2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 5°C | 16°C Még több cikk.

A földi élővilág össztömege egyharmaddal kisebb, mint feltételezték

Az élővilág össztömege egyharmaddal kisebb a Földön, mint eddig feltételezték - derítették ki német kutatók.
Az élővilág össztömege egyharmaddal kisebb a Földön, mint eddig feltételezték - derítették ki német kutatók, akik vizsgálataik eredményeit az amerikai Nemzeti Tudományos Akadémia folyóiratában, a PNAS (Proceedings of the National Academy of Sciences) online kiadásában tették közzé.

A korábbi számítások szerint az élő szervezetek körülbelül 1 billió tonna szenet tartalmaznak, ennek 30 százalékát a tengerfenéken élő egysejtűek "birtokolják", 55 százalékát pedig a szárazföldi növények - olvasható a LiveScience tudományos hírportálon

A legújabb kutatások fényében azonban úgy tűnik, hogy az óceánok mélyén rejtőző élőlények tömegére vonatkozó becslések tévesek voltak, mivel az alapjukként szolgáló mintákat a tápanyagokban gazdag, partközeli térségekben vették, holott a világ óceánjainak fele igen szegény tápanyagokban, vagyis sokkal kevesebb élőlény létfeltételeit biztosítják.

Jens Kallmeyer, a Potsdami Egyetem geomikrobiológusa kollégáival hat éven át gyűjtötte az üledékmintákat az óceánfenékről távol a partoktól. Elemzéseik kimutatták, hogy a partközeli üledékben egymilliószor több a sejt, mint a nyílt vizeken, amelyeket alacsony tápanyagtartalmuk miatt óceáni "sivatagokként" tartanak számon.

"Meglepett, hogy mekkora a különbség a mikrobiális életformák számában" - jegyezte meg Jens Kallmeyer.

A német kutatók számításai szerint az óceánok fenekén élő mikroorganizmusok körülbelül 4 milliárd tonna szenet tartalmaznak a korábban feltételezett 300 milliárd helyett. Ennek következtében a földi biomassza tömege egyharmaddal kisebb, mint feltételezték.

Szenzáció! Új madárfajt figyeltek meg Magyarországon