2017. 01. 23. hétfő - Zelma, Rajmund -7°C | 2°C Még több cikk.

Vízi dinoszauruszt fedeztek fel az Urálban

Hetvenmillió éves tengeri hüllőfajt sikerült azonosítani az Urál déli részében talált megkövült csontok segítségével – közölte egy orosz paleontológus az AFP francia hírügynökséggel.
A felfedezés nagy jelentőségű, mert a nagy mennyiségű és viszonylag jó állapotban megmaradt csontok arra utalnak, hogy egyedi példányról van szó" – mondta Vlagyimir Jefimov, az Uljanovszki területi Orosz Őslénytani Társaság elnöke.

Az Orenburg térségében talált fosszilis maradványok segítségével új fajt sikerült felfedezni, amely egyedülálló és ismeretlen a tudomány előtt – mondta Julien Benoit, a Montpellier 2 Egyetem őslénytani kutatója.

A tengeri hüllő megkövült maradványaira egy Orenburg környéki ifjúsági geológus klub tagjai bukkantak rá, akik még a kutatócsoport megérkezése előtt elküldték vizsgálatra a kövületek egy részét.

Jefimov szerint a csontok tanulmányozása révén új felfedezések tehetők a krétakori faj és környezete evolúciójával kapcsolatban.

Az orosz tudósok a geológus ifjúsági klub igazgatónőjéről Polycotylus Sopotskónak kívánják elnevezni az állatot.

Az eddig véltnél később születtek az első csillagok