Kisalföld logö

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 2°C | 14°C Még több cikk.

Áradás Győrben - Akinek a lezárt rakpart sem akadály - olvasónk fotói

Van autós, akinek az árvíz és a tiltó táblák sem jelentenek akadályt a győri rakparton.
Az útkezelők véget vetnek a játéknak

Óráról órára vastagabb vízréteg nyaldosta kedden Győrben a Móricz Zsigmond rakpartot. A jeges áradat lepte burkolatot néhány játékos kedvű járművezető kihívásnak tekintette és a lezárás ellenére ráhajtott.

Olvasónk kora délután kapta lencsevégre, amint egy autós, dacolva az árvízzel, megpróbál átmenni a vízzel elöntött rakparti úton.

„A kép akkor készült, amikor tolatva próbálta menteni a menthetőt. A rendszámtáblája is letörött és az első lökhárító is megsérült. Szerencsére aztán nagy nehezen kievickélt, majd megfordulva elhagyta a helyszínt" – írta tudósítónk.

Az ilyen és ehhez hasonló próbálkozások akár balesettel is végződhetnek, ezért a Győri Útkezelő Szervezet azt tervezi, hogy darus kocsit rendel és betonelemekkel zárja el az utat a szabálytalankodó autósok elől egészen a rakpart újbóli megnyitásáig.

Máthé-Tóth Péter szóvivő elmondta: a város forgalmát figyelve úgy tűnik, hogy a 14-es hidat választják a legtöbben kerülő útvonalnak, olyannyira, hogy a Jedlik híd és a hozzá csatlakozó úthálózat forgalma jelentősen nem is emelkedett a megszokotthoz képest. Miután elhúzódó árhullámra figyelmeztetnek a vízügyi szakemberek, az útkezelők azt tanácsolják, ezt az irányt is fontolják meg az autósok

Vízállás. Az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság jelentése szerint a Győr környéki vízállások változása jellegében követte a nagybajcsi árhullámképet, a tegnap hajnali órákra a vízszintemelkedés megállt, majd reggeltől újra lassú emelkedést figyelhettek meg. Tetőzésre legkorábban kedd estére számítottak 500 centiméter körüli vízállással.

Korábban - Olvasónk küldte

"Nem mindennapi képeket rögzítettem kedden kora délután a Kossuth hídról. Egy autós dacolva az árvízzel, megpróbált átmenni a vízzel elöntött rakparti úton. Az autó szinte derékig elmerült. A képek már akkor készültek, amikor tolatva próbálta menteni a menthetőt. A rendszám táblája is letörött és az első lökhárító is megsérült.

Szerencsére aztán nagy nehezen kievickélt ,majd megfordulva elhagyta a helyszínt" - írta olvasónk a beszámolójában.



Akinek a lezárt rakpart sem akadály - olvasónk fotói

Olvasóink írták

60 hozzászólás
  • 60. fyzg 2013. január 10. 17:36
    „akárhányszor megcsinálhatják, akármennyi állami pénzből semmi következménye nem lesz”
  • 59. Babybogyo86 2013. január 10. 16:50
    „jégcsákány!
    Teljesen igazad van. Ezzel csak az nem ért egyet, aki vak vagy kapott valamit a zsebébe.”
  • 58. jégcsákány 2013. január 10. 10:21
    „Tisztelt szóvivő,- a válaszát nem csak laikusok olvassák. Jobbat is kitalálhatott volna a dajkamese helyett.
    Ha ez a fal látvány, akkor az beteges torz ízlésre vall, mert a fal nagyon ronda és megtévesztő és még nem is szolgál semmilyen védelmet sem. Egyébként most másodszor bizonyosodik be, hogy a terv egy elkapkodott, nem végiggondolt, gyorsan -gyorsan terv volt-, a politika diktálta megoldás eredménye.( A levezető ív sugara -elakadt busz, -vagy a póznának futó személyautó,- most meg a víz...) Az egész koncepcióban, beleértve a teljes Dunakapu térit is érezhető egy" csak azért is"vezérelv. Ami mára már inkább a ragaszkodom hülyeséghez .- ha törik ,- ha szakad megvalósítjuk a tervet - jelenti. Ha bele gondolunk, hogy mindez közpénzből történik, akkor hol takarékoskodunk ? és, hogy hová vezet ez az út az nyilvánvaló ! Még mindig nem késő változtatni!”
  • 57. mir 2013. január 10. 07:07
    „56. urbaniastapista 2013.01.09. 20:52

    Azért nem értem, mert akkor legalább csinálták volna meg normálisan. Gondolom az előírások nem ilyen félresikeredett védművet követelnek meg. Így viszont semmi értelme sem volt az egésznek, csak kipipálhatták hogy részben megfeleltek az előírásoknak.”
  • 56. urbaniastapista 2013. január 09. 20:52
    „48. mir
    Semmi ellen, csak el lehetett falazni az étteremhajó bejáratát, ami jól megy, de még nem alkalmazza a főpolgárok retyerutyáját.
    Egyébként a legenda szerint az útkezelő főnöke találta ki valami poros sarokban fellelt előírásra hivatkozva. Ott, ahol igazán nagyot zuhanna egy autó a Duna felé - az elevátor kanyarnál - viszont elég volt egy szalagkorlát.
    Nonszensz, hogy egy reklámtáblát tervtanács elé kell vinni, egy fél Belvárost át(el)szabó átalakítást meg elintézik útkezelőileg.”
  • 55. Lókupec 2013. január 09. 14:14
    „53. Accra
    Nem csak az pályaszerkezetre gondoltam, hanem az egész műre. Vízoldali előtér, árvízvédelmi fal, tartozékok. Tanulják meg az emberek hogy ezek a létesítmények értük vannak, a jó működésük az ő érdekük.”
  • 54. mir 2013. január 09. 13:32
    „49. ATX 2013.01.09. 09:31

    :) Mennyire vicces már, hogy hirtelen vége a betonfalnak és pont ott tör be a víz az útra :) Vagy a szintkülönbség miatt nem tettek oda falat?Hát nem jött be :) Milyen szakemberek tervezték eztet?

    51. Tündenéne 2013.01.09. 11:00

    Hát az a fal az árvíz ellen nem véd :) De talán az oxigént ki tudja venni a vízből :)”
  • 53. Accra 2013. január 09. 13:11
    „Annak a falnak egy "haszna" van: nehezebb kitakarítani mögötte az uszadékot:(

    Lókupec: az útban milyen kár keletkezhetett?? Valószínű, uszadék volt, aminek csattant. Vagy gondolod, hogy olyan jól csinálták meg az utat, hogy félév után ennyi víz megkezdte az aszfaltot??:)”
  • 52. piroskaésabarkasz 2013. január 09. 13:08
    „49.ATX. igen nagyot nevettem!!Egy Big Like!!”
  • 51. Tündenéne 2013. január 09. 11:00
    „48. mir 2013.01.09. 09:03

    Ja azon mi is röhögünk, ha kinézünk az ablakon, mert anno mintha valami olyasmit írtak volna róluk, hogy az "árvíz ellen", de hát ha 5 méterenként van egy letéve, akkor ugye nem valami hatékony :D”
  • 50. Lókupec 2013. január 09. 10:02
    „Több oldalról kell megvizsgálni az ügyet. Egyrészt az út szakasz jelenleg árvízvédelmi műként szolgál, annak védelme nemzetbiztonsági érdek. Ha valami kár keletkezett benne azt az okozónak kell megtérítenie sőt oktató jelleggel kis mértékű büntetést is kiszabnék. Másrészt olvastam a kommentek között, hogy csattanás volt hallható. Ha a kocsi olajteknője sérült és olaj származék került a vízbe az súlyos környezet károsítás. Ilyen esetben értesítendő a VIZIG, a Védelmi Osztag felvonul a szennyezést megszünteti. Persze ennek a költsége is az okozót terheli és ebben az esetben is büntetés szabható ki.”
  • 49. ATX 2013. január 09. 09:31
    „48: "a betonfalak mi ellen védenek?" Talán a támadó szlovák harckocsik ellen... :)”
  • 48. mir 2013. január 09. 09:03
    „Valaki magyarázza el., hogy azok a betonfalak mi ellen védenek? Mert az árvíz ellen nem az biztos, ugyanis eléggé hiányosan lettek az út mellé telepítve.”
  • 47. Tündenéne 2013. január 09. 08:09
    „5. vikri 2013.01.08. 15:38

    Nehéz lenne megnyitni a felső utat, mivel ott most egy nagy, körbezárt gödör van. :)”
  • 46. bazsifekete 2013. január 09. 07:18
    „http://www.kvrt.hu/article/2013/gyor_city_buszok_terelese_hetfotol/”
  • 45. Accra 2013. január 09. 00:45
    „Hét végéig tuti nem lehet megnyitni az utat, ez nem 2 napos áradás lesz:(”
  • 44. Mankapunka 2013. január 09. 00:43
    „Hyppolit KRESZ táblákat szerinted miért is találták ki? Egy útfelbontást ki szoktak betontömbözni? Ugye,ezt most viccnek szántad. Ezekből a képekből is látszik,hogy van,aki azt hiszi,felül tudja múlni a fizikát. Gyalogos,akinek annyi esze van,hogy lelép egy autó elé.

    mlksx Igen,örülünk neki,hogy tönkre megy,legalább addig is kivonja magát a forgalomból,és megy busszal.”
  • 43. Madarász 2013. január 08. 22:46
    „32. Egyet értek, mindenki látta, hogy a ostobaság levinni az utat a rakpartra, csak a városvezetés nem volt hajlandó belátni. Biztos kellett valami jó zsíros tender valamelyik csókosnak.

    23. A hülye az volt, aki megépíttette az utat...”
  • 42. prandesz 2013. január 08. 22:02
    „37. mlksx078

    Tökéletesen egyetértek. Persze a városvezetés nem véletlenül hozza meg ezeket a nehéz döntéseket ilyen szakértő módon. Lesz haszon őszire. Ők csak egyről a háromra akarnak jutni, persze a jónép ezért megint nem emeli fel szavát. Vagy a kaszát...(talán mert llopták azt is??)”
  • 41. sx486 2013. január 08. 21:46
    „Van még egy lehetőség.
    Le kell zárni a Dunát egy gáttal és kész.”
60 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zugszemétdomb a győri olajgyár helyén - olvasónk fotói

Ismét szemétkupacok "díszik" a szebb napokat látott olajgyár területét. Tovább olvasom