2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Tovább tartott a jura korszak, mint hitték

Argentin tudósok szerint a jura korszak 5 millió évvel tovább tartott, mint ahogyan azt eddig tartották.
A korábban véltnél ötmillió évvel tovább tartott a jura földtörténeti korszak argentin tudósok szerint.

Az Andok hegyláncának Neuquén tartományában végzett kutatások alapján egy argentin geológuscsoport úgy becsülte, hogy a jura csak 140 millió évvel ezelőtt adta át a helyét a krétának - adta hírül a Clarín című újság.

Az északi féltekén folyt kutatások alapján eddig azt állapították meg, hogy a jura 145 millió évvel ezelőtt ért véget.

A Buenos Aires-i Egyetem Víctor Ramos vezette kutatócsoportja az argentin fővárostól mintegy 1200 kilométerre délnyugatra fekvő Vaca Muerta palagázmezőinek kormeghatározására vállalkozott.

Ausztrál, svájci és brazil laboratóriumokban vizsgálták meg a feltárt vulkáni hamut, ammoniteszek (kihalt tengeri állatok) és egy bizonyos planktoncsoport kövületeit, hogy a pontos korukat megállapítsák. Az ammoniteszek és az úgynevezett nanoplanktonok a jurából a krétába tartó átmenet jelzői.

A tanulmány a Gondwana Research című szaklapban jelent meg. A szerzők az eltérő mérési módszerekből származó két különböző lehetséges következtetés közül az egyiket mutatják be a jura és a kréta közötti átmenet időpontjaként.

Az egyik nézet szerint a kövületréteg a krétából való, és a jura kronológiája helyes. A tanulmány szerzői a másik nézetet képviselik: eszerint a jura csak 140 millió évvel ezelőtt ért véget. Ha az utóbbit igazolják, akkor a világ összes tankönyvében meg kellene változtatni a geológiai korszakok időhatárait.

Ön tudja mit kell tenni, ha hideg vízbe esik?

Nagyon sok ember megpróbál rögtön úszni, és valószínűleg ez a legrosszabb, amit tehet. Tovább olvasom