Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Integető kenusok, hulló vadkacsák

„Múlt vasárnap a vendégeinkkel csónaktúrára indultunk a Mosoni-Dunán. Mecsérről indultunk Dunaszentpál irányába, s nem várt esemény szemtanúi lettünk" – mondta el a Kisalföldnek a mecséri Fekete Zoltán.

Vadászokba botlottak, akik a vízparton éppen vadkacsákat lőttek ki. Fekete Zoltán állítja, hogy alig százméternyi távolságnál hagyták csak abba. A vadásztársaság elnöke szerint senki nem volt veszélyben, hagyományos vadászatukon betartották a szabályokat.

– A Zsejkei-szigetnél  már messziről lövéseket hallottunk: a hang a helyi vadásztársaság vízparti telepe felől jött – mesélte Fekete Zoltán. 
– Azt láttuk, hogy körülbelül húszan folyamatosan lőtték az ott nevelt több ezer vadkacsát. A mellettünk elhaladó kenusok lapáttal integettek a vadászoknak, hogy amíg távolabb nem érünk, ne lőjenek. Körülbelül 100 méterre voltunk már a bátor vadászoktól, mikor elsomfordáltak, rövid időre felhagyva a lövöldözéssel. Mire odaértünk, „senki nem adta az arcát" a jelenethez, csak a hátukat fordították a Duna felé, főleg, amikor látták, hogy fényképezek. A folyó ezen szakasza színes volt a narancssárga műanyag hüvelyektől, a lelőtt vadkacsák tollától és a tetemektől. Amint arrébb értünk, ismét hallottuk a puskák ropogását.

Fotók: Tudósító
Fotók: Tudósító


Délután már a Mosoni-Dunán Dunaszegnél jártak a műanyag kupakok és a kacsatollak. Éljen és virágozzon a vízi turizmus, a vadászok pedig „őrködjenek" a Natura 2000 természetvédelmi területeken! Kérem Rózsa Gábort, az érintett vadásztársaság elnökét – egyben mint jelenlevőt –, adjon magyarázatot erre a magatartásra és a vadászati időpont kiválasztására – mondta Fekete Zoltán.

Rózsa Gábor, a Kisalföldi Vadászszövetség és a Magyar Vagon- és Gépgyár Vadásztársaság elnöke elmondta: a vadkacsák vadászata náluk évtizedes hagyománynak örvend. Sörárpával etetik az állományt, melynek mintegy felét lövik ki. A vasárnapi vadászat is szabályos volt, délelőtt fél tíztől fél tizenkettőig tartott.

– Ha komolyan vennénk az ügyet, azt mondanánk, hogy jogilag is hamisan vádol az, aki szerint „golyózáporral fogadtuk a turistákat". A hétvégi esetnél is figyelőket alkalmaztunk, akik leállították a vadászatot, amikor vízi turistákat láttak. A kenusoknak integettünk is, hogy nyugodtan mehetnek: a vadászok azért fordítottak hátat, mert erre az időre elmentek egy frissítőért. Nekünk is érdekünk, hogy a vízbe hulló vadkacsákat összeszedjük, mert darabja után fizetnek a bérkilövők. A fegyverek patronjait mágneses botokkal csónakból gyűjtöttük be. A kenusokkal jót beszélgettünk, a motorcsónakból őrjöngő természetvédőket viszont nem értjük – mondta.

A szakemberek szerint a mecsérihez hasonló esetek csak a nyári idegenforgalmi szezonban történhetnek. A vadász saját felelősségére használja a fegyverét: vízparti kilövésekkor általában csónakból szedik össze a teríték egy részét, s vízi túrázók érkezésekor megállítják a vadászatot.

Korábban:

Augusztus 21-én vasárnap a természet-és állatbarát vadászok, kb. 20-22 fővel délelőtt 10 órától délig  folyamatosan lőtték az ott nevelt több ezer vadkacsát.

Csónaktúrára indultunk Mecsérről. Golyózáporral akartak visszariasztani bennünket és egy másik kenust is. Kb. 100 méterre voltunk már négy bátor vadásztól, mikor elsomfordáltak, rövid időre felhagyva a lövöldözéssel. Mire odaértünk senki nem adta az arcát a jelenethez, csak a hátukat fordították a Duna felé, elgondoltató jelenet volt.

Fotók: Tudósító
Fotók: Tudósító


A folyó ezen szakaszán színes volt a narancssárga műanyag hüvelyektől a lelőtt vadkacsák tollától és tetemektől.



Délután már Dunaszegnél jártak a műanyagkupakok és a kacsatollak.



Éljen és virágozzon a vízi turizmus!

A vadászok pedig "őrködjenek" a Natura 2000 természetvédelmi területeken!

