Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 19°C Még több cikk.

MÁV-Start - felszállás közben?

A győri vasútállomáson nem fogadták el a máshol elfogadott üdülési csekket. Egy másik esetről tudósítónk számolt be: felszállás közben elindult Győrből egy IC - a csomagok és az utazó csoport fele az állomáson maradt.

Utazás helyett vacsorára váltott üdülési csekk

Győr-Bácsa - Üdülési csekkjét vasúti jegyre akarta beváltani a győri vasútállomáson Bubenkó Imréné, de a pénztáros nem fogadta el az utalványt, mondván, az rosszul van kitöltve. Magánszállodában, étteremben elfogadták a „rossz" csekkeket, a MÁV kiállt pénztárosa mellett.

A MÁV Zrt. győri állomásának pénztárában akarta vonatjegyre beváltani üdülési csekkjét a közelmúltban a bácsai Bubenkó Imréné, gondolta, úgy is utazni készülnek, s az utalvány is rövidesen lejár. Megdöbbenésére a pénztáros nem fogadta el a csekket, s az asszony méltatlankodására válaszul az emeleti irodába küldte őt. Ott meglehetősen mogorván fogadta az alkalmazott, aki megjegyezte: már megmondtam, hogy nem jó.

– Nem is látta még az üdülési csekket az alkalmazott, mert a pénztáros csak telefonon beszélt vele. Azt mondta, menjek vissza a munkahelyemre és cseréltessem ki a csekket. Nem tehettem mást, mint ezt. Ott elmondtam, állítólag rosszul töltötték ki az utalványt. S ha ez így van, okulásként is jó ha szólok, mert az idei új csekkeket már jól töltik ki. Természetesen a csekk jól volt kitöltve így az elfogadható. Ezt a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány is megerősítette – mesélte Bubenkó Imréné.
A MÁV-hoz visszatérve ismét elutasították az asszonyt. Annyit mondtak neki, hogy előbb utóbb elfogadják, de ők nem, mert hátha elkároltatják velük. Bubenkóné ekkor már meglehetősen mérges volt, nem fogta vissza véleményét és beírt a panaszkönyvbe.

– Mivel jegyet nem kaptunk, úgy gondoltuk, felhasználjuk máshol. A győri Révész Hotelbe mentem, ahol kétszer is megkérdeztem, elfogadják-e. Mindkétszer igen volt a válasz. Így aztán egy kellemes vacsorán használtuk fel az üdülési csekket. Az ugyanúgy kitöltött csekkeket Szilvásváradon is elfogadták tőlünk. Végül a MÁV Start Zrt-től a panaszomra levélben válaszoltak. Lényegében nem ismerték el a panasz jogosságát, s véleményük szerint helyesen jártak el a pénztárosok, akik tartottak attól, hogy elkároltatják velük a csekkre kiadott jegyek árát.
A MÁV Start Zrt. levelében közölte: sajnálják a történteket, de „a pénztárosok észrevették, hogy a csekk kódszámot tartalmazó sávjában, ahol semmilyen írás nem lehet, valamilyen írás szerepelt". A levélben a társaság hivatkozik a magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány szabályzatára. Egyben közölték: „a csekk nem veszítette volna el érvényességét, csupán a kódszámra írás lelassítja az alapítványnál történő feldolgozást". Felhívták a levélben Bubenkóné figyelmét arra, hogy a pénztárosok ajánlották, kérje a kibocsátótól a csekk cseréjét. „Kérjük megértését munkatársaink lelkiismeretessége miatt, mivel kollégáink a rájuk bízott értékért anyagi felelősséggel tartoznak, így a nagy értékű utalványok elfogadásakor különös gondossággal kell, hogy eljárjanak." – áll a MÁV Start levelében.

Tóth Gyula

Ha elindul a vonat, az utas ott marad?

A következő eset 2008. július 6-án történt.

