2017. 02. 28. kedd - Elemér 7°C | 15°C Még több cikk.

A Jupiter egyik holdjára, az Európára tervez robotmissziót a NASA

A csillagászok úgy vélekednek, a korábban észlelt víz miatt valamilyen formában talán létezhet rajta az élet.
A NASA pénzügyi igazgatója, Elizabeth Robinson kedden elmondta: az utazás a 2020-as évek közepén indulhat, és a hivatal 2015-ös költségvetési javaslatában 15 millió dollárt (3,4 milliárd forint) tett rá félre, ám semmilyen részletről nem döntöttek még.

Robinson szerint nagy kihívást jelent majd a Jupiter körüli erőteljes sugárzás és a Földtől való távolság. Amikor a NASA 1989-ben a Galileo űrszondát a bolygó közelébe küldte, hat évig tartott, míg odaért a Naprendszer legnagyobb planétájához.

Korábbi NASA-űrjárművek - köztük a Galileo is - elrepültek az Európa mellett, ám egyikük sem törődött a holddal, mely a bolygó körül keringő több tucat égitest egyike. Tavaly felfedezték, hogy a hold fagyott felszínén át vízsugarak törnek fel, így az Európa-misszió legfőbb célja az lenne, hogy az élet nyomai után kutassanak.

Avi Loeb, a Harvard Egyetem csillagásza szerint az Európa-utazás izgalmasabb lesz, mint a száraz Marx felfedezése, mert "a jég alatt halak is lehetnek".

A világörökség ötöde víz alá kerülne 3 fokos felmelegedés esetén