Kisalföld logö

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 14°C | 24°C Még több cikk.

Két keréken 1 évvel később - Szinte semmi változás Győr és Győrszentiván között - fotók

Fiatal olvasónk egy évvel ezelőtt számolt be kerékpáros kalandjairól Győr és Győrszentiván között. Ismét nyeregbe pattant, de sajnos a helyzet ugyanolyan tragikus.
Olvasónk beszámolója

Tanév közben gyakran, nyáron pedig napi rendszerességgel járok Győrbe kerékpárral Győrszentivánról.

Tavaly szeptemberben írtam a kerékpárútról Önöknek, ami a www.kisalfold.hu weboldalon megjelent. A helyzet szinte változatlan, ezért újra szeretném bemutatni ezt a problémát.

A kerékpárút egy részén történt ez idő alatt pozitív változás, mégpedig, hogy a Fehérvári úton, az Interspar előtti szakaszon a "buckákat" elsimították egy új aszfalt réteggel. Ennek nagyon örülök én is és a többi kerékpáros is. Végre rendesen lehet közlekedni azon a részen!

Sajnos a többi szakaszon csak romlott a helyzet! Képes tudósításomban erről szeretnék Önöknek beszámolni, hogy a helyzet több figyelmet kapjon.

Győrszentivánról indulva (Vonat ill. Fecske u.) elkezdődtek az útépítések, az Audi Hungária Kft. felé. Azon a kis szakaszon egy új kerékpárutat hoztak létre a régi mellett, amely aztán sajnos visszacsatlakozik a régire.

Itt kb. 50 m-t haladva máris kátyú kerül a kerekeink alá, ha nem vigyázunk! (Sajnos a képen nem érzékelhető ennek valódi mélysége!)

Az építkezések miatt keletkezett ez a mélyedés. Kikerülni nem nagyon lehetséges, mert mellette szintén kátyúsorozat van.

Ezek nagyon-nagyot ütnek a kerékpárnak, és a rajta ülőnek! Kárt okozva a kerékpár alkatrészeinek, csapágyaknak, keréknek, váznak egyaránt, s kerékpárost is veszélybe hozva. Esős időben pedig saras és ezek mellett nagyon csúszik is! Az építkezés miatt nem kellett volna így tönkretenni ezt a szakaszt.

A következő útszakasz, a Chio felé, szintén nagyon elhagyatott! Sokszor a gaz olyan magas, hogy az út szélére kimenni sem lehet.

Az egy évvel ezelőtti fotók ma is helytállóak erről a részről, a helyzet rossz.











A jobb oldali képen látható süllyedés szintén nagy gondot okoz.
Tovább haladva a vasúti kereszteződés után a kerékpárút "elfogy". Kimegy a főútra /Hűtőház u./.

Ez a szakasz ÉLETVESZÉLYES! Szeretném az illetékesek figyelmét erre felhívni! Itt sokszor az építkezési törmeléktől elkezdve a fém rudakig előfordul minden, ami egy kerékpárosnak nagy gondot okoz!

Életveszélyes azért is, mert a kamionok, buszok amikor elmennek nagy sebességgel a kerékpárosok mellett közvetlenül - nem kikerülve azokat -, akkora légörvény éri őket, hogy sokszor az egyensúlyért kell "küzdeni".
Az út jó állapotú, de a széle nem alkalmas kerékpáros közlekedésre.

Ugyanis a fotón is látható építési törmelék, gipszkarton darab, s minden más autókról lehullott anyag megtalálható itt. Két napja a fotón látható gipszkarton is az út szélén volt, mostanra kisodródott az út szélére.












Elérve a Ceres Sütő Kft.-t tovább kerékpár úr vezet a Kandó Kálmán úton.

Jobban hangzik, hogy kerékpárút, de tele van kátyúval, süllyedéssel, kiemelkedéssel.

Tovább haladva a Fortunatus Hotel és Szabadidőközpont előtti kerékpárút is elég veszélyes, addig nem tűnik fel senkinek amíg nem lesz egy komoly baleset!



