2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 0°C | 13°C Még több cikk.

Másfélmillió éve nem szexelnek, mégis szaporodnak

Egyes botsáska fajok akár másfél millió éve szűznemzéssel szaporodhatnak - idézte kanadai kutatók megállapítását a New Scientist című ismeretterjesztő folyóirat.
Az aszexuális szaporodással a faj egyedei elkerülik a párzás veszélyeit, ám minden egyes generációval új mutációk léphetnek fel, melyek felhalmozódnak az idők folyamán, ez pedig korlátozza az aszexuális állatok túlélési idejét.

A kanadai Simon Fraser Egyetem munkatársai Bernard Crespi vezetésével egy botsáska faj, a Timema tahoe két génje mutációinak arányát vizsgálták, hogy megállapítsák, mikor szaporodhatott utoljára szexuális úton a rovar. A kutatók a botsáska mitokondriális DNS-ének változásait elemezték, és az összehasonlítást követően úgy találták, hogy több mint egy millió generáció óta nem lépett szexuális kapcsolatba, kizárólag szűznemzés útján jöttek világra az utódok.

David Hills, a Texasi Egyetem szakértője úgy véli, a 1,5 millió év evolúciós szempontból nem hosszú idő, szerinte aszexuális fajok - ilyen időtávlatban - gyakran keletkeznek, és ugyancsak gyakran ki is halnak a felhalmozódó genetikai hibák miatt.

Az eredeti tanulmány a Current Biology című szakfolyóiratban jelent meg.

Az első guminőt magyar színésznőről mintázták volna Hitlerék