Egy hét tagú amerikai társaságot kísértem ki a győri vasútállomáshoz, ahonnan a 14.28-kor induló 9:15-ös számú intercityvel utaztak volna Budapestre. A jegyeket a helyjegyekkel együtt egy órával az indulás előtt vettem meg és a menetrend szerinti harmadik vágányhoz mentünk, mivel a vonat még nem volt fent az iduló járatok között a folyamatosan frissülő kijelzőn.

Élve a gyanúval, többször is megnéztem a vonat indulását a kijelzőn. Két óra körül aztán megjelent a 14.28-as vonat, de a vágányszámot mutató mező üres volt. Mivel negyed háromkor még mindig nem volt vágányszám kiírva, az információt kérdeztem meg.

Itt közölték, hogy a vonat a hatodik vágányra jár, egyébként pedig kb. 10 percet késik. Ahogy végeztem az információban, valóban megjelent a hatodik vágány a kijelzőn is (!!). A hatodik vágányhoz átköltözve végre beérkezett a várt vonat.

Folyamatosan figyeltem az elhaladó 3-4 kocsin a helyjegyen lévő kocsiszámot, aztán a vonat megállása után futottam egyből hátrafelé keresve tovább a kocsiszámot. Mondtam az amerikaiaknak, hogy jelzek majd, merre van a keresett kocsi. Így is lett, a kocsi a szerelvény legvégén volt. Integetve futottam vissza, jelezve hogy megtaláltam a kocsit.

Ekkor a társaság kb. a vonat felénél lehetett a csomagokkal együtt. Az 54-es kocsihoz érve gyorsan elkezdték a felszállást és a csomagok felpakolását, amikor a legnagyobb megrökönyödésemre a vonat szép lassan elindult. Se füttyszó, se ajtóbecsukódás. A hét főből négyen tudtak felszállni. A csomagok fele fent, fele lent és az utazók közül senki sem beszélt magyarul! Mi négyen a peronon állva döbbenten néztük ahogy a vonat távolodik.

Ezután sorrendben újra az információ, aztán a forgalmi iroda következett, majd miután senki nem tudott érdemben segíteni semmit, az állomásfőnök következett telefonon. Ő közölte, hogy sajnálja az esetet, de a vonatot a kalauz indítja, nekik pedig nem ő a főnöke. Újra az információ következett, ahol kb. 20 perc várakozás után visszafizették a lemaradó három ember menetjegyét és mivel a két ember helyjegye a vonaton lévőknél maradt, így csak egy helyjegyet. Én pedig a lemaradt három emberrel indultam autóval Budapestre....

Úgy gondolom azzal, hogy a jegyeket megvettük, szerződést kötöttünk a vasúttársasággal, amit ők a lemaradt emberekkel szemben nem teljesítettek. Ez nem a mi hibánk, hiszen a vonat indítása előtt kötelesek meggyőződni a befejezett felszállásról.

Az, hogy nincs kiírva időben a vonatok indulási helye és ideje, úgy gondolom minősíti a vasúttársaságot. Az, hogy beérkező vonaton voltak olyan kocsik, amelyikeken nem volt szám az szintén tarthatatlan. Véleményem szerint elvárható lenne, hogy legalább fél órával az indulás előtt látható legyen a vonatok indulási helye, ideje.

Az, hogy a kocsiszámot a peronon rohangálva kell keresni, az egyszerűen nevetséges, látva a vonatok hosszát és a várakozási időt. Tényleg nem lehet az állomáson egy kijelzőre, netán a helyben nyomtatott jegyre sematikusan ráírni, hogy a szerelvény melyik részén van az adott kocsiszám? Azt ugye nem gondolja a MÁV, hogy esetünkben a hét ember a sok csomaggal fog végigvánszorogni, lökdösődni a hosszú vonaton, menet közben. Arra csak nagyon félve gondolok, mi van, ha valaki a vonat alá csúszik felszállás közben. Hogy a hét amerikainak mi lehet a véleménye a vasútról ezen keresztül az országról azt valószínuleg csak egymás között beszélik meg.

