2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 17°C Még több cikk.

Működik a világűrben a napenergiával hajtott vitorla

Az űrhajóval aszteroidák és üstökösök nyomába lehet eredni vagy meg lehet figyelni a nagy erejű napkitöréseket, üzemanyaga pedig sosem fogy majd ki.
Sikerrel tesztelték a napenergia hajtotta vitorlát az űrben - számolt be honlapján a projektet elindító magánvállalkozás, a Planetary Society azután, hogy a 19 napja az űrben lévő járművük, a LightSail majdnem teljesen kibontotta napvitorláját.

A Planetary Science szerint a siker "mérföldkő, mely megalapozza a 2016-os űrmissziót". A napenergia hajtotta vitorlákkal Bill Nye ügyvezető szerint demokratizálhatják a világűrt "szinte mindenhol és mindenki számára, mert sosem fogy ki az üzemanyag, a Nap mindig süt".

A napvitorlákat használó űrhajóval aszteroidák és üstökösök nyomába lehet eredni vagy meg lehet figyelni a nagy erejű napkitöréseket.

A Mylar nevű vitorla nagyobb, mint a legtöbb lakószoba, amikor teljesen kinyílik, fényes felülete 32 négyzetméter. A május 20-i induláskor a vitorlát kis dobozzá hajtogatták össze, és az amerikai légierő egyik rakétája juttatta az űrbe másodlagos rakományként.

Amint a LightSail elérte a világűrt, egy sor szoftverprobléma merült fel, melyet a földi irányítók napokon át igyekeztek megoldani. Végül a napvitorla harmadik próbálkozásra vasárnap kinyílt. A Planetary Science csak azután nyilvánította sikeresnek a küldetést, hogy megérkezett a kép a kibomlott vitorláról.

A LightSail a hét végén éri el visszaútján a földi légkört.

Felújították Berlinben a Cseh falut