Kisalföld logö

2017. 11. 18. szombat - Jenő 3°C | 8°C Még több cikk.

A beledi polgármester esete az e.on-nal

Vélemény - Beled pogármestere, Tompáné Balogh Mária az e.on-nal történt "ügyintézésének" történetét osztotta meg a kisalfold.hu-val. Szubjektív krónikájából kiderül, Zalatnay Cini harminc éves slágere ma is aktuális: "mindig kell egy barát!".

"Eladjuk az országot. Szinte már alig van szolgáltató amelynek magyar lenne a tulajdonosa. A külföldi tulajdonosokat pedig csak a profit érdekli, nem törődve a magyar érdekekkel, sajátosságokkal. A legszomorúbb dolog az, hogy a szolgáltatók többségének (EON, ÉGÁZ, T-COM) ügyfélszolgálatára egyáltalán nem jellemző az „ügyfélbarát" elnevezés.

Szeretném mindezt egy tegnap történt konkrét példával szemléltetni.

Beled Nagyközség Önkormányzata egyik lakását az elmúlt év őszén elkezdte felújítani, így az ott lakó H.I.-vel a lakásbérleti szerződést megszüntette. A szolgáltatókat értesítettük, hogy a közműdíjakat ezentúl az önkormányzat fizeti. Az EON ezután is H.I. részére küldte ki a számlákat. Minden egyes alkalommal telefonon értesítettük a szolgáltató ügyfélszolgálatát mivel csak őket lehet elérni-, hogy mi csak az önkormányzat részére kiállított számlát tudunk kiegyenlíteni (H.I. nevére kiállított számlát nem).

Tegnap, 2008. október 8-án megérkezett az EON két munkatársa és határozott kérésünk ellenére kikötötte annak az önkormányzati lakásnak a villanyszolgáltatását, amelynek egy éves számlája 20.450 Ft volt, és a lakásban lakó családban egy kéthetes kisbaba él.
Azt hiszem maga a számla összege sem akkora, hogy azonnal ki kell kapcsolni a villanyt. De az ezt követő intézkedések sorozata egy teljes napomat vett igénybe.

Kezdődött ott, hogy csak az ötödik tárcsázás után sikerült kapcsolatot teremteni a szolgáltató központi számával, ahol telefonkészülékem segítségével kapcsolták a kívánt melléket, amellyel még ezután három alkalommal nem sikerült beszélnem, mert a telefon végén lévő géphang a következőket közölte: „Jelenleg minden munkatársunk foglalt. Kérjük ismételje meg hívását egy későbbi időpontban." Minden egyes sikertelen hívás után a kéthetes kisbaba jelent meg előttem. Mi lesz vele? Milyen lehet a hőmérséklet a lakásban? Tisztába tevés során nem fázik-e meg? Van-e meleg étele a családnak?....

Az ügyfélszolgálat bürokratikus szemlélete kezdetben elutasító volt. Amikor közöltem, hogy írásban is elküldtük az átjelentést, természetesen nem találták meg. Ekkor faxon átküldtük a mi példányunkat, s ekkor azt a választ kaptam, hogy még nem dolgozták fel az anyagot. Pillanatnyi megdöbbenésemben csak annyit tudtam válaszolni, hogy „feldolgozni nem tudták, de kikapcsolni igen". De amikor azt a választ kaptam, hogy holnap, vagyis másnap visszakapcsolják a villanyt nagyon dühös lettem. Ismét a kisgyermekes család és a kisbaba jelent meg előttem. Bármit mondtam az ügyintézőnek, nem mondott más választ, csak a másnapi visszakapcsolást. Pedig azt is megígértem, hogy azonnal autóba ülök és bemegyek Győrbe (tőlünk 60 km) és mindent aláírok, befizetek, csak a mai napon legyen villany a lakásban. A válasz: ez lehetetlen.

Ekkor jutott eszembe egy EONnál dolgozó jó ismerősöm, akit azonnal felhívtam és elmondtam gondomat. Ő beszélt először egy kollégájával (felettesével) akivel aztán is beszélhettem. Debrecenből telefonált és megértette problémámat, így még a nap folyamán visszakötötték a villanyt.

Ez volt egy napi ügyintézés, amelynek a vége eredményre vezetett.
Csak ezután gondolkodtam el, hogy mi van az esetben amikor egy „egyszerű polgár" kerül hasonló helyzetbe? Mikor éri el az ügyfélszolgálatot? Ez egy napi telefonos ügyintézés.
Ha dolgozik szabadságot kell kivennie? És ha nem kap szabadságot? Meddig fagyoskodik?

