Kisalföld logö

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 18°C Még több cikk.

Fehér jelzés és az éjjeli gyors - háromezret ér a fotó

Rábatamási - Olvasótudósítónk, Sipőcz Attila két képet juttatott el szerkesztőségünkhöz, melyek a rábatamási vasúti átjáróban készültek egy tehervonat áthaladásakor - a képek telefonnal készültek, minőségük nem a legjobb, a lényeg azonban így is látszik - a fényjelzés fehér volt!

Olvasónk fotója: Műszaki hiba történt, a vasúttársaság úgy véli, munkatársaik a szabályok szerint jártak el 

Fehéren villogó lámpáknál, nyitott félsorompónál egy vonat halad át a rábatamási vasúti átjáróban. Az esetet egy olvasónk telefonnal rögzítette. A GYSEV tájékoztatása szerint műszaki hiba történt.

Érdekes felvételt küldött szerkesztőségünkbe olvasónk, Sipőcz Attila. A kép Rábatamásiban, a vasúti átjárónál készült: noha telefonnal rögzítették és a hajnali órákban, így is jól látható: a fényjelző lámpája fehéren villog, a félsorompó pedig nyitott állapotban van, miközben a kereszteződésben egy tehervonat halad át.

Hogyan lehetséges mindez? – kérdezzük olvasónkkal együtt. A felvételt továbbítottuk Stöckert Dávidnak, a GYSEV Zrt. kommunikációs munkatársának. Tájékoztatása szerint műszaki hiba történt és a vasúttársaság munkatársai a szabályok szerint jártak el.

– Június 14-én műszaki okok miatt a rábatamási átjáró vezérlése meghibásodott – mondta Stöckert Dávid. – A szabályoknak megfelelően az ilyenkor megszokott módon az összes vonat – így a képen látható is – öt kilométeres óránkénti sebességgel közelítette meg az átjárót, amely előtt hangjelzést adott. A hibát rövid időn belül, még hajnalban  elhárították a GYSEV Zrt. szakemberei.

Szomorú balesetek adtak aktualitást az elmúlt hónapokban a „kell-e félsorompó a vasúti átjárókba?" kérdésnek.

Farádon egy év alatt két halálos ütközés történt. A jobaháziak gyűjtésbe kezdtek a félsorompó felszereléséért. A napokban szakértő bizottság tartott helyszíni szemlét a farádi átjáróban. A Nemzeti Közlekedési Hatóság dönti majd el, kötelezi-e a vasúttársaságot a berendezés felszerelésére. Egy hónapon belül határoznak.

Sipőcz Attila olvasónk mobiltelefonjával készítette az elgondolkodtató felvételt.




Olvasóink írták

61 hozzászólás
  • 61. gabexki 2008. június 24. 19:26
    „Csak annyit,hogy már megint a vasútra élezik ki a dolgot.A vonatoknak akkor is közlekedni kell,ha a biztosító berendezés,vagy sorompó nem megfelelően működik.(mert,ami elromrlhat az egyszer el is romlik)Inkább úgy gondolom,hogy az autósoknak kellene az átjárót úgy megközelíteni,hogyha jön a vonat ne hajtson be elé!!!”
  • 60. arany 2008. június 20. 15:23
    „pan.cser

    Bökd má ki végre mit akarsz elérni?”
  • 59. pancserkám 2008. június 20. 14:17
    „pan.cser!

    A farádi átjáróban mindegyik balesetnél vörösen világított a lámpa. És ezt nem a vasút állítja, hanem a rendőrség. Te tényleg egy pancser vagy. :-)”
  • 58. mvCsitti 2008. június 20. 14:15
    „Itt nagyon egyszerű a felállás. A fotósnak elsőbbsége lett volna, de neki a 3.000,- és a "hírnév" fontosabb volt. Ha én meg azt fotóznám, hogy előttem - az egyértelmű piros jelzés ellenére - kik jönnek-mennek át, egy CD már tele lenne a képekkel. A vonat sebessége egyértelműen kivehető, hiszen ha 100km/h-val dörgölt volna át, akkor csak egy elmosódott csík lenne a képen.”
  • 57. Pistike 2008. június 20. 09:02
    „pan.cser

    "Legbiztonságosabb eszköz a sorompó, fénnyel kombinálva"

    Nem!
    A letgbiztonságosabb eszköz a felüljáró.

    Milyen sz...s gatyája van a GYSEV-nek?
    A magyarországon alkalmazott fénysorompókat és a szabályokat nem a GYSEV találta ki.

    Az F2 (Forgalmi utasitás) ez vonatkozik a mávra és a GySEV -re is, miszerint Ha nyíltvonali fénysorompó a kézi kezelés ellenére a villógó fehér -megtévesztő- jelzés nem szüntethető meg, akkor a közlekedö vonat vonatszemélyzetét értesíteni kell arról, hogy ..szelvényben lévő nyíltvonali fénysorompó használhatatlan, a közút felé villogó fehér jelzést ad, MEGKÖZELÍTENI CSAK LEGFEJEBB 5 KM/H SEBESSÉGGEL SZABAD. Ha a vonat áthaladásával a közúti forgalmat veszélyezteti, akkor az útátjáró előtt a vonattal meg kell állni és ELSŐBBSÉGET KELL ADNI A KÖZÚT FELÉ!

    Ez azt jelenti, hogy ebben az esetben a közúton közlekedőknek van elsőbbsége a vonattal szemben.
    Ha olyan nagy a forgalom a közúton, hogy a vonat egy fél óráig sem tud átmenni, akkor egy fél óráig ott fog állni!

    Ebből következik, hogy itt a vasút NEM veszélyeztette a közúton közlekedők biztonságát, úgyhogy nem kell ezt ennyire túllihegni!”
  • 56. arany 2008. június 20. 06:32
    „pan.cser

    nem lehet átcsúszni? Ezt te sem gondolod komolyan, épp erről írtam neki a sorompónak és a vonatnak. milyen színű rudról van szó? A mostanit még pár színnel ki kellene bővíteni? Vagy melyik az a szín amelyik te elképzelésed szerint jobban figyelmeztet?

    "legbiztonságosabb eszköz a sorompó, fénnyel kombinálva, de minden vasúti átkelésnél úgy kell figyelni, bármit mutat a jelző, mintha vonat jöhetne bármely irányból"

    A korábbi bejegyzésekben van pár szó arról, hogy hogyan is kell áthajtani egy átjárón, és hogyan kell figyelni. Nem? Nézz vissza pár bejegyzézst, hány helyen van szó a biztonságos átkelésről. elég egyértelmű, ha nem körültekintő valaki fel lehet szerelni bármit is semmi és senki nem védi meg.”
  • 55. pan.cser 2008. június 19. 23:53
    „Bakter te berugtál! Azt mondtam és fenntartom, hogy a vasút biztonsági berendezéseiben sem lehet megbízni, tehát úgy kell átmenni a sineken mindig, mintha azon az éjféli gyors jönne. A félsorompó ha lent marad, a képlet egyszerűbb és veszélytelen, ha csak ki nem kerülik. Pistike Te meg felcsaptál mosónőnek hogy a GYSEV sz...s gatyáját mosod? Arany barátom, mondtam én, hogy neki akarok menni a sorompónak? Figyelmetlenek meg mindig voltak és lesznek, de ha a sorompó lezárta az utat, ott nem lehetett még éppen átcsúszni a robogó vonat előtt. A példád ellenére egy feltűnő színű rúd keresztben az úton mindennél jobban figyelmeztet! Szerintem az én állaspontom a helyes: Legbiztonságosabb eszköz a sorompó, fénnyel kombinálva, de minden vasúti átkelésnél úgy kell figyelni, bármit mutat a jelző, mintha vonat jöhetne bármelyik irányból. LEHET EZEN VITATKOZNI? Urak, higgyétek el nekem van igazam, aki így tesz azt nem éri baleset a vasúti átjáróban.”
  • 54. bakter 2008. június 19. 23:15
    „te pancser azért mv. az mv. és nem pék mert tudja mit kell tennie ha megtévesztő fehér fény marad az útátjárónál, és ha te nem látod hogy már 30 méterre 5km/h-val ballag a vonat, dudál és belemész mert neked fehér fény van, akkor egy pancser vagy és megérdemled a sorsod. és ha valaki bátor és nemfél pár száz/ezer tonnától és átmegy akkor az mv. még mindig mv. és tudja hogy az egy pancser aki játszadozik és elsőbbséget ad a közútnak ahogy az elő van írva neki.
    Sipőcznek meg: a különleges üzemállapot az meg egy szenzáció neem???”
  • 53. Pistike 2008. június 19. 21:51
    „pan.cser

    "a vasút biztonsági berendezéseiben nem lehet megbízni."

    A közut biztonsági berendezésében persze feltétel nélkül megbízol?

    " Most már egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy a pirosban történő áthaladás valóban piros volt-e."

    Nagyon szeretnéd a vasútra kenni a felelősséget.

    "A bakter az sokkal megbizhatóbb volt azt nem lopták el mint a kábelt!"

    Ja, csak elaludt.
    Akkor meg azért óbégatnátok, hogy 10 percig le lenne zárva.

    "A VASÚT BIZTONSÁGI BERENDEZÉSEIBEN NEM LEHET MEGBÍZNI!"

    Akkor miért sírtok félsorompóért?

    És még én nem nőttem fel az élethez!”
  • 52. arany 2008. június 19. 21:08
    „Kedvres pan.cser!

    Te már csak tudod milyen kimenetele lett úgye?

    Visszaállíttatnák egyet és menj neki, ha sikerül még beszélhetünk is, de nem garantálom.”
  • 51. pan.cser 2008. június 19. 21:05
    „"arany"! Sorompónak menni jobb mint vonatnak. A sorompó nem tolja az összezúzott kocsit maga előtt 200 m-t!”
  • 50. arany 2008. június 19. 19:10
    „igazad van pan.cser
    a régi tekerős sorompó sokkal megbízhatóbb volt még, amikor a bakter tekerte le. De akkor miért mentek neki Petőházán annak idején nem fél hanem egész sorompónak egy éjjel kétszer?

    Semmilyen berendezésben sem lehet 100 százalékosan megbízni, úgy ahogy az emberekben sem.

    Az emberi ostobaságot és figyelmetlenséget semmi és senki nem fogja kivédeni az EMBER helyett.”
  • 49. pan.cser 2008. június 19. 18:31
    „Pistike te még nem nőttél fel az élethez! Azért szenzáció és azért fontos, mert láthatja mindenki a vasút biztonsági berendezéseiben nem lehet megbízni. A farádi baleset ennek függvényében bizony másképp látszik. Most már egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy a pirosban történő áthaladás valóban piros volt-e. A bakter az sokkal megbizhatóbb volt azt nem lopták el mint a kábelt! A VASÚT BIZTONSÁGI BERENDEZÉSEIBEN NEM LEHET MEGBÍZNI! Ez a lényeg Pistike. Azért kellett közzé tenni a fényképet, hogy talán ezt tudva mindenki óvatosabb lesz!”
  • 48. Pistike 2008. június 19. 17:01
    „Sipőcz Attilától kérdezném:
    -mitől olyan nagy szenzáció ez?
    -miért nem csinál olyan fotókat is, amin az autósok átmennek a piroson?

    A cikk írójától kérdezném:
    Ennek az esetnek mi köze a farádi balesetekhez?”
  • 47. Közutasoknak 2008. június 19. 14:38
    „Kíváncsi vagyok, hogy amikor egy közúti lámpa villog sárgán, hányan tartják be a szabályokat...

    A vasút minden szabályt betartott a meghibásodáskor, a vonatok lassan haladtak, és dudáltak is.”
  • 46. Tisztelt polgármesterek 2008. június 19. 14:34
    „Hát igen, a gaztengert illenék az önkormányzatnak eltávolítani. Mert az a legegyszerűbb, ha a farádi polgármester úr mondja a mantrát, hogy így sorompó, úgy sorompó, de attól még a gaztengert neki köszönhetik az autósok. Ja igen, és az lenne az igazán korrekt magatartás, ha a polgármesterek nemcsak tüzelnék a népet adománygyűjtésre, hanem adnának pénzt is. Az ilyen esetben nem lehet hivatkozási alap, hogy nincs. Ha ezt mondják, végtelenül cinikusak...”
  • 45. mc 2008. június 19. 14:27
    „"Icsi 2008.06.18 16:53
    Na ezért pénzkidobás a farádi vasúti átjáróba is sorompó!
    A körülnézés a legbiztonságosabb!"

    Már ha az átjárót átláthatatlanná tévő köldökig érő gaztenger a körültekintést lehetővé teszi...”
  • 44. Tapmancs 2008. június 19. 13:36
    „Jever

    Ezeket kezzel kapcsojak le? Mennyibe kerulne automatizalni azt hogy kikapcsoljon ha hibat erzekel? Hiszen a hibajel megvan, ami alapjan a megfelelo allomason latjak h nem oke. Innent?l kezdve 1-2 rele es nem villognak a l?mp?k feheren. Na jo, lehet h nem 1-2 rele, de nem kerulne sokba abban biztos vagyok.”
  • 43. Javer 2008. június 19. 10:16
    „Látjátok ez a magyar mentalitás, lesben áll és vár, majd akármi van harap, harap, és támad! Ürügyet keresve a kötekedésre.

    Sokan leírták a történtek eetén életben lévő szabályoszást. A vasút kétszeres biztonsággal müködik. Legtöbbeknek az volt a baja , hogy ha rossz miért fehér? Azért mert talán nem tudták időben lekapcsolni vayg nemvolt módjuk a hiba kijavítására. Tény, veszélyes ha 5-tel jön is, de! Itt nem hibást kel keresni, hanem elfogadni, hogy minden hibázik,. még az atom óra is....

    B.Zoltán.”
  • 42. Autósoknak 2008. június 19. 08:50
    „Ha hiba lép fel, akkor kőkemény szabályok érvényesek a vasútra, amit az - ellentétben az autósokkal - be is tart. Ha a hiba miatt fehéren villog a fény az átjáróban, akkor a vonat 5km/h-val közelíti meg azt és dudál előtte. Ha teljesen sötét a fénysorompó, akkor 15 km/h-val közelíti meg az átjárót és ugyancsak hangjelzést ad le hosszan. Minden esetben, azonnal a hiba bekövetkeztekor értesítik az összes érintett vonat mozdonyvezetőjét rádión.

    A balesetek nem ezért következnek be, hanem mert az autósok nem tartják be a szabályokat!”
61 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Cuki: Baglyokat gyűrűz a madártani egyesület

Templomtornyokba kihelyezett mesterséges odúkban kelt gyöngybagoly fiókák gyűrűzését kezdte meg a… Tovább olvasom