Én mindenesetre nagyon kellemetlenül éreztem magam ebben a helyzetben. A vasútnak pedig még van mit tenni, hogy az utasai szolgáltatást és ne kiszolgáltatottságot érezzenek utazáskor.

Tóth Zoltán

Önnek is van hasonló kalandja a vasúttársasággal? Akkor ne habozzon, küldje el történetét a tudosito@kisalfold.hu e-mail címre.  Várjuk! :)

Ha az illetékes olvassa tudósítónk álláspontját és reagálna a történtekre, akkor válaszát a tudosito@kisalfold.hu e-mail címre várjuk! Köszönjük!   

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. Korrekt 2008. július 20. 19:54
    „....igy van!

    Hibát lehet csinálni de azt mindenkor korrigálni kell az utassal szemben, méghozzá azonnal.”
  • 34. Simike 2008. július 16. 16:12
    „Es ez igy van!
    Nagy Brittaniaban magan kezben vannak a vasuttarsasagok, es meg is lehet nezni a kulonbseget!
    Az a minimum, hogy az allomason fel van tuntetve, hogy a szerelveny melyik kocsija (betuvel vannak jelolve) hol fog megallni, tehat nem kell talalgatni.
    Egyszer velem is tortent olyan, hogy a kalauz veletlenul nem allt meg egy allomasnal -> taxikat rendeltek a veletlenul rossz helyre szallitott utasoknak (koztuk voltam en is..), es a vezeto valoszinu eleteben nem fog tobbet mozdonyt vezetni!
    Szoval van mit tanulni!!”
  • 33. Korrekt 2008. július 16. 11:59
    „Magyar vasutak:(!!!

    Ugy ahogy van be kellene zártni.
    Aki sokat jért vagy élt külföldön (nyugat) az a személy tudja, hogy valami siralmas állapot uralkodik a magyar vasutnál.

    Mocsok, redezetlenség, udvariatlanság stb.”
  • 32. SAmu 2008. július 08. 23:11
    „A Máv start több hónapja képtelen megválaszolni azt az írásban feltett kérdésemet, hogy egy egykorú híázaspár (56 bévesek) miért fizet más összeget az utazásért? (a nő kap csak 20% kedvezményt!).
    Ezek után mit várunk?”
  • 31. Kócoscápalány 2008. július 08. 20:43
    „Nem vitatom. Csak valami halvány iciripiciri változás látnék már 1x...”
  • 30. Persil 2008. július 08. 20:38
    „28. Kócoscápalány 2008.07.08 20:26
    Kár, hogy csak a rosszat látod.
    Hidd el, mi sokat dolgozunk, és nekünk is az a jó, ha menetrendszerint közlekednek a vonatok.”
  • 29. Kócoscápalány 2008. július 08. 20:33
    „Ja, azt el is felejtettem, hogy milyen mosolytalan pénztárosokkal, közönyös információsokkal, udvariatlan kalauzokkal találkozni időnként az állomásokon, vonatokon. És az nem magyarázat, hogy aznap hatszázadszor kérdezte meg az az idióta utas, hogy melyik vonat honnan indul. Nem mondom, hogy mindig mosolyogni kötelező, mert mindenkinek van szar napja, de ha én mosolyogva szép hangos "Jónapotkívánok!" után érdeklődöm valamiről, amit a menetrendből nem biztos, hogy ki tudok silabizálni, akkor a minimum, hogy visszaköszön és emberi hangon válaszol az illető.”
  • 28. Kócoscápalány 2008. július 08. 20:26
    „Hát én még ahány vasutast ismertem, mindegyik folyton rinyált, hogy milyen szarul keres. Hogy szarul végzik a munkájukat, meg magam is tapasztaltam. Sajnos időnként az ember a MÁV-ra szorul, ha utazni akar, mert nem mindenkinek van autója ugye. Ilyenkor két napos szervezés, hogy az összes csatlakozás összejöjjön, vagy ha nem jön össze, mert egyik a másikat lekési, akkor legyen másik csatlakozás és ne ragadjak mondjuk éjszakára egy állomáson. Szóval csak a tapasztalataimra alapozhatom a véleményem.”
  • 27. Persil 2008. július 08. 20:20
    „26. Kócoscápalány 2008.07.08 19:56