A szálloda vendégei, s az ott dolgozók a gépjárművükkel úgy jönnek ki a parkolóból, hogy rögtön kijön az egész kocsival, és a bicikliúton néz körbe, pedig előtte nem ártana egy figyelmeztető kűrt jelzést adni. Mindez nagyon veszélyes, többször majdnem elütöttek ott!
A kesztyű gyár előtt egyre rosszabb a helyzet.

Majd Győr fele, szinte megszűnnek a kátyúk, és jobb állapotú az út, mint az előtte levő szakasz.

De most forduljuk vissza és menjünk Győrszentiván fele!
Az OBI áruház építése miatt a Gyárvárosi iskola előtt szépen megcsinálták a kerékpárutat. Csak sajnos a vasúti vágány maradt ott.
A biciklisekre még mindig veszélyt jelent ez a kis szakasz, ugyanis megcsúszhat a kerék és eleshet a kerékpáros!! Ha ott folytak a munkálatok meddig tartott volna egy kis aszfaltot oda tenni?

Utunkat folytatva a Gyárvárosi vasúti megállónál ha szabályosan közlekedünk, akkor nem a kesztyűgyár előtti kerékpárútra térünk fel, hanem a túloldalon lévőre., ami igazából nem is nevezhető útnak!

Ezek után elérkezünk a Kandó K. úton az ÁTI raktárhoz, de előtte van egy elhagyatott vasúti sín, ami szintén csak balesetveszélyes hely!

A kerékpár kereke belefér, sőt ha valaki nem megfelelő íven fordul a sínpárra beleesik a kereke, ezáltal könnyen előfordulhat valamilyen komolyabb baleset szenved.


Egy évvel ezelőtti képen még egyben:




Ez pedig a mai állapot:







Ismét visszatérve az életveszélyes szakaszra, a Hűtőházi útra az autósok, kamionosok, buszosok ismételten lesodorják a kerékpárosokat az útról!
A vasúti kereszteződés után szerencsére ismét van kerékpár út, de milyen?

Egy dísztárca, egy kis fém hulladék, egy kis üvegszilánk ez éppen elég, hogy könnyen defektet kapjon a kerék! Tovább kerekezve a már ismerős leírt helyzetekkel találkozhatunk, mert ott az út a szántóföldek között halad, és kétirányú közlekedést tesz lehetővé.

Nagyon sokszor közlekedem ezen a szakaszon. A négy éves kerékpáromban már több ezer kilométer van, de sajnos egyre több dolgot kell rajta cserélni! Nagyon sajnálom, hogy az ilyen utak teszik tönkre! Legtöbbet ezen a szakaszon közlekedem, megtettem rajta sok-sok kilométert.

A csapágyak, a kerékagy, kerekek mind nagy-nagy erőhatásnak van kitéve! Most kell újra szervizbe vinnem, és hiába erősített kerék, de muszáj újraküllőzni, mert megjelent benne egy elég kemény "8"-as.
Szeretnék vigyázni a kerékpáromra, mert folyamatosan szükségem van rá, de ilyen utakon nagyon nehéz. A szervizköltségekről és az alkatrészek áráról nem is beszélve.



A kerékpározás lehetőséget ad aktív testmozgásra a szabad levegőn, továbbá a városi közlekedést is gyorsabbá teszi. A Győrszentiváni hosszú autóbuszozás helyett én inkább kerékpárral szeretnék közlekedni, de a jelen helyzet ezt igencsak megnehezíti. Az önfeledt tekerés helyett minden pillanatban az utat kell kémlelni, hogy hogyan tudom kikerülni a helyzeteket. A baleseti veszélyforrások is csak nőnek.

Az előbbieket megtapasztalva, szerintem nem csak én vagyok felháborodva, hogy napjainkban Győr mellett egy kerékpárút ilyen rossz állapotban van.