Nem említve azt a tényt, ha nincs EONnál dolgozó jó barátja, akkor ki segít neki?

Sok-sok hasonló kérdés merült fel, és merül fel azóta is bennem.
A végső konklúzió annyi. Mi állampolgárok addig vagyunk partnerek amíg tisztességesen, határidőre fizetünk. A szolgáltató küldhet ki a tényleges fogyasztásnál magasabb számlát, azt is fizessük ki. Ha valami gondunk, problémánk van akkor nehezen érjük el az ügyfélszolgálatot, s ott is közlik velünk, hogy beszélgetésünket rögzítik. De a rögzítés csak akkor bizonyíték, ha a fogyasztóra nézve terhelő. Amikor a szolgáltatóra nézve lenne terhelő, akkor a válasz, hogy telefonon nem lehet átíratni, ügyintézni, csak írásban.

Tehát ki vagyunk szolgáltatva. Tehetetlenek vagyunk. Nem tudjuk a saját dolgainkat emberi, közvetlen módon elintézni. Ezt hozta a fejlődés? Talán ennyire nem kellene. Személyesebb, megértőbb, humánusabb szolgáltatást várnánk el azért a pénzért amelyet fizetünk és amelyért keményen meg is dolgozunk."

Amennyiben az e.on szeretne reagálni a polgármesteri véleményre, természetesen közöljük.

Olvasóink írták

  • 17. kekata 2008. október 12. 17:12
    „A cikkben nem volt arról szó, hogy ahol kikapcsolták az áramot az új fogyasztó lenne, mivel előtte még azt írták, hogy az Önkormányzat nevére kérték a számlát. Ha új fogyasztó van, gondolom nem az Önkormányzat fizetné a számlát, tehát ebben az esetben kétszer kell bejelenteni a változást..
    Egyébként az átírást írásban kell kérni, a régi és új ügyfél aláírásával ellátva, kérik még az óraállást és az óra gyári számát. Ha valamilyen adat hiányzik, akkor hosszab lesz az ügyintézés. Telefonon ezt nem fogják elfogadni, mert akkor bárki jelenthetne bármit...
    Kikapcsolni meg 10.000 Ft feletti tartozás esetén kikapcsolhatják az ügyfelet, ha a tartozás 90 napnál régebbi! Ezek szerint meg kellene vizsgálni, hogy mikor jelentették be a változást és hogy a szolgáltatónál mennyi időt vett igénybe az átírás. Szerintem a kikapcsolást végző kollégának, ha megmutatják a dokumentumokat, hogy folyamatban van az átírás, valószínűleg nem történik meg a kikapcsolás. Bár gondolom, mikor meglátták a munkáját végző eonos emberkét a határozott kérés milyen hangnemben történhetett... Pedig ő csak a megkapott feladatát végzi, ő nem a számlázással foglalkozik.
    Továbbá tudomásom szerint nem kell szabadságot kivenni az ügyintézéshez, mert létezik személyes ügyfélszolgálata is az eonnak, ami nem csak délelőtt van nyitva, csütörtökön pl. este 8-ig nyitva van!
    A telefonos ügyfélszolgálat valóban néha elérhetetlen, de szerintem kevés az olyan szolgáltató, ahol azonnal felveszik a telefont...”
  • 16. kisem 2008. október 12. 12:20
    „Kedves Figyelő!

    Jobban kellene néznie!
    A kérdésnek álcázva kifejezés pontosan azt takarja, hogy állít valamit, nem pedig kérdezi. Ez pedig bizonyítás nélkül rágalmazás. Erről ennyit.
    A cikk témája nem ez, még csak nem is az, hogy a polgármester ismerős segítségét vette igénybe, hanem a szolgáltató hozzáállása a kérdéshez.
    Az alapállás szerint bejelentették a szolgáltató felé a fogyasztó személyében bekövetkezett változást, ennek ellenére a számlát/csekket továbbra is a régi fogyasztó nevére állították ki. És ezt csak nagy nehezen lehetett elintézni, mint ahogy azt is, hogy a hátralékban vétlen új fogyasztónál kikapcsolták az áramot, tőle várva a hátralék rendezését. Ne kanyarodjunk el ettől!”
  • 15. a szomszéd 2008. október 12. 11:02
    „Egyetértek azokkal akik azt írták ,hogy sokminden mást is el lehet intézni más javára és kárára ha van ismerősöd.
    A szolgáltatókkal kapcsolatban egyébként nincs negativ tapasztalatom pedig 13 év alatt három alkalommal költözködtünk mire rátaláltunk az ideális otthonra.Ha a papírjaid rendben vannak és naprakészek a befizetéseid ,akkor tudnak jól és hathatósan intézkedni ők is.”
  • 14. figyelő. 2008. október 12. 10:55
    „kisem és xyz01,oldtrucker!

