Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 23°C Még több cikk.

Gázló TT - kerékpáros túra

Minden év júliusában Veszprém környékén megrendezik a Gázló TT elnevezésű kerékpáros teljesítmény és tájékozódási túrát. Két lehetőség közül választhatnak a versenyzők. A rövidebb táv 90 km, a hosszabb, meredekebb pedig 130. Egy barátom ajánlotta figyelmembe ezt a túrát, aki immár negyedik alkalommal vág neki a túrának.

Már nagyon vártam július 12-ét. Reggel 5:30-kor ébresztő, gyors kávé, kerékpár be az autóba és indulás Veszprémbe. Fél 8 körül értünk oda a Laczkó Dezső Múzeumhoz. Röpke 30 perces sorban állás után elértük a nevezés helyszínét, ahol a Happy Bike SE tagjai fogadtak minket. Személy szerint a rövidebb távra neveztem, de a szervezők megnyugtattak, ha mégis meggondolnám magam, át lehet térni menet közben a hosszú távra.

Gázló TT, képgaléria
Kisebb mosollyal megköszöntem a tájékoztatást, majd átadtam a következő harcosnak a helyet, esélyt adva neki is az indulásra. Felszereltem a rajtszámot a bringámra, belepillantottam az útvonaltervbe és megközelítettük a rajtvonalat. Kis megkönnyebbülés volt számomra, hogy a barátom már ismeri az útvonalat. Már csak arra kellet gondolnom, hogy talán azután sem fogok eltévedni, miután kettéválunk. Ugyanis Ő a hosszabb távra nevezett. Segítségünkre szolgált, hogy a szervezők több helyen narancssárga G betűt festettek az aszfaltra. Az indulásnak reggel 7 és 9 óra között kellett megtörténnie. Még egy gyors pillantás a többi lázasan készülődő sorstársra és elindultunk. Több helyen voltak elhelyezve ellenőrző pontok: Veszprém Szerelem sziget, Lackó forrás,  Márkói malom, Fodor tanya, Királykapu, Odvaskő puszta. Itt a mezőny ketté vált. A hosszú távosok irány a 709 méter magas Kőris hegy, majd Vinye érintésével irány Bakonybél. Bakonybél után ismét egy nyomvonalon haladt a két csoport. Hárskút és a Márkói malom elhagyása után már csak a cél kellet megtalálni. A terepről annyit, hogy szinte minden volt: aszfalt, murva, földút, sár, patak átkelés, nagy melegben való emelkedő na és persze az emelkedő után a lejtőn való száguldás.

Biztonságról: fejvédő használata kötelező és a közúton való közlekedésnél a Kresz szabályainak betartása ( max. sebesség 90 km/h J ). Eltévedni nem nagyon lehetett. Ha valaki bizonytalan volt, nem kellett neki várni 10 percnél többet, máris jött egy segítő veterán aki megmutatta a helyes irányt. Több ellenőrző ponton volt lehetőség innivaló vételezésre. Sőt néhol energiaszelet és izotóniás itallal is megleptek minket a szervezők. Sok baráti társaság vágott neki a túrának, nem ritkán 5-10 fős létszámmal.

A szintidő a rövid távon 9 óra, a hosszú távon pedig 12 óra volt. Még egyszer mondom, nem a helyezés volt a cél, hanem a megadott időn belül kellet teljesíteni a távot.

Sikeresen visszaértem Veszprémbe a múzeumhoz, ahol egy kis pihenés várt rám, míg a barátom is beért a hosszú távról. Elfáradtunk, kiszáradtunk, megéheztünk, de élveztük és jövőre is eljövünk. De akkor már talán nekivágok én is a hosszú távnak.

Gyönyörű tájakon tekerhettünk ami feledtette velünk az emelkedők minden negatívumát és a több mint 35 fokos tikkasztó hőséget.

Én úgy gondolom, hogy egy jól megszervezett, jó hangulatú túrán vettem részt. Köszönet érte a Happy Bike SE csapatának!

Bővebb információ a túráról a www.gazlo.hu weboldalon található.

Tóth Gábor, Csorna

Olvasóink írták

• 6. AZso 2008. július 17. 09:29
    „Üdvözlet minden olvasónak, teljesítőnek!

Az eddig összegyűjtött képeket a következő weboldalon lehet megtekinteni:

Egyelőre szerzőnként van szétválogatva.
    Remélem, mindenki talál magáról illetve emlékezetes helyekről/pillanatokról felvételeket.

Jó böngészést! Jövőre találkozunk újra a Gázlón!”
  • 5. csapattárs 2008. július 16. 20:01
    „Gratulálok a teljesítéshez!
    A túra minden alkalommal nagy élmény számomra is, ajánlom másnak is!
    A féket használtam :)”
  • 4. Silver 2008. július 15. 22:52
    „Gratulálok Gabi a teljesítéshez!
    Csak így tovább!!!”
  • 3. Ruzicska Tibor 2008. július 15. 20:14
    „Csodálatos volt a terep a rendezés és miden.Az idei volt az első amelyen résztvettem, de remélem nem az utolsó.Tettszett a barátaimnak is .Ök Komlóról érkeztek.”
  • 2. Tóth Gábor 2008. július 15. 20:02
    „Köszi szépen! Kíváncsian várom a képeket, amiket a szervezők készítettek. Számomra egy bosszantó dolog volt, amikor tekerhettem vissza egy emelkedőn kb. 2 km-t, mert otthagytam a napszemüvegemet :-) .”
  • 1. blasta 2008. július 15. 11:33
    „Gratu a teljesítéshez Én most voltam harmadszor, remek túra, jó hangulat, csak az eltévedések bosszantók (mondjuk így harmadszor már nem kellett annyira ettől tartanom).”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nádor aluljáró: a víz az úr!

Győr - A nagy esőzés után nem lehetett gyalogosan használni a Nádor aluljárót, mivel a közepén állt… Tovább olvasom