2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 0°C | 13°C Még több cikk.

A karácsonyfa százmillió éve nem változott

Kanadai kutatók szerint 100 millió éve nem változott a tűlevelűek, köztük a fenyőfélék géntérképe. Ez a páratlan genetikai stabilitás magyarázatot ad arra, miért hasonlítanak a mai tűlevelűek a dinoszauruszok korából származó fosszíliákra.
A Laval Egyetem kutatói és a kanadai erdőszolgálat szakemberei a tűlevelűek genomját hasonlították össze a virágos növények géntérképével. A két növénycsoportnak egyazon őse volt, ám mintegy 300 millió évvel ezelőtt "szétváltak útjaik".

A szakemberek a mind a tűlevelűekben, mind a virágos növényekben meglévő 157 géncsalád struktúráját vetették egybe. Megfigyelték, hogy a tűlevelűek genomja különösen stabil maradt az elmúlt 100 millió évben, miközben a virágos növényeké jelentősen megváltozott. Ez a változatlanság magyarázza a tűlevelűek alacsony fajrátáját. A világon jelenleg csupán 600 tűlevelű faj létezik, miközben a virágos növényeknél több mint 400 ezer figyelhető meg.

"Úgy tűnik, a tűlevelűek fejlődésük korai szakaszában egyensúlyt teremtettek környezetükkel, és még ma is mindenféle fortély nélkül virulnak szerte a világon, különösen a hűvös klímában. Velük ellentétben a virágos növények intenzív evolúciós nyomás alatt állnak, amikor túlélésükért, szaporodásukért harcolnak" - idézte Jean Bousquet professzort a Science Daily tudományos hírportál.

Olvasóink írták

• 3. bazsifekete 2012. december 23. 15:32
    „Ismét bebizonyosodott, hogy az a kerítés nagyon alacsonyra sikerült.”
  • 2. állampógár 2012. december 22. 13:47
    „Ez tényleg idióta.Fájó,hogy ebből megél.”
  • 1. háté 2012. december 22. 10:45
    „A karácsonyfa A karácsonyfa százmillió éve nem változott - te igen-hülye, a fenyőfa, nem karácsonyfa -
    A XVIII. századtól, /vagy Luthertől számítják/!”

A Higgs-bozont tartja 2012 legfőbb tudományos áttörésének a Science