egy motoros elé kanyarodott -fotók

Egy győri balesetről küldött fotókat olvasó-tudósítónk, 3000 forinttal honoráltuk levelét.

Hétfőn a kora esti órákban a győri Petz-kórház parkolójából egy Renault balra akart kanyarodni - a záróvonal és a tiltó tábla ellenére. Egy motorossal ütközött. A Renault vezetője kisebb karcolásokkal megúszta a balesetet, a motoros állapotáról nincs információnk - írta olvasó-tudósítónk, Horváth Martin.




Olvasóink írták

44 hozzászólás
  • 44. holci 2009. szeptember 08. 19:05
    „blaupunkt 2009.09.04. 10:28

    érdekes.

    "Ja és megállt elötte a zebránál nem úgy mint az autósok ezek szerint."
    akkor ki az aki általánosít?”
  • 43. blaupunkt 2009. szeptember 04. 15:36
    „xy2

    Sajnálom és jobbulást!
    A korrektség pedig költelező lenne ha már hibázott és baj van és megtenni mindent annak érdekében, hogy lehető leggyorsabb és legfájadlommentesebb legyen. DE itt felébrettem és látom ez Magyarország itt a csaló hazúg szabályt nem tisztelőnek áll a világ. Még jó hogy nem vert meg.
    Tuti ha én lettem volna a faterod és sokat ugrált volt biztos veszem videora és utánna véletlenül beverem még a kibicz orrát is :)

    buszvez
    Így picit korrektebb vagy. Elolvastam, de akkor is az álltalánosítás amit te írtál és nem tényekre alapszik.
    A rutinról pedig annyit, hogy az kell az életben maradáshoz mint motoron mint autóban.
    Egy ilyen baleset egy normális embert nagyon megvisel vétlen vagy nem vétlen mind1.
    A patkányoknak meg ciánt azt kész.”
  • 42. juhit 2009. szeptember 04. 12:57
    „xy2!

    Jobbulást neked, remélem rendezik a károdat!
    Sajnos ez a magyar mentalitás. Még az okozónak áll feljebb....
    Hát én nem vagyok egy agresszív típus, de ha összetört volna a motorom (amit nagyon féltek) és még nekem kezdett volna el pattogni, akkor amennyiben nem halok meg, úgy biztosan kiegyengettem volna az arcszerkezetét az illetőnek, úgyhogy akkor már 2 eljárás is indulhatott volna....
    Én is voltam már részese (vétlen és sajnos vétkes is) balesetnek, de olyankor az a fontos, hogy mindenki megőrizze a hidegvérét és maximális korrektséggel járjon el. Igen is, amikor én voltam a hibás, azonnal elismertem, kitöltöttük a papírokat, és bocsánatot kértem. Ez a minumum. Aki még erre sem képes, annak nemhiszem, hogy a közúton a helye.”
  • 41. xy2 2009. szeptember 04. 12:29
    „Mindenkinek köszönöm a hozzászólását, sok tanulság vonható le belőle. Viszont már jobban vagyok, és talán én hitelesen el tom mondani a történteket.
    Buszsofőr:
    A zebra és az ütközés között kb. 30 m a távolság. nem világbajnoki gyorsulású 125cm3 motorral ki lehet számolni, kb milyen sebességgel mentem. De talán elég az, h a biztosító már sokat látott kárszakértője alacsony sebességet állapított meg az első villa torzulása alapján. A sofőr hivatkozott egy parkoló mikrobuszra, amitől ő ugyanúgy nem látott engem, ahogy én sem a folyamatosan balra kiguruló autót. Ki az a főutvonalon haladó, aki erre számít? Ez nem a busz mellett pöfögő robogó, ami legalább a hangjával jelzi, hogy ott van és nem hirtelen bukkan elő. Féknyomom is van erőteljes balra ívelően, tehát el akartam kerülni az ütközést.
    Mindenki követhet el szabálytalanságot, nem vagyunk angyalok, se a motorosok, se az autósok, de még a gyalogosok se. Apám nem sokkal a baleset után a helyszínen volt, a sofőr által odahívott kibic már agitálta a rendőröket. Az esetet az ablakából végigkísérő tanu részletesen elmondta mi történt. A hirtelenjében 4 súlyos szabálytalanságot elkövető vezető (honnan tudják a hozzászólók, hogy nő volt, sőt az utas is) és utasa orditozott velem, h összetörtem az autójukat, "Szerencsére" eszméletemet vesztettem, nem tudtam reagálni. Milyen lelkivilága van annak az embernek, aki balesetet okoz, talán a kibic jótanácsára(?) azonnal vádaskodni kezd, hogy gyorsan mentem? A baleseti jegyzőkönyvbe azt mondta, aláírásával tanusítva, hogy NAGY ÍVBEN JOBBRA AKART KANYARODNI!!!!! Miért kell aljas módon hazudni? Így is probléma közlekedésem megoldása, de még a kárenyhítést is akadályozni akarja? És folyamatosan próbálták az elkövetett szabálytalanságukat kicsinyíteni. Apám szem- és fültanuja volt a záróeseményeknek, a helyszinelő rendőr korrektsége volt a megnyugtató, ill. a szemtanuk együttérzése és segíteni akarása, akik szintén kibuktak az elmondások alapján a balesetet okozó szemérmetlen hozzáállásán. Kíváncsian várom, mi lesz a rendőrségi intézkedés vége, hogyan fogják (és mikor) lezárni az ügyet.
    Üdv mindenkinek”
  • 40. buszvez 2009. szeptember 04. 10:49
    „blaupunkt
    mégegyszer olvasd el amit írtam, de figyelmesen!
    nem azt írtam, hogy az autós a vétlen!
    de azt igen, hogy én nem általánosítok.
    2 mp a közlekedésben nagyon sok idő, az alatt sok mindent lehet tenni, de ezt nem lehet megtanulni könyvből.
    a másik mozgásából, helyzetéből sok mindent ki lehet olvasni, persze ehhez bizonyos rutin, és érzék is kell.
    lehet, hogy a motoros is láthatta, hogy ott áll az autó, a vezető feje merre van fordítva, láthatja-e, esetleg észlelte-e őt, talán kicsit már mozgott is, stb...