Olvasóink írták

39 hozzászólás
12
  • 39. pancser 2011. augusztus 25. 14:20
    „Az ólomsörétek a vízbe potyogtak. Arra is kíváncsi lennék hogy a vízen jól látható műanyag fojtás hogyan kerül begyűjtésre? Azt a törvényt ami a hagyományos vadász etikát semmibe veszi meg kell szüntetni. Az oszrák lövöldöző majd otthon eldicsekszi hogy hány vadkacsát lőtt.”
  • 38. Madarász 2011. augusztus 25. 12:38
    „36. Az aktuális kormányban lévő pártban magas rangú vadász főmufti mellesleg védett madarakra akar lövöldözni...”
  • 37. halas001 2011. augusztus 25. 12:36
    „Ezeknek a mészárosoknak az sem számít, hogy a felnevelt és túlhizlalt vadkacsák nemhogy nem tudnak rendesen felrebbenni, hanem szinte kézzel meg lehet fogni, mert nemfélnek az emberektől. Ez a vadászat olyan, mintha a madarakat falhoz állították volna./Azért sem adták az arcukat a fényképhez a vadászok!/ Tavasszal is Úgy kellett az anya kacsákat a kiskacsákkal együtt a bolgányi hídnál az útról leterelni, mert megvárják az autót.
    Eddig csak fácánoktól kellett félteni az autókat, most már a tenyésztett és kiszabadult vadkacsák is zúzzák az üveget, horpasszák az autókat.”
  • 36. RAGGEN 2011. augusztus 24. 15:17
    „Remélem hogy csak acélsörétet használtak, ugyanis víz felett ólomsöréttel vadászni tilos.
    Egyébként manapság már szinte bárki lehet vadász, (vadásznak nevezett ember),ha elég pénze van, vagy jó ismeretsége, esetleg jó pozícióban van az éppen aktuálisan kormányon lévő pártban.
    Az ilyen vadászoknak még az esetleges szabálytalanságokat is könnyebben meg lehet megbocsájtani.
    Az meg hogy tenyésztett, "vad"kacsákra-fácánokra lövöldöznek, szemetelnek, és minderre még büszkék is, őket minősíti.
    Arra viszont nem figyelnek eléggé, hogy a természetet valóban szerető-féltő és védő vadászok kihalófélben vannak.”
  • 35. pedi 2011. augusztus 24. 15:17
    „A vadászatra sajnos szükség van,pedig én sem szeretem a vadászokat.A vadászat lényege ,a vadállomány számának területekhez viszonyítva megfelelő egyensúlyban tartása,mesterséges szelektálása.Az ilyen fajta vadkacsa vadászat,gyilkolás viszont már undorító.Számomra a normális vadászat is undorító de hozzáértő szakemberek szerint sajnos szükséges.A vadászok azt hiszik hogy ha egy területnek a vadászati jogát birtokolják ,akkor az azt jelenti hogy bármilyen veteményre,szántásra,autóval,gyalog bemehetnek meg gyúrhatják,vadkárnál viszont majd hogy nem a vadat is be kell mutatni ami megette a terményt.Viszont ha elütsz egy valószinüleg kivilágítatlan vadat autóval,és még vagy is olyan /hülye/hogy bejelented, meg kell térítened az okozott kárt.”
  • 34. Gu 2011. augusztus 24. 13:16
    „,,A fegyverek patronjait mágneses botokkal csónakból gyűjtöttük be." Csak a tetemeket láttuk gyűjtögetni...
    A vadászokhoz tartozó, pici motorral rendelkező csónakkal biztosan nem mentek a patronok után.
    A motorcsónakos az a vízben lévő patronok miatt reklamált.
    Egyébként meg nem kell a patront a vízbe beledobni!”
  • 33. Madarász 2011. augusztus 24. 09:29
    „32. Mi meg jót sajnálkozunk azokon, akik ezeket a mészárosokat pártolják...

    Megismételném: ezek ember által nevelt, emberhez szokott állatok, nem félnek az embertől. Ugyanez igaz a fácán nevelő telepen felnőtt fácánokra is.
    Elég perverz dolog szelíd, ember által nevelt madarakat szitává lőni. Ha vadhúst akar valaki enni ezekből a tenyésztett vadakból, akkor az állatjóléti előírásokat betartva le kell vágatni a vágóhídon és kész. Akinek meg ingerenciája van arra, hogy valamire lövöldözzön, ami repül, annak javasolnám az agyaggalamb lövészetet.”
  • 32. Bond21 2011. augusztus 24. 09:15
    „kezdődik.......és én jót mulatok a vadászatot ellenzőkön :DDD”
  • 31. pappe 2011. augusztus 24. 09:14
    „"a vadászok azért fordítottak hátat, mert erre az időre elmentek egy frissítőért" Ennél a résznél az Esti Mese szignálja jutott az eszembe.”
  • 30. pidali 2011. augusztus 23. 21:22
    „Ez a magyar mentalitás ha fizetsz mindent lehet,itt a pénz az úr mindig is valaki csatlósa volt az ország,de mindig is csak kihasználták,miért lenne ez most máskép(átmegyek magyarba szórakozni,mert fizetek és itt mindent lehet! Otthon miért nem tudnak ilyet csinálni a külföldi "vadászok"?”
  • 29. pancser 2011. augusztus 23. 19:35
    „25! "pappe" Különbséget tettem a vadászok és ezek között mészárosok között, pontosan a tisztességes vadászok védelmében.”
  • 28. Túrabakancs 2011. augusztus 23. 18:19
    „Madarász! /22-26/
    Teljesen igazad van, jobban nem is lehetett volna megfogalmazni a lényeget!”
  • 27. HarconaMarcos 2011. augusztus 23. 11:36
    „22 - Madarásznak tökéletesen igaza van. Ezeket a senkiháziakat ne kelljen már sportembernek, vagy vadásznak tartani. Szégyellje magát mindenki, aki ebben részt vett!”
  • 26. Madarász 2011. augusztus 23. 10:48
    „25. Nem, de ott mindig csak annyira volt "jogosultságuk" az embereknek, amennyire szükségük volt és nem élvezetből álltak neki gyilkolászni az állatokat.
    Gondolj csak mondjuk a mannára és a fürjekre, aki többet vett a szükségleténél, annak az éjszaka megromlott.

