Kisalföld logö

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 0°C | 9°C Még több cikk.

Örömkerékpározás helyett mindennapi küzdelem az időjárással és az árvíz következményeivel

Olvasónk beszámolója a Schärding - Passau - Linz - Melk - Tulln - Bécs - Rajka "Dunauradweg" kerékpártúráról, 2013.06.22-29 között.
A Győri Vasutas Természetjáró Egyesület tagjai Morvay Julianna túravezetésével 12-en tekerték végig a távot, amely végül is 520 km lett a tervezett 420 km helyett. A különbséget az árvízkárok miatti kerékpárút eltérítések illetve a bezárt kempingek okozták. A harmadik naptól kezdve, naponta, sok időt és energiát kellet arra fordítani, hogy telefonon keressünk a bezárt kempingek helyett másikakat és azokat aznap el is érjük. A legdurvább az volt, amikor az arra a napra tervezett 50 km helyett 98 km-t mentünk, amíg nyitott kempinget találtunk!

Győrből Schärdingig vonattal utaztunk. A bécsi Hauptbahnhof-on és az U1-U4 metróvonalakon nagy örömünkre szolgált, hogy a kerékpárokat liftekkel tudtuk mozgatni. Napsütésben, 2 napig szakadó esőben, valamint kedvező felhős-napos időjárásban volt részünk. Naponta gyakoroltuk a sátorállítást és - bontást, az átázott sátor és ruházat menet közbeni szárítását, olykor a kerékpárszerelést. Gyönyörű helyeken jártunk, mintha megelevenedett történelmi időutazást tettünk volna. Ugyanakkor szomorúan tapasztaltuk a két héttel korábbi árvíz pusztító nyomait, a visszamaradt rengeteg sarat és hordalékot a lakóházakban és mezőgazdasági területeken, amelyeken idén már nem lesz termés.

Fotó és szöveg: Strenner János (olvasó-tudósító)

A Duna mellet vezető Donauradweg, Velo 6 kerékpárutat több helyen elterelték, hol korrekt jelzésekkel, hol hiányosan, emiatt a rendelkezésre álló egy hét alatt csak a számunkra kihagyhatatlan történelmi, kulturális és földrajzi helyeket tudtuk részletesen megnézni, holott a túravezető 41 oldalas részletes forgatókönyvben tervezte meg a látnivalókat. Azért Schärding, Passau, a Jochensteini vízerőmű, a schlögeni Duna S kanyar, Linz, Enns, Grein, a Wachau vidék – Melktől Kremsig – a híres szőlőteraszok és sárgabarack ültetvények, a schönbüheli kastély, Willendorf a Vénuszával, Weissenkirchen, Tulln a Niebelungen emlékművel, Klosterneuburg, Bécs, Hainburg nem maradhatott ki.

Meglepetéssel tapasztaltuk, hogy a Duna mindkét partján milyen forgalmasak voltak a kerékpárutak az említett nehézségek ellenére is. Több magyar csapattal illetve magányos kerekessel ismerkedtünk meg.

A rajkai vasútállomáson, vonatra várva, már el is felejtettük a kerekezés okozta fájdalmakat, a fáradtságot, a hideget, az esőt és csak a szép emlékekről beszélgettünk.

Talán lesz még arra mód, hogy a kimaradt helyekre később ellátogassunk! Büszkék vagyunk magunkra és a csapat közös teljesítményére!

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A mobilvécét elviszi valaki Koroncóról? - fotó

Az árvíz után nem mindent sikerült eltakarítani. Koroncón például egy feldöntött mobilvécé vár a… Tovább olvasom