    hidd el sokat kikerültem már...
    Nem vagyok előítélettel sem a motorosok, sem pl a suzukisok, vagy az audisk stb iránt.
    tegnap pl pirosnál áltam. amikor zöld lett, akkor láttam, hogy a busz, és a járdaszegély közöt csorog mellettem a motoros. nem indultam el, mert egy pillanat alatt fel tudtam mérni, ha elindulok, összeakadok a motorossal. ő lett volna hibás, én a szabályos! de tekintettel voltam rá, ezért írtam, hogy 2 ember kell.... pl.

    egyébként a motoros amikor elhagyott, megköszönte....
    ha előítéleten volna, nyugodtan elindultam volna. (a motoros meg csináljon amit akar, mit keres ott jobbról mellettem-- jelszóval)”
  • 39. blaupunkt 2009. szeptember 04. 10:28
    „@Buszvez
    A motoros szabályos volt. Az autós nem.
    A konkrét esettel foglalkozz és ne álttalánosíts, hogy mindig így meg úgy. Meg hogy húzod a gázt, nem húzta.

    Konkrétan ott van elötted az autó keresztbe akkor mit tudsz csinálni? van 2 mp-d.

    Biztos ügyes vagy és kikerülöd. tele vagy előitélette a motorosok iránt.

    "Attól, hogy még 50-el sem mentél, nem jelenti azt, hogy nem voltál gyors."

