Kisalföld logö

2017. 11. 25. szombat - Katalin 4°C | 14°C Még több cikk.

Ingyenes elkerülő kellene Győrnél

A győri autópálya körgyűrűjén, a D1-en kívül a többi járműkategória díjköteles. Ezért a nagyobb teherautók többsége kényszerűségből bejön a városba, ha semmi dolga itt, akkor is – erről ír olvasó-tudósítónk, Polgár Sándor.


A Budapest melletti körgyűrűt valamennyi gépjármű fizetés nélkül használhatja. A Győrt elkerülő autópálya körgyűrűjét a főváros mintájára szintén ingyenessé kellene tenni valamennyi közlekedő részére. (Jelenleg csak a személyautók és a 3,5 tonna összsúly alatti kisteherautók után nem kell fizetni.) A város levegője ezáltal sokkal tisztább lehetne, csökkenne a forgalom, felgyorsulna a közlekedés az egész városban. Az útfelületek tovább bírnák, kevesebb lenne a kátyú. Csökkenne a zajterhelés. Ezáltal az egész város sokkal csendesebbé, tisztábbá és élhetőbbé válna. Az autópálya díjbevétele semmit sem csökkenne, mert aki nem akarja, az most sem használja.

Levélben megkerestem az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-t (ÁAK) és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) illetékes szakfőosztályát mint illetékes hivatalokat az üggyel kapcsolatosan.

A Győrbe vezető utak - kellene az ingyenes elkerülő. Fotók: Polgár Sándor - tudósító

Az ÁAK válaszából kiderül, hogy ˝az egyes járműkategóriák számára díjmentesen igénybe vehető gyorsforgalmi útszakaszokat, illetve a díjfizetés ellenében használható főútszakaszokat˝ rendelet határozza meg, ilyen az M1 autópálya Győrt elkerülő (M19 autóút és 85. sz. főút közötti) szakasza (szelvényszám: 107-129). Továbbá, hogy a társaság ˝nem jogalkotói, hanem kizárólag jogalkalmazói szerepet tölt be, így az azokban foglaltakat saját hatáskörben nem bírálhatja felül˝.

A minisztérium válaszában pedig ez áll: ˝A 2007. évtől minden gyorsforgalmi úti szakaszon fizetniük kell a tehergépkocsiknak az M0 gyűrűn kívül. A szakmai elképzelés szerint a jövőben valamennyi gyorsforgalmi útszakasz fizetőssé válna, valamint további javaslat a fizetési rendszer átalakítása során a matricás rendszerről már középtávon is a megtett úttal arányos fizetési rendszerre történő áttérés.˝

Sajnos egyik válasz sem biztató. Az idézett jogszabályt kellene mielőbb az illetékeseknek megváltoztatni, hogy Győr városa tisztább és élhetőbb lehessen.

Olvasóink írták

  • 2. passuth 2010. november 09. 10:34
    „Persze sárgán villogna,aztán a Kossuth utcáról,Bécsi útról,tanpályáról csak 9 után lehessen kijönni,igaz ?Gondolom Abda felől jársz be.Azt nem tudom közlekedésmérnökök miért nem járják a várost,akár önszorgalomból is,sok érdekeset látnának,merem remélni nem az elődeik által leírtakat másolják:-)”
  • 1. artie75 2010. november 09. 08:48
    „Szerintem meg ki kellene tiltani Győrből a nem célforgalomban közlekedő 3,5 tonna felettieket. És ellenőrizni is.

    És az elkerülőn előzni tilos végig 7,5 tonna fölött. Akkor esetleg még közlekedni is lehetne rajta, nem 80-nal kilométereken keresztül üldözni a 40 tonnákat.

    De mit várjunk egy olyan várostól, ahol közlekedésmérnököket képeznek? Ahol olyan közlekedésmérnököket képeznek, akik inkább a Bécsi útra "üldözik" az Abda felőli forgalmat, ahelyett hogy reggel kilencig sárgán villogna a Dunacenter (ami persze a Rába mellett van, Marcalváros határában...) melletti lámpa.

    Ezekre miért nem lép senki?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Torlódás koccanás miatt Győrben - videóval

Koccanás okozott torlódást Győrben a Tihanyi Árpád úton a körforgalom előtt hétfőn délután. Tovább olvasom