    Ezt melyik hozzászólásból olvastad ki?
    Nem keresünk szarul, nem végezzük szarul a muinkánkat és nem tölt el örömmel bennünket, ha késik a vonat!
    Senkinek nem teszünk akarattal keresztbe...”
  • 26. Kócoscápalány 2008. július 08. 19:56
    „Tehát ha jól értem a MÁV-dolgozók burkolt érvelését:
    Ha szarul keresek, jogom van szarul végezni a munkám. Az nem számít, hogy ezzel több ezer ember napját keserítem meg, teszek nekik keresztbe, stb.
    Azt hiszem, ezt nem is kell kommentálni...”
  • 25. hose halapino 2008. július 08. 19:55
    „Cs.Béla!!!

    Tényleg szerencsés vagy, mert azóta óriásit romlott a színvonal!! A menetidő meg hosszabb lett cserébe és aránytalanul drágább is:) Ráadásul 2 embernek már tiszta haszon/időtakarékosság kocsival menni vonat helyett!

    Mondhatnánk úgyis hogy a vasút bukása....
    De amíg az állam bács(adófizetők) lélegezteti csak fetrengeni fog”
  • 24. Persil 2008. július 08. 19:53
    „21. BsBe 2008.07.08 18:31
    Ha figyeltél, tudod, hogy Hegyeshalom- Győr között a vasutasok nem sztrájkoltak.
    Mi is tudjuk, hogy ezt a pénzt sosem kapjuk meg!
    Tőlünk -forgalmi szolgálattevőktől- elvették a menesztés jogát, és helyettünk a vezető jegyzizsgálók menesztik a vonatokat!
    ITT AZ EREDMÉNY!
    Bár mindenki hibázhat -mi is- de több szem többet lát!”
  • 23. vasútbarát 2008. július 08. 19:20
    „14-re: Az IC/EC/EN vonatok 160-nal közlekednek az 1-es vonal (Bp-Hegyeshalom) egyes szakaszain.

    más: A FLIRT-ökön (az egyik fajta "új piros" ahogyan nevezik többen) sokan szóvátették, hogy zavarja őket a hangos bemondás. Akkor már elkéne dönteni, hogy most kell az utasoknak vagy nem...

    Győrben most ismét elezdődtek a Hegyeshalom felöli végén a pálya felújítása, feszültségmentesítés is van a sopron felé vezető vágányon, ezért vannak most rendszeres késések a soroni vonatoknál.

    A beküldő által leírt eseményekből egyértelmű, hogy a kalauz hibázott, hiszen Ő meneszti most már a vonatokat. Tényleg szomorú eseméy, de azért nem minden napos szerencsére.