Ezt a második levelemet is a figyelemfelhívás miatt írtam, hogy végre az illetékesek tegyenek az út, és a kerékpárosok érdekében valamit! Az út megtisztítása a gyeptől nem hiszem, hogy sokba kerülne.
A kátyúk, a rossz aszfalt javítása, a teljes szakaszon már biztosan többe kerül. Azonban szeretném azt hinni, hogy a városunk vezetése figyel azon városlakóira is, akik a kerékpározással az egészségüket és a környezetünket is védik. Ha így van, akkor talán bízhatunk a közeljövőben a helyzet javulásában.

Szeretném kérni az illetékeseket, hogy javítassák ki a problémás részeket, tegyék lehetővé a kerékpározást kedvelők számára a jó minőségű úton való közlekedés élményét! Valószínűleg még többen kapnának kedvet ehhez az egészséges sporthoz!

Németh Dávid, 16 éves tanuló

Korábban >> 

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. Gőcze_László 2012. augusztus 21. 20:16
    „ad. #29.)
    Annyira azért nem vészes a dolog. Pár éve - akkoriban ölték meg az állatmenhelyes asszonyt - mentem végig rajta bicajjal. Nem egy sztráda, de azért járható volt terepgumi nélkül is. Persze esőben más a helyzet.
    Az mindenesetre némi merészségre vall, hogy ezt a szakaszt bevonták egy nemzetközi kerékpárútba. Oda tényleg nem való.
    De menjen valaki Győrújfaluból felé bicajjal. A fák gyökereitől egy jó hosszú szakaszon felpúposodott aszfaltos kerékpárút se tekinthető turistacsalogatónak. De legalább most nincs méteres gaz mellette.”
  • 29. iszugy 2012. augusztus 20. 08:51
    „Hát igen!-ez az út benne van az EURO VELO 6 ban!Ment mát rajta valaki?Mondjuk Szentiván-nagyhegy és Bőny-szőlőhegy között.Mert a nagyhegy végén elfogy az út.Most úgy tolják át a bicókat mert bokáig süllyednek gyalog is a homokban.Ha eső esik,akkor meg a sár miatt.Érdemes kimenni és látni a meglepett külföldi túristák arcát...EURO VELO 6 magyar módra.”
  • 28. ATX 2012. augusztus 17. 09:06
    „27: "mert egyszer bemondta a híradó hogy lehet" Nem szabad, de lehet...”
  • 27. X987 2012. augusztus 16. 18:37
    „Győrben nincsenek kerékpár utak csak járdára kényszeríttet bringások. Ahol csak a legprofibbak képesek biztonságosan haladni. Tábla az útközepén (az idiotizmus egyik csúcsa), derékszögű kanyar 10 cm útpadkával, a minősége rosszabb mint a földutaké. Az utak nem csak az autósoké még ha azt is hiszik sokan. Az utak kötik össze célpontokat azokon lehet, kell közlekedni nem az autósok privilégiuma rajtuk hajtani. A kerékpárútnak nevezett kényszerítő megoldások szinte kivétel nélkül hátráltatják a haladást. Az ember közlekedni akar nem akadályversenyen részt venni.
    Még valami, tele van a tököm azokkal a bringásokkal akik az egyirányú utcában mennek szembe a forgalommal mert egyszer bemondta a híradó hogy lehet. Nem, nem lehet.
    Még egy kérés az autósok felé ne <moderálva>anak szembe a reflektoraikkal mert nem látok. Köszönöm
    Közlekedni mindenki közlekedhet csak sajnos kevesen tudnak ezért marja egymást az autós vs. kerékpáros.
    Kevés az út sok az idióta de így kell élnünk.
    Egy profi.”
  • 26. urbaniastapista 2012. augusztus 16. 13:58
    „#25.
    Pedig dehogynem, elvileg EUROVELO6.
    Gyakorlatilag nem jár arra senki, mert nem találja meg. Győrből helyismeret nélkül nem lehet kitalálni biciklivel. Egyszerűen nincs tábla, hogy merre van Pannonhalma, Balaton, Pápa, Tata, stb..”
  • 25. ATX 2012. augusztus 16. 12:36
    „Még szerencse, hogy ez az útvonal külföldi kerékpáros turisták által nem nagyon látogatott... "Országimázs"”
  • 24. Mankapunka 2012. augusztus 16. 11:17
    „Nah,ja ezt bebuktad Kadét.”
  • 23. orbison 2012. augusztus 16. 06:47
    „Kadét:

    OK, hogy külföldre fizetsz, ezek szerint ott is élsz (vagy dolgozol, tehát túlnyomó többségben ott tartózkodsz). De akkor minek szólsz hozzá olyan dolgokhoz, amelyek így Téged nem érintenek?

