2018. 11. 14. szerda - Aliz 6°C | 13°C Még több cikk.

Élet is lehet egyes vízbolygókon

A jelenleg ismert vízbolygók néhány száztól több ezer fényévre vannak a Földtől. Az új bolygók felfedezésének üteme egyre csak gyorsul.
A legtöbb bolygó, amely tartalmaz vizet, túl meleg ahhoz, hogy élni lehessen rajta, de a csillagoktól távolabbiak egy részét sűrűbb óceán alkothatja, és ott élet is lehet - közölte Molnár László csillagász az M1 aktuális csatorna műsorában kedden.

Mint mondta, a sok vizet tartalmazó bolygók hőmérséklete néhány száz és nulla Celsius-fok között van, de a csillagokhoz legközelebb talált bolygókon akár több ezer fok is lehet.

Illusztráció: Pixabay

A jelenleg ismert vízbolygók néhány száztól több ezer fényévre vannak a Földtől, jelentőségük leginkább az, hogy az új információkkal kontextusba helyezzék a saját Naprendszerünket - tette hozzá.

Ahhoz, hogy megtudják, hogy egy bolygó tartalmaz-e vizet, meg kell mérni, hogy mekkora és milyen nehéz a bolygó. Ezután ki lehet számolni a sűrűségét, és ha gyanús, akkor a csillagászok távcsövekkel figyelik és modellezik azokat - mutatott rá a csillagász.

Kitért arra is, hogy 1990 óta folyamatosan gyorsul az új bolygók felfedezésének üteme. Ennek az is az oka, hogy új, egyre fejlettebb távcsövekkel dolgoznak.

Feltárták a Jupiter titkát