2017. 02. 19. vasárnap - Zsuzsanna -3°C | 7°C Még több cikk.

A jobb otthonra vágyó hangyák megfigyelik szomszédaik lakóhelyét

A hangyák folyamatosan megfigyelik szomszédaik lakóhelyét, ha arra várnak, mikor tudnak feljebb lépni az ingatlantulajdonosi ranglétrán - derül ki egy angol tanulmányból.
A hangyák kíváncsi szomszédok, és az emberhez hasonlóan gyakran kell dönteniük, nagyobb "lakásba" költöznek-e, vagy maradnak, ahol vannak. A kis rovarok azonban, úgy tűnik, az emberrel ellentétben következetesen és ésszerűen fektetnek energiát az ingatlanpiaci keresgélésbe - ismertette a The Daily Telegraph online kiadása a brit Biology Letters című szaklapban megjelent tanulmányt.

A Bristoli Egyetem Biológiai Tudományos Iskolájának kutatói Nigel Franks vezetésével 15 dorseti hangyakolóniát vizsgáltak meg. Azt fedezték fel, hogy a közösségalkotó rovarok "folyamatosan monitorozzák a szomszéd kolóniák ingatlanjait, hogy leendő otthonukat kiválaszthassák".
Minél szerényebb a fészek, ahol a boly él, annál nagyobb erőkkel kutatják a szomszéd kolóniák lakóhelyeit, minél kényelmesebben élnek, annál kevésbé érdeklik őket a környező fészkek.

Az is kiderült a Temnothorax albipennis hangyafaj telepeit évek óta tanulmányozó kutatók munkájából, hogy az állatok fő szempontjai hasonlóak voltak sok emberéhez: magasan legyen a mennyezet, legyen nagy, nyílt élettér.

Gyorsan romlik az óceánok ˝egészsége˝ egy nemzetközi jelentés szerint