    Egy normálisan (nem mint kis hazánkban a legtöbb helyen látott módon) megépített kerékpárút biztonságosabbá teszi mind a kerékpárosok, mind a gépjárművek számára a közlekedést, ezen felül tényleg többeket vonz egészségesebb közlekedésre. Valahol ezt hívják "élhető környezet"-nek. És ezért külföldön sem fizetnek a kerékpárosok, hiszen ez messzemenően az egyes államok érdeke, ezt a büdzséből szokás fedezni.

    Valamikor, amikor a Rába gyár még teljes kapacitással működött, építették meg a cikkben sorolt kerékpárutakat. Elhanyagolásukhoz nyilván nagyban hozzájárult a gyár elsorvadása is.

    Az illetékesek most gyorsan elgondolkodhatnak: mintha épült volna valami a környéken, ami ráadásul egyre nagyobb lesz, és emberek dolgoznak ott. Nem kellene visszaállítani a régi állapotot? Ja, persze nem csak kerékpárutakra, hanem közút-szakaszokra is gondolok ezzel kapcsolatban.”
  • 22. Gőcze_László 2012. augusztus 15. 23:42
    „Nos, kedves Kadét, így soha nem lesz előléptetés.
    Olvastam már jó néhány badarságot, de ez a biciklis adó - ráadásul "komolyan" gondolva - a legtöbbjét kenterbe veri.
    A bemutatott kerékpárút szakaszok döntő hányadát a hatvanas-hetvenes évek során építették. Azóta fütyültek rá, szinte mindenütt. A legtöbb a megyei kórház kihelyezett urológiai részlege. Orvosi javallat: menj rajta végig, naponta háromszor (étkezés után), talán eltávozik a veseköved!
    Egy szó illik az állapotra: igénytelenség. Mármint az illetékes részéről. Ő ugyanis ott soha nem kerékpározott, meg nem is fog.
    És ez mindenhol tettenérhető. Menjen csak fel vagy le valaki az Ipar utcai felüljáró valamelyik lépcsőjén. Ott fogja találni a téli (lehet, hogy még a tavalyellőtti) csúszásmenetesítés kőzúzalék maradványait, fent a járda mellett a kikelt és viruló gazt, a teljesen eltömődött víznyelőket. De hasonló a helyzet a Baross-hídon is. Ott is található gaz a korláton kívül, eltömődött víznyelő, na meg a csattogó dilatáció. Pedig az ott van a Városháza mellett.”
  • 21. Kadét 2012. augusztus 15. 21:49
    „Mankapunka 2012.08.15. 19:24
    Én kintre fizetem az adót....”
  • 20. Túrabakancs 2012. augusztus 15. 21:31
    „Ma jártam Győrság -Halomalján, ott a falun átvezető út mindkét szélét több száz méter hosszan
    kijavították, ill. megszélesítették az illetékesek. Még nincsen teljesen kész, de ahol leaszfaltozták
    az elkészült szakaszt az megdöbbentő minőségűre sikeredett. Lényegében rosszabb lett mint volt,
    hullám hátán hullám, nem hittem a szememnek. Nem igaz hogy az ott lévő munkások nem veszik észre
    mit ügyködtek össze!!! Az illesztések is gyalázatosra sikeredtek, pár hónap, és kezdhetik elölről
    a munkát.”
  • 19. v.rossi 2012. augusztus 15. 21:18
    „Tudtommal ha Győrszentiván Győr része akkor a városnak erre is figyelni kellene vagy nem így van? Amúgy meg akkor a cím is helytelen mert a Belváros vagy Gyárváros és Szentiván közötti szakaszról van szó...
    Jó lenne már eldönteni mert egyszer így egyszer úgy jelenik meg egy cikk...”
  • 18. iszugy 2012. augusztus 15. 20:53
    „14. Kadét