    Olvasva a reagálásokat láttam ,hogy két tábor lett.
    összegezve egy aki a polgármaster szereplését nem érti és egy aki
    a szolgáltatókkal van elfoglalva.Nos a cikk tulajdonképp a szolgáltató és a vevő viszonyát mutatná be csakhogy...
    Amit én is és már előttem is ketten firtattak,hogy miért
    folyamodott -ráadásul büszke rá- a cikkíró polgármester segítséghez.És tökéletesen egyetértek xyz01-el abban ,hogy a jó dolgok melett gyakran feltűnnek negatív elintéznivaló ügyek is a közhivatalokban.A rágalmazással kapcsolatban Ön mondta meg az igazságot kedves kisem: kérdésnek álcázva ugyanis semmi köze a rágalmazáshoz.Az ugyanis határozott állítást takarna.
    Ha nem tévedek akkor pedig a büszke polgármester nem kívánt nyilatkozni az ügyben a fórumon bár kétlem ,hogy nem olvassa a bejegyzéseket.Vagy csak álnéven írogat?”
  • 13. kisem 2008. október 11. 19:52
    „ad. #10.)
    Kedves xyz01.!

    Nehéz nem rágalmazásként az alábbi két, kérdésnek álcázott állítást:
    "Csak nem azért, hogy ismerősének kiadhassa potom pénzért az önkormányzati lakást?"
    "Ha a második verzió igaz önre (akkor mennyit tett zsebre?)..."
    Elég lett volna kérdésnek csupán annyi, hogy miért szüntették meg a korábbi lakó bérleti jogviszonyát? Bár ez sem a tárgyat érinti.
    Ebből talán már kiderült, hogy ki a tudatlan, de az biztos, hogy ki nem indulatos.

    De hogy a tárgyra térjek:
    Ugyan nem külföldi a tulajdonos, de a Pannon-Víz ZRt. sem kezeli egyenrangú partnerként a vevőit. Valami -számomra érthetetlen- okból a melegvíz-szolgáltatás vízhasználását a nevezett cég számlázza pár hónapja, átvéve ezt a Hőszolgáltatótól. -Az okot és a módszert most ne firtassuk.- Az első rész-számla kiküldésekor csatoltak egy kétpéldányos szerződéstervezet, amelyből az egyiket aláírva visszakérték. Elolvasva a szerződés szövegét szemet szúrt, hogy még a téves túlszámlázás időben és megfelelő formában tett reklamációja sem halasztó hatályú a számla kiegyenlítésére vonatkozóan. Ezt nem fogadtam el, véleményeltéréssel írtam alá és küldtem vissza ajánlott levélben a szerződést. Mondanom sem kell, hogy erre "természetesen" nem reagált a szolgáltató. Várom az esetleges fejleményeket.

    Ja, és sem rokona, sem ismerőse ....”
  • 12. költözködő 2008. október 11. 18:20
    „Sajnos nem csak a monopolhelyzetben lévő E-on és a gázosok működnek így, hanem a versenyben lévő biztosítók és bankok is. De nálam is az E.on a csúcstartó. Eladott lakásom után még fél évig küldözgették a számlákat, holott az új lakóval együtt az átadás napján személyesen bejelentettük a változást.”
  • 11. Németh Miki 2008. október 11. 18:10
    „Kedves Polgármester Asszony,
    mint beledi ősökkel rendelkező soproni (Karsay-Németh) ugyanazt a kálváriát átéltem a -szerintem - parazita , idegenszívű eonnal: 3db /17 oldalas!/ számlából 2 rossz volt , 50000 ft nagyságrenddel túlszámláztak és csak személyesen tudtam a dolgot rendbetenni. az ügyfélkiszolgáltató hölgy kedvesen áthúzta a csekkeket, mondván rossz a számlázás. Mi van , ha ezt az OTP átutalásra kapja? Ők kifizetik? Ha igen , én futnék a pénzem után!
    A telefonos ügyfélkiszolgáltató (nem ingyenes telefon!) 10 hívás (kapcs. díj+ 1 perc leszámlázva hívásonként!) után sem kapcsolt. Mielőtt eladtak mindent, 20 Md USD volt az ország adóssága, most - a privatizálások után - 100 Md USD. Érdemes volt tehát az idegen felvásárlónak a kiárusítás?? Javasolom a Gazd .Versenyhivatalnak minden egyes ilyen esetet jelenteni. Én is azt csináltam.”
  • 10. xyz01. 2008. október 11. 16:56
    „Kedves tudatlan -gli-!