    A vadászat célja az élelem szerzés volt, nem pedig puszta vérszomj. Ma viszont már az számít sportnak, ha valaki beteszi a fenekét az autóba, vagy a magaslesre és több száz méterről kényelmesen állatokra lövöldözik. Szerintem ez nem sport és nem erkölcsös.
    Telepen nevelt, emberhez szokott állatokra lövöldözni meg pláne nem az, mert az nem vad és nem fél az embertől.”
  • 25. pappe 2011. augusztus 23. 08:17
    „pancser-nek, aki ezt írja: "Ez egy barbár dolog és ne tessék összetéveszteni a tömeges baromfi vágással. " A vadászat nem éppen barbár dolog, hiszen az egyik legősibb mesterség. Gondoljunk csak a bibliai Nimródra. Amúgy nem összetévesztettem a baromfivágással, hanem párhuzamot vontam köztük. Amúgy - ha már a Bibliára hivatkoztam: "Szaporodjatok, sokasodjatok, töltsétek be és hódítsátok meg a földet. Uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain és a földön mozgó minden élőlényen!" A Teremtés Könyvében mondta Isten az embereknek. Egyébként arról mi a véleményetek, hogy Káin és Ábel óta az emberek végig az egész történelmünkön - időről időre- és országról országra irtják egymást különböző háborúk keretén belül? Az hogyan egyeztethető össze a Szentírással és az erkölccsel?”
  • 24. Lókupec 2011. augusztus 22. 23:29
    „Remélem tényleg megkapják ami jár a szétdobált hüvelyekért. Másrészt ezek az emberek nem vadászok, hanem puskás <moderálva>. Úrnak képzelik magukat. Irigykednek, meggyúrják a földeket, és amit vadászat címén művelnek(a vadász előtt dobják fel a fácánt a levegőbe...)”
  • 23. pancser 2011. augusztus 22. 23:14
    „A VADÁSZ így nagy betűvel az nem perverz mészáros. Ezek nem vadászok voltak, hanem......... Sajnos a klasszikus vadászból már kevés van, gátlástalanokból annál több.”
  • 22. Madarász 2011. augusztus 22. 22:34
    „20.

    Tudod, a pici, pihés vadkacsa, amint kikel a keltetőben és meghallja az emberi hangot a mamájáé helyett... onnantól nem fél az embertől. Az ételt szintén az embertől kapja, ergo ha embert lát, kaját remél és eszébe sem jut menekülni.

    Már ott is megbukik az érvelésed, hogy a vadászatra szánt fácánokat is fácán nevelő telepeken állítják elő.

    A vadászat akkor lenne hősies és elfogadható, ha közel azonos esélyekkel indulnának a felek, mondjuk a vadás egy egyszerű íjjal és tőrrel, nem pedig a jó meleg terepjáróból, vagy magaslesről lövöldözne több száz méterre is pontosan célzó, távcsöves puskákkal.
    Így nem szól többról az egész, mint hogy egyesek azzal próbálják kompenzálni a komplexusaikat, hogy védtelen állatokon élik ki perverz hajlamaikat. Ez sem tiszteletre méltó, sem elfogadható, leginkább a szánalmas szó illene rá.”
  • 21. watchman 2011. augusztus 22. 22:30
    „nasi 12 Gondolom itt a libaproblémára próbáltál rávilágítani.”
  • 20. juhi 2011. augusztus 22. 21:56
    „Tudósító, a vadkacsákat nem szokták nevelni /azok a házi kacsák/, a vadászok, főleg a pacsirtavadászó olaszok, pedig már nem nevelhetők!”
39 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Óriás paradicsomok Mosonmagyaróváron - nézze meg!

Mosonmagyaróváron a házunk kertjében nőttek meg ilyen szépre a paradicsomok - írja Olvasónk. Tovább olvasom