    El tudlak képzelni:valami dögös autó,kb. 120 kg kopasz fej és az életedben még nem ültél bicón...
    Pedig nem ártana.Kiszellőzne a fejed a hülyeségekből!”
  • 17. aghla 2012. augusztus 15. 20:37
    „Nem mellesleg valami "szakértő" erre táblázta ki az Euro-Velo 6 nyomvonalát, pedig valójában erre van:

    https://maps.google.com/maps/ms?msid=215481341110361549524.00045b290bbc1ae933e5e&msa=0&ll=47.704217,17.691422&spn=0.280947,0.596008”
  • 16. Mankapunka 2012. augusztus 15. 19:30
    „Hőlégballonosunk ma is nyomatja az égen,lesz poszt holnap is.”
  • 15. Mankapunka 2012. augusztus 15. 19:24
    „Kadét

    Múltkor még nem fizettél a gyorshajtásokért,most meg fizeted a teljesítményadót,pedig külföldi vagy. Így te sem fizeted itt?

    Vagy,akkor most hogy is vagyunk. Magyar vagy,külföldi területeket képeken láttál,és van egy Buzukid,meg 2 gyereked,meg egy panelod a Bán Aladár úti gettóban.”
  • 14. Kadét 2012. augusztus 15. 18:19
    „A gyalogos ne fizessen mert ahhoz semmilyen közlekedési eszköz nem kell, és <moderálva> földúton is lehet gyalogolni. A bicikli viszont közlekedési eszköz. A gyalogos nem sírdogál hogy nincs járda, viszont a biciklisek folyamatosan csak sírnak hogy több bicikliút jár nekik. Fizessetek és lesz több, jobb út. Meg biztosítást is fizetniük kéne mert simán lehet egy Csepel bringával több tízezres kárt okozni az autókban.”
  • 13. borsmenta 2012. augusztus 15. 18:02
    „11. Kadét

    Sőt, a gyalogosok is fizessenek járdahasználati adót. Továbbmegyek, aki nem megy sehová, az meg fizessen azért, mert nem használ semmilyen utat... ;)”
  • 12. vicuska69 2012. augusztus 15. 17:39
    „Biciklivel járok dolgozni az Audiba A Kandó Kálmán úton ! Életveszélyesek ezek sínek , volt szerencsém már a sínekre esni ! A sínek közé beszorul a kerék , de már jóval a sínek előtt is apró murvás kavicsos ! Mikor megcsúsztam a térdemmel estem a sínekre úgy megütöttem a lában , hogy kórházba kellett menni a térdem feltelt vízzel le kellett szívatni ! Hányan fogják még kitörni a lábukat itt , megint meg kell várni míg komolyabb tragédia nem történik ? Kihasználatlan az a vágány ami az úton megy át szinte egyenesen ! Útkezelőség , illetékesek várható lesz a változás ?”
  • 11. Kadét 2012. augusztus 15. 17:37
    „Ehhez annyit fűznék, hogy a bringások is fizessenek úthasználati adót mint az autósok és akkor lesz jó bicikliút. Az autós fizet teljesítményadót stb... Abból az autóutakat csinálják meg.
    A bringásnak egy kerékcsere 3000 Ft, az autósnak jó esetben 15000 Ft, pedig az autós fizet mindenféle adót.
    Fizess te is és lesz jó bicikliút...”
30 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyakorlat teszi - Jó-e, ha parkolóban tréningezik a mazsola? - fotósorozat

Érdekes fotósorozatot küldött olvasónk: a tanulóvezető Győrben a Földes Gábor utcában gyakorolja a… Tovább olvasom