2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 11°C | 21°C Még több cikk.

Megdőlt valami, amit eddig igaznak hittünk T. rex-ről

Új számítások szerint az eddig véltnél jóval erősebb volt a dinoszaurusz harapása.
Fogai nem lendületből sújtottak le az áldozatra, hanem különösen nagy nyomást fejtettek ki - írták a Scientific Reports című tudományos lapban megjelent tanulmányukban a Tallahassee-ben lévő Floridai Állami Egyetem kutatói, akik számítógépes modellezéssel jutottak új adatokhoz.

Mivel a T. rex kúp alakú fogai nagyon robosztusak voltak és négyzetcentiméterenként több mint 30 tonnányi nyomást tudtak kifejteni, a hatalmas ragadozó áldozatai csontjait felapríthatta és szétmorzsolhatta. Erre rajta kívül csak emlősök, például a farkasok és a hiénák képesek, más hüllők nem.

"Ez a csonttörő képesség segítette a T. rexeket abban, hogy a nagy, szarvakkal rendelkező dinoszauruszokat és a csőrös állatokat is teljesen felemésszék. Így az óriáshüllők hozzájutottak az értékes ásványi sókhoz és a gerincvelőhöz is" - fejtette ki Paul Gignac paleontológus, a tanulmány társszerzője.

A paleontológusok a T. rex harapásának modelljét az őshüllő állkapcsának anatómiája és a krokodilok és madarak izmai alapján fejlesztették ki. Ezek az állatok a dinoszauruszok élő utódai.

Örök emberi árnyak kísértenek Hirosimában