    sztrájkról: Ennek az egész sztrájk baromságnak is csak az a lényege, hogy keresztbe tegyünk az embereknek, ezzel veszteséget okozzunk a vasútnak. Ez a pénzkövetelés csak egy jó indok rá...Végülis Gaskó már nem is vasutasait védi, hanem inkább a munkahelyüket rombolja. A sztrájkok miatt kevesebb utas (érthetően)--> még kevesebb bevétel---> még nagyobb veszteség----> további vonalbezárások---> további vasutasok elbocsátása... Csak sokan nem tudnak előre gondolkodni, és bedőlnek Gaskó meséibe. Bár a vasutasok nagyrésze már kezdett észheztérni, mivel egyre többen vették fel a munkát a sztrájkok idején is. Nem tudom utazott-e egyáltalán Gaskó valaha vonattal...”
  • 22. fortuna54 2008. július 08. 18:52
    „Hiller miniszter ur szajabol tobbszor halottam a teven,viszuk a kulturankat az unioban.Az a kulfoldi aki egyszer ott nyaralt nemhiszem,hogy kerne ebbol a kulturabol.”
  • 21. BsBe 2008. július 08. 18:31
    „Kedves Persil 2008.07.08 18:16 Sem téged, sem a hozzád hasonló dolgozóka nem akartam - akorm megbantani. Csak (bár nem látok bele) nem értem. Gondolom, Ti sem, én sem, és még sokan mások sem keresünk "jól". A tisztességes megélhetéshez kevés, az éhenhaláshoz sok.
    Csak nem értem az állandó sztárjkot, ami csak veszteséget termel a MÁV-nak, és megkeseríti az utasok életét. Az értelmes sztrájkot még érteném, de itt a követelések - legalábbis szerintem - irreálisak, és ezt a szervezők is tudják, de mindha ezért lennének.”
  • 20. Persil 2008. július 08. 18:16
    „Mire fel követelnek több fizetést, és juttatást
    Kedves, BsBe 2008.07.08 18:06
    Bár nem keresünk jól, de nem követelünk semmit.
    Ne mosd össze a mezei vasutasokat a szakszervezeti vezetőkkel.
    Nekünk kb. annyi köüzünk van hozzájuk, mint neked.”
  • 19. BsBe 2008. július 08. 18:06
    „Szerencsére ritkán utazom vonattal. Az elmúlt fél évben kétszer kellett vonatra szállnom egy beteget kísértem orvosi vizsgálatokra. A véleményem?
    Az első esetben Győrből indultam Sopronban. A vonat több mint háromnegyed óra késéssel indult. Majd Pestről jöttünk Sopronba. Győrig nem is volt gond, szépen tartotta a menetrendet. Aztán Győr, és szintén háromnegyed óra késés. Hogy miért? erről senki nem tájékoztatta az utasokat, ugyanis kalauz sehol. Nem tudom, hogy ez országos szokás-e, de a győri vasutállomáson valami nincs rendben. Vagy csak én fogtam ki azt a két esetet, amikor ez kivételesen előfordult? Bár a cikkből ítélve nem egészen.
    Hát nem tudom mire hivatkozva sztájkolnak a vasutasok? Mire fel követelnek több fizetést, és juttatást. Előbb mindenki végezze el a feladatát, és ha már szolgáltató, akkor az utazóközönség legyen tisztességesen kiszolgálva.
    Lehet arra hivatkozni, hogy a gépkocsi olcsóbb, mint a vonat, miért is akartak vonattal menni. De akkor kiből lesznek az utasok? A kedvezménnyel utazókból? És akkor miből él meg a MÁV?”
  • 18. kóka 2008. július 08. 18:03
    „anyátok picsáját! ennyi”
  • 17. Nagy Dénes 2008. július 08. 16:45
    „Itt történik ,meg a magyarok azt hiszik fejlödtek annyit mint a nyugat, csak a fönöki pénzek nöttek olyan szintre.
    Erre meg hogy ki tudják fizetni nekik megszüntetnek munkaköröket. Veszélyes terület a vasút , és a fönökök egyre nagyobb terhet nyomnak a dolgozok nyakába ami sajnos a hasonlo esetekhez vezet. El kellene gondolkodni mi a fontosabb a haszon vagy az EMBERI ÉLET????”
  • 16. L.A. 2008. július 08. 16:35
    „Az már csak egy vicc a dologban, hogy a vonat sokkal drágább, mintha autóval teszem meg ua. a távot. Itt két felnőtt emberről beszélek, akik semmiylen kedvezményre nem jogosultak... Ezt azóta tudom mióta van autónk, és többször is megtesszük ugyanazt a távot.”
35 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

TÁP színház előadásai a VOLT fesztiválon

Az idei soproni VOLT fesztivál keretein belül a TÁP színház kiváló előadásokat adott a Petőfi… Tovább olvasom