    Ne volt! Semmilyen szabályt nem szegett . Ja és megállt elötte a zebránál nem úgy mint az autósok ezek szerint.”
  • 38. buszvez 2009. szeptember 04. 10:20
    „senkinek nem tűnt fel, hogy nem is a balra kanyarodás a lényeg?
    Az elsőbbségi jog sértése!
    Ha jobbra kanyarodott volna, akkor is bekövetkezik, mert a stop táblát nem vette figyelembe.
    Nem tisztem pálcát törni, nem is akarok, de!
    xy2!
    Attól, hogy még 50-el sem mentél, nem jelenti azt, hogy nem voltál gyors.
    (kigyorsítás?????? hmm)
    Remélem apró sérüléssel megúsztad!
    komolyabb sérülésnél vizsgálnák azt is, hogy amikor látad az elinduló autót, a gázmarkolat húzása, és a dudáláson kívül (mert enyém az elsőbbség!!!!!!!!!) hogyan próbáltad elkerülni?
    Biztos vagyok benne, (ha nincs igazam, javíts ki) hogy te mindig szabályos vagy, soha nem sértettél még elsőbbséget, nem kanyarodtál balra ott ahol tilos, nem előztél még autósort záróvonalon keresztül, stb....
    Soha nem idéztél még elő veszélyhelyzetet, amikor csak azért nem karamboloztál, mert a másik a dudálás helyett inkább lehúzódott, vagy fékezett... ezzel is védve téged a balesettől, mert a motoros sérülékenyebb...
    személy szerint én nem ítélem el a motorosokat, (sőt, nem is általánosítok!!!) csak azt, aki erőszakosan a szabályokat durván megsértve közlekedik, lehet motoros, autós, buszos, kamionos, sőt kerékpáros is.
    de egyet ne felejtsünk el! Egy balesethez mindig 2 ember kell!
    1 aki előidézi, +1 aki nem képes (vagy nem akarja) elhárítani!
    Nem a habokba beszélek, több mint 25 éve járom a várost egész nap, ha én is tíz körömmel ragaszkodnék az elsőbbségemhez, naponta több balesetnek lehetnék (jogilag vétlen) részese.”
  • 37. Truder 2009. szeptember 03. 21:32
    „Amatőr!”
  • 36. juhit 2009. szeptember 03. 10:19
    „kolombela!

    Igazad van, de az ittenki közlekedési morálról nem is érdemes beszélni, mert ezen nemlehet változtatni szabályokkal, sajnos itt ilyen a felfogás. Bár ez a sok szabályszegés annak is köszönhető részben, hogy a közútkezelő úgy helyezi ki a táblákat, hogy már-már értelmetlen helyzeteket teremt. (természetesen itt éppen nem ez volt a helyzet, mert itt nem véletlenül nem szabad balra kanyarodni)

    Hogy kikre gondolok? Elsősorban fiatal suttyókra, ahol apuka cégtulajdonos, a 2-esm érettségiért vesz a fiának egy X3-ast, az meg "menőzik" vele. Illetve néhány hegyi-olasz, akiknek a kresz mint szabályrendszer nem létezik, mert ha egyirányú utcában szembeforgalommal jön veled szembe, te meg nemtetszésedet nyilvánítod, akkor megállnak, kiszállnak 4-en az autóból, és félholtra vernek....
    Erről beszélek....”
  • 35. xy2 2009. szeptember 03. 09:53
    „Szerintem nem azon kéne vitatkozni hogy a nő vagy a férfi vezet e jobban...Itt egy kérdő jel van, miért kellett STOP tábla és kötelező haladási irány(JOBBRA) meghatározása mellett is megállás, index használata nélkül balra kanyarodni?!
    Amúgy én vezettem a motort, gyalogos átengedése után kigyorsításból még az 50et se értem el.... erről annyit hogy a motoros gyorsan haladt!
    köszönöm a jókívánságokat!
    Üdv: Cbr125”
  • 34. Túrabakancs 2009. szeptember 03. 09:07
    „Mona7
    Látod látod Mona, pontosan erről írtam előzőleg! Ezek szerint te nem csak élőben, hanem még egy
    videofelvételen sem tudnád megállapítani egy jármű sebességét. Aki közlekedik, az meg tudja
    állapítani hogy kürölbelül mennyi az annyi, még egy felvételről is. Mivel régóta motorozom tudom
    érzésből /meg aztán szemem is van/ hogy gyorsan megy valaki vagy sem! Nem is értem mi volt
    ennyire hihetetlen az előző hozzászólásomban a sebesség megítéélését illetően. Meg aztán nem
    azt írtam hogy minden nő "béna" hanem azt, vannak nők, akik katasztrófálisan vezetnek, görcsös
    az egész mozdulatuk vezetés közben. Az üveges tekintetük pedig egyszerűen érthetetlen. Hacsak aznap nem volt valami súlyosabb problémájuk, mint talán a kórház parkolójából kihajtó hölgynek. /beteg családtag?/”
  • 33. Mona7 2009. szeptember 03. 08:32
    „Na de Túrabakancs te pontosan meg tudod becsülni a sebességét más járműnek??!! :O ez azért túlzás, de ha igy van irigyellek, Te nagyon "okos" lehetsz!!! :S”
  • 32. Túrabakancs 2009. szeptember 02. 22:54
    „doremi01!
    A női sofőrök olyanok mint az egyik kisebbség: a lélekszámukhoz
    /ebben az esetben a vezetésre értve/ képest sok problémát okoz-
    nak! Hat évvel ezelőtt éppen filmeztem, mikor a házunk előtt egy
    női sofőr kihajtott egy motoros elé. A hölgy sokáig kiáltozott még
    a rendőrök előtt is, hogy "gyorsan jött, gyorsan jött, nem láthattam",
    viszont a felvételen tisztán látszott hogy a motoros nyugodt tempóval kb. 40-50-nel haladt az ütközés pillanatában. Nem volt
    elég hogy figyelmetlen volt, még aljas módon hazudozott, kiáltoz-
    ott is. Igenis a legtöbb női sofőr kiszámíthatóan vezet, viszont a sebességeket hihetetlen módon nem tudják felbecsülni.”
  • 31. Powerarc 2009. szeptember 02. 19:28
    „Szikrázó napsütésben városban nincs jelentősége hogy ki van-e világítva vagy sem, sokkal nagyobb gondot okoz ahogy közlekednek....”
  • 30. kolombela 2009. szeptember 02. 16:04
    „19. juhit 2009.09.02. 11:40
    Na valyon kiknek van "valami 15-20 milliós autó van a seggük alatt."? Várom a tippeket.”
  • 29. kolombela 2009. szeptember 02. 15:57
    „1. juhit 2009.09.01. 20:41
    Én meg azt nem értem, hogy ahol egyértelműen tiltva van a balra kanyarodás, miért kanyarodnak balra. A vezető akkor is balesetet okozott volna, ha akkor nem egy motoros, hanem egy forgon jön arra.
    A közlekedési szabályok be nem tartásával, a morállal van a gond.”
  • 28. kolombela 2009. szeptember 02. 15:54
    „A hitelessséghez hozzátartozik, hogy a gk-t vezető hölgy felháborodva kérdezgette, hogy a motors milyen gyorsan hajtott, mire egy uriember közölte vele, hogy állítsa le megát, mert kizárólag ő a felelős a balesetért.
    Azért elgondolkodtató, hogy napjainkra hova jutott a közlekedési morál. Az egyértelmű vétkes háborog azért mert balesetet okozott. Inkább adjon hálát a szerencséjének, hogy a motoros nem halt meg.”
  • 27. doremi01 2009. szeptember 02. 15:49
    „a.h.a
    Van egy olyan érzésem, hogy te pont az a típus vagy aki nem tudja megállni , hogy folyamatosan ne kotyogjon bele a vezetésbe, főleg ha nő ül mellette. A statisztikát tekintve pedig pont fordítva van, csak te ezt mint büszke férfi soha sem fogod beismerni. Azt pedig , hogy ki a balfék sorolhatnám.....
    Nemrég történt A Bartók B. utcába, hogy betolattam a parkolóba ( az úttal párhuzamosan), a nem messze álló úr??? nagy hangon kérdőre vont, hogy ő hogyan fog onnan kijárni, ha én olyan közel állok hozzá. Előtte, mögötte kb. egy méter volt. Ha én "balfék" nő ugyan akkora helyre betudok parkolni, akkor már a teremtés koronája legyen szíves tudni kijárni.”
  • 26. Udvaros 2009. szeptember 02. 15:09
    „8. akizs: ilyenkor vizsgálják a motoros felelősségét is (az autósé vitathatatlan), pl. milyen sebességgel ment, ki volt-e világítva. Utóbbihoz: mostanában a robogósok kb. fele nem használja a világítást - ha elcsapják őket, meg nyüsszögnek...”
  • 25. Mona7 2009. szeptember 02. 14:16
    „Megjegyzés:

    doremi01, amúgy teljesen igazad van!”
44 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sárkányhajós sikerek

Az elmúlt héten, a győri Rába Dragon U23 Sárkányhajó csapata, Magyarországot képviselte Prágában, a… Tovább olvasom