    Csak nem a polgármesterasszonyt vagy valamely rokonát tisztelhetjük önben?
    oldtrucker csak nagyon kíváncsi volt arra hogy mi volt az ügy elíndítója és hogy milyen apropóból adta elő a tudósító azt hogy polgármester létére ilyen dolgokhoz folyamodik.Mármint0 az ismerős igénybevétele.Rágalmazásról szó sem volt csak egy lehetséges előzményről.
    Felfogta-e ön azt,hogy aki jó dolgokat el tud intézni ismerősei által az rossz dolgokat is el tud intézni fű alatt?!
    Az pedig csak hab a tortán számomra is ,hogy ezzel akar tetszelegni a polgármester.Szánalmas!”
  • 9. dinó 2008. október 11. 14:24
    „Nyugat-magyarországon lakom.....
    Probálja valaki telefonon elérni az EON-t...akár fax-on
    Nevetséges!!!!!
    Én 1-hetet töltöttem ezzel el nem sikerült(....
    Pedig már a Tiszántúliakat is hivtam,hogy csak pllllllllllllllllllllllllizzz 1 -telefonszám kellene
    Nah ennyit az E:ON-ról (ha tartozol,ha nem akkor is lehetnek az embernek problémái!)
    Remélem tisztelt Eonka is olvassa a hsz-t”
  • 8. Tapmancs 2008. október 11. 14:13
    „Addig itt nem lesz rend amíg a szolgáltatók monopolhelyzetben vannak. Ha majd megindul a verseny a fogyasztókért, akkor majd kapkodnak hogy melyikük tudja jobban kiszolgálni az embereket.”
  • 7. Putyilov 2008. október 11. 13:50
    „Magyarországon vannak a szolgáltatók és a kiszolgáltatottak. Ezt kellene eltűrni.
    Nem megy. Bosszant a dolog. Az Eon mocskossága nekem 1 év alatt közel 400.000 HUF kárt okozott a gépemben,a kiesett termelést nem számolva. Ők pedig szorgalmasan mossák kezeiket.”
  • 6. szabó Zoltán 2008. október 11. 13:15
    „Nem csak az EON-nál vannak ilyen gondok. Amikor én beköltöztem egy olyan önkormányzati lakásba, amiből elvitték nem füzetés miatt a gázórát először azt akarták egyenlítsem a számlát az előző lakó helyett. Végül hosszas könyörgésre kaptam egy új órát , visszakötötték a gázt. De még vagy egy éven keresztül havi rendszerességel megjelent két emberke, közölték hogy hátralékom van , és leszerelik a gázórát. Ilyenkor személyi, lakásszerződés, közüzemi szerszödés+ összes csekk előszed és magyarázni kellett hogy ki vagyok, nekem már másik órám van, amit keresnek már egyszer elvitték. Hiába mentem be, telefonáltam, leveleztem minden mararadt a régiben.”
  • 5. reális 2008. október 11. 12:44
    „Megértem a kis gyermekes családot, de nem tudom elhinni, hogy az eset így történt. Voltak előzmények is, amiről a szerepelni vágyó polgármester nő nem kivánt nyilatkozni, csak pózitív színben tetszelegni a család és a falú előtt.”
  • 4. {gli} 2008. október 11. 11:18
    „Ejnye-ejnye, Kedves Oldtrucker!

    Az írása, különösen az utolsó része felháborító! Nem a témával foglalkozik, rágalmazni viszont a tények pontos ismerete nélkül tud.
    Nos, a "szolgáltatók".
    Szakadjunk el a villanytól, nézzük a gázos vonalat. Nem oly rég még minden nagyobb településen volt a gázszolgáltatónak ügyfélszolgálata, mi több olyan személyzete is, amelynek tagjai gyorsan el tudták hárítani a hibákat. Ma csak a nagyvárosokban van ügyfélszolgálat, megfelelően képzett hibaelhárító személyzet. Kinek jó ez? Nem a fogyasztóknak!
    A leépített munkaerő megtakarításai, az értékesített telephelyek bevételei nem a lakosságot szolgálják, nem fordították fejlesztésre, már régen külföldön vannak. Mint ahogy oda fog kerülni az éppen értékesítés alatt álló telephelyek, szociális létesítmények (vállalati üdülők, hétvégi házak) árbevételei is.
    A "zeneszolgáltató" ügyfélszolgálat, a "minden ügyintézőnk foglalt" már csak ráadás, ez már hazai "termék".”
  • 3. tricse 2008. október 11. 00:24
    „A napokban fordultam ez ügyben az ombudsmanhoz!

    A kérdésem annyi volt,hogy nem sérti-e a gyermekek törvényben is meghatározott jogait az áramszolgáltató ha kikapcsolja a villanyt egy olyan lakásban ahol gyermekek is élnek (mindegy kinek a hibájából és mi okból szünteti meg a szolgáltatást).
    A válaszban az volt,hogy igazoljam hogy rászoruló vagyok és akkor intézkednek! NEM VAGYOK RÁSZORULÓ! Átmeneti pénzzavarból kialakuló áramtartozás visszafizetését nem engedélyezték számomra részletfizetésben---ez volt a kiindulópont,és azóta be is fizettem a nem kevés lóvét,de nem ez volt a lényeg! Nincs milliós kocsim,nem dolgozom feketén,nem otthon ülök a segélyre várva,nem alkoholizálok és békességben nevelgetem a srácokat-- nem vagyok rászoruló és nem is akarok az lenni,ne akarják rámerőltetni,hogy akkor majd segítenek! Egy egyszerű kérdésre vártam korrekt választ!

    Nem kaptam!”
  • 2. oldtrucker. 2008. október 10. 20:23
    „Megértem a problémáját! És az EON sem szent! DE!!!

    Amíg önnek baráti segítséggel sikerült elintéznie a visszakapcsolást, addíg lehet ,hogy ugyanarra az időpontra egy másik család( lehet hogy pici babával szintén ) jogosan várta volna aznapra az intézkedést.Csak elmaradt nekik a másik ember protekciója miatt.
    A bürokrácia nagy úr és önnek rá kellett döbbenie ,hogy nem tud átvergődni az útvesztőin ,csak segítséggel.
    Ez pedig egyenesen a korrupcióhoz vezető út eleje...
    Az "egyszerü polgár" mit csinál ilyenkor?-kérdezi ön!
    Ezzel el is mondott minent mert Mo-n vannak egyszerü polgárok és ismerőssel rendelkező emberek.
    A személyesebb humánusabb szemlélettel kapcsolatban csak annyit kérdeznék öntől ,hogy az előző lakótól miért váltak meg lassan télvíz idején?Csak nem azért ,hogy az ismerősének kiadhassa potom pénzért az önkormányzati lakást?
    Ha a második verzió igaz önre (akkor mennyit tett zsebre?) akkor mélyen nézzen magába és kezdjen el humánusabban gondolkodni először Ön, kedves tudósító.Na így talán majd lassan elkezd változni a világ!

    Tisztelettel .:egy "egyszerű polgár"”
  • 1. kismarti 2008. október 10. 13:09
    „Kedves Tudósító! Teljesen egyet értek a cikkel. Az EON-nál az ügyintézés kész rémálom. Július vége óta próbáljuk elintézni, hogy át tudjunk térni havi elszámolásra. Eleinte a kérelmünkre azt mondta a telefonos kiszasszony, hogy feldolgozás alatt van, utána, hogy már kiküldték a nyilatkozatot, amit persze nem kaptunk meg, így nem is tudtuk visszaküldeni aláírva posta fordultával, ezért meg kellett várni az új nyilatkozatot amit csodák csodájára sikerült megkapnunk és vissza is küldtük, majd ismét a telefonos érdeklődésünkre újból csak azt mondták feldolgozás alatt, 2 hét múlva újbóli érdeklődésünkre már azt mondták, nem ért be hozzájuk a levél. Email-en kaptunk egy új nyilatkozatot, azt újból feladtuk, most várjuk vissza a tértivevényt a postáról. Talán most megkapják, a mai dátum 2008.10.10.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Püspökerdő, szemét erdő?

Tudósítónk két képet küldött be szerkesztőségünkbe, amelyen jól látható, hogy sokan a szemétlerakót